stjarnhimmel

Trådstartare
Jag har de senaste dagarna läst i tidningar om s.k clownattacker. Det har varit på olika ställen i landet och sett lite olika ut. Ibland har folk utklädda till clown följt efter folk eller tittat på folk i syfte att skrämma men det har också varit händelser där personer har blivit attackerade och någon blev knivskuren.
Jag läste att Detta har tidigare funnits i USA. Någon som vet vad detta handlar om? Dvs kommer det från någon film eller liknande att klä ut sig till clown och skrämmas? Eller är det någon som hittat på det själv och andra hört om det och gjort likadant?
/förvirrad :confused:

Det började väl för några år sen i USA, men har väl blivit mer utbrett nu och dykt upp på flera ställen i övriga världen också...

Gissar väl att Stephen Kings 'IT' har inspirerat på nåt plan, kanske det faktum att det görs en remake på filmen nu har gett det hela ett uppsving, men rent spontant skulle jag väl säga att det handlar om idioter, oavsett grund.

men rent spontant skulle jag väl säga att det handlar om idioter, oavsett grund.
Det håller jag med om. Tycker det är vidrigt att de skrämmer folk.
Jag tänker också att det finns en risk för att det blir våld tillbaka mot clownen när den har skrämt folk.

Ok så det är en Stephen King på gång. Då är det säkert därför det började.

ush och fy, jag som har clown fobi skulle nog svimma om en jagade mig:crazy:

Såg här på buke nagra cowlner jagade en 15(!) åring tjej på häst:rage:

ush och fy, jag som har clown fobi skulle nog svimma om en jagade mig:crazy:

Såg här på buke nagra cowlner jagade en 15(!) åring tjej på häst:rage:
Jag tycker inte heller om när folk har mask på sig tex clown mask. Kanske blir det obehagligt när man inte kan se ansiktet?
Just clowner har jag hört att många är rädda för.

Helt vansinnigt!
Varför tror någon att det är okey att skrämmas och hota bara för att en har clowndräkt.
:rage:
Det gör mig riktigt förbannad

Jag fattar inte vilka dessa störda personer i clownkläder är? Är det folk som länge önskat skrämma och tom skada människor och nu ser chansen att få "blomma ut" :confused:
En del incidenter är ju riktigt allvarliga. En knivskuren i halsen, en annan skuren med trasig flaska och en ung tjej på häst skrämd. Det här är ju grejer som kan sluta väldigt illa! Det är ju inga dåliga skämt ens.

Jag har de senaste dagarna läst i tidningar om s.k clownattacker. Det har varit på olika ställen i landet och sett lite olika ut. Ibland har folk utklädda till clown följt efter folk eller tittat på folk i syfte att skrämma men det har också varit händelser där personer har blivit attackerade och någon blev knivskuren.
Jag läste att Detta har tidigare funnits i USA. Någon som vet vad detta handlar om? Dvs kommer det från någon film eller liknande att klä ut sig till clown och skrämmas? Eller är det någon som hittat på det själv och andra hört om det och gjort likadant?
/förvirrad :confused:
Ja. Inspiration från Jokern :nailbiting:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 950
Hästmänniskan För några år sedan åkte jag på en semesterresa till Portugal med ridning och blev alldeles kär i landet. Sedan dess har det blivit flera...
Svar
8
· Visningar
3 024
Senast: tesora
·
Övr. Katt Nu behöver jag er hjälp här på kattforumet. Efter att ha läst otaliga trådar och försökt söka om ämnet på nätet så inser jag att jag...
Svar
3
· Visningar
1 316
Senast: Sol
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 603
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar