CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller på att somna här på kontoret men ska kämpa på och jobba till 16.

Ska klippa och klistra ihop en rapport från saker som andra har skrivit, det är tyvärr inte super spännande.
 
Gå och fråga vad det är som händer?
Fast jag vet vad som händer. Han har mailmani och skickar mail på mail om diverse saker jag inte har något att göra med. Eller ber mig att maila andra om saker åt honom.
Det handlar om att han förmodligen känner att han inte har kontroll/makt i något annat och tar ut det på mig. Han vill ta tillbaka lite känsla av kontroll och makt.

Jag tror inte han skulle uppskatta om jag gick till honom och frågade vad han sysslar med :D Då blir jag väl hotad med arbetsvägran osv igen.

Edit: Jag har alltså fått 31 mail nu sedan innan lunch och inget av dem angår egentligen mig.
 
Fast jag vet vad som händer. Han har mailmani och skickar mail på mail om diverse saker jag inte har något att göra med. Eller ber mig att maila andra om saker åt honom.
Det handlar om att han förmodligen känner att han inte har kontroll/makt i något annat och tar ut det på mig. Han vill ta tillbaka lite känsla av kontroll och makt.

Jag tror inte han skulle uppskatta om jag gick till honom och frågade vad han sysslar med :D Då blir jag väl hotad med arbetsvägran osv igen.

Edit: Jag har alltså fått 31 mail nu sedan innan lunch och inget av dem angår egentligen mig.
Jag hade sett det som vilket skräpmejl som helst. Ignorerat det hela......
 
Just ja en av karbinhakarna for ju ner, kan ju va av den det känns.
Desto mysigare såg det ut när ungkatten hade krypit ner med bakkroppen under täcket om min sida av sängen och låg och njöt av solen som strålade in i sovrummet 😍🥰.
 
Trött. Min dygnsrytm är helt åt fanders. Så igår för att kunna vakna utan att vara en zombie tog jag två insomningstabletter. Somnade nästan direkt när jag lagt mig. En timme senare vaknar jag av en sträv katt tunga som ivrigt slickade mig i hela ansiktet :meh: och grävde runt huvudet. När hon väckt mig så jag insåg vad hon ville, så höll jag upp täcket så hon kunde krypa ner och sova mellan mina ben. Då börjar hon slicka, och slicka, och slicka på insidan av låren och slutade inte. Höll för med händerna så gått det gick. När jag var helt klarvaken och huden röd, la hon sig tillrätta med en belåten suck och somnade.

Jag kunde inte somna om på några timmar och kunde inte ens vrida mig som en mask eftersom jag hade en katt mellan/på benen.
 
Första besöket idag med terapeuten på Företagshälsan. Fick samma som för ett par år sen när jag var sjukskriven pga stress, och fick rett ut en sak som skavde då, och kom vidare framåt. Känns skönt att få hjälp i tankar och känslor :)

Nu väntar jag på veckans vaccindos :)
 
Trött. Min dygnsrytm är helt åt fanders. Så igår för att kunna vakna utan att vara en zombie tog jag två insomningstabletter. Somnade nästan direkt när jag lagt mig. En timme senare vaknar jag av en sträv katt tunga som ivrigt slickade mig i hela ansiktet :meh: och grävde runt huvudet. När hon väckt mig så jag insåg vad hon ville, så höll jag upp täcket så hon kunde krypa ner och sova mellan mina ben. Då börjar hon slicka, och slicka, och slicka på insidan av låren och slutade inte. Höll för med händerna så gått det gick. När jag var helt klarvaken och huden röd, la hon sig tillrätta med en belåten suck och somnade.

Jag kunde inte somna om på några timmar och kunde inte ens vrida mig som en mask eftersom jag hade en katt mellan/på benen.
Sätt på dig byxor eller knuffa bort katten.
 
Sätt på dig byxor eller knuffa bort katten.

Svettas med byxor. Och, hon vill bara gosa och umgås så då vill jag inte knuffa bort henne. Den enda gången jag gör det är när hon börjar attackera mina fötter och ben under täcket. Då viker jag ner det, plockar bort henne och rullar sedan in mig så hon bara kan hoppa, bitas och kaninsparka ovanpå.
 
Svettas med byxor. Och, hon vill bara gosa och umgås så då vill jag inte knuffa bort henne. Den enda gången jag gör det är när hon börjar attackera mina fötter och ben under täcket. Då viker jag ner det, plockar bort henne och rullar sedan in mig så hon bara kan hoppa, bitas och kaninsparka ovanpå.
Jag skulle aldrig acceptera ett sånt "gos" från katten. Det går att gosa på dina villkor.
 
34F298FE-81D4-4A10-BDFE-BD266287FD26.webp


Vaktpatrullen håller koll. Skön optimering av ytor..
 
Satt och fixade saker och kände mig lite deppig över att jag är sjuk och inte riktigt orkar vad jag vill och känner att jag borde. Kände mig kass rakt igenom liksom.
Sambon satt och pratade med en av hans väldigt duktiga hästkunder några rum bort och tror inte jag hör. Så hör jag hur de pratar om mig och han säger att jag förutom är utbildad till viss nivå är så sinnessjukt bra med hästarna. "Hon är helt jäkla magisk! Det där är någon medfödd förmåga hon har med alla djur. Har aldrig sett någon som är så extremt så förr!"
Han har ju ändå jobbat med eliten många år och säger inget han inte menar. Det var jättefint att få höra just nu! Fick en liten tår i ögat. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 668
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 716
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 447
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp