CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sprang och busade med litet yrväder till Whippish och råkade trampa honom på foten 😞 Rejält dessutom. Han skrek och sprang iväg och ville inte komma nära mig på en stund innan jag och bekymrad stor kille till slut fick trösta honom.

Nu har han ett blodigt sår mellan två tår och ett sår på andra sidan ena tån. Hoppas att tån inte är bruten, vet inte hur man ser det. Kanske får ringa vet imorgon.
 
Jag måste duscha och tvätta håret inför kommande arbetsvecka men jag vill verkligen inte. Så jag skjuter på det och hoppas att det känns bättre om en stund. :(

Jag ska dessutom stiga upp kl 5 för att hinna med bussen så borde sätta fart. Men jag vill inte :cool:
 
Har lyckats klämma ur mig en helt ny uppsats på en dagO_o Sitter och stirrar på monstret. Ska fixa citeringarna ordentligt och snygga till den i kanterna, men i övrigt känns den ganska bra. Är väl fortsatt det jag är bra på att göra fort; skriva och cykla och inget annat:crazy:
 
Nu har jag skrivit klart alla onskemal for recryterings teamet. :sneaky: Jag la pa lite extra i forhoppning att fa det vi behover.:p

Sedan har jag bakat nya bullar till semlor. Den har gangen efter ett Amerikanskt recept ...och ... de blev mycket battre :confused: Det ar ungefar samma ingredienser, (fast jag hade cardamom istallet for rosemary i degen) det ar lite skillnad i hur man bakar, jas-tider och sa. Jag tycker nog att det ar lika nog och kan inte alls forsta varfor det blir battre, men ar dock mycket nojd att jag antligen fatt till bullar jag kan anvanda till semlor.:)

Middagen blev sma nypotatisar man kokar, plattar till lite, rostar i ugnen sa de blir crispiga, och sedan laggar pa diverse godsaker. Till det tog jag ett par skivor av den Mexicanska "grill osten" jag hittade pa Cosco och det som blev over av min yogurt/mayo/attiksgurka (finhackad) sas jag gjorde i gar.
 
5,4 km i kallt och mörkt landskap.
Men i morgon kommer plusgraderna.
Jobb 8-16
52A4BCF5-7509-4C1C-B990-C76E5C1BF610.webp
 
Bah. Vårt bästa program att vakna till på morgonen har tagit slut. Och det är dålig mottagning/hackig bild på tvn. Jag vill ju inte streama något så här dags, det ger en stresskänsla i kroppen. Men men, frukost och sen ta tag i måndagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 714
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 447
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp