Jag kommer ihåg att jag läste om det för massa år sen. Då var det en clown som strök runt i en stad i USA. Den clownen gjorde aldrig något, den bara smög runt och var lite hemlig sådär. Kunde stå helt orörlig och stirra mot någons hus eller så.

Det som hänt nu vet jag inte var det kommer ifrån. Syftet var väl från början at skrämmas och sen tar folk det till en absurd nivå. Att gå på någon fysiskt är ju verkligen aldrig okej,
Om clownerna bara smög runt och var lite mystiska hade jag nog tyckt det varit en kul grej. Om de inte sprang efter folk eller hade vapen utan bara syntes lite här och där. Det var ju så den där första clownen gjorde. Klart jag skulle tycka det var obehagligt, men skulle ju inte bli vettskrämd och fly i panik.

På youtube finns massa klipp med fenomenet, men de flesta känns rätt fejkade. Vet inte om det är p.g.a. It, eller kanske nyaste Purge. Hursomhelst lockar det väl galningar.

Helt sjukt... i min lilla stad har det varit minst 4 incidenter i helgen. En som skar en man med en trasig glasflaska och en som hotade med basebollträ. De andra har "bara" skrämts och ropat fula grejer. Jag jobbade kväll idag där jag som vanligt gick runt mellan vårdtagare mitt i staden i mörkret och jag tittade mig över axeln mer än en gång... Fick höra av en kollega att de har någon slags tävling där man samlar poäng genom att göra saker utklädd till clown, ju grövre grej desto högre poäng? Vet inte om det stämmer?

Här uppmanar polisen att man ringer in om man ser en clown även om de inte gör något brottsligt så att de ska veta var de befinner sig.

Helt sjukt... i min lilla stad har det varit minst 4 incidenter i helgen. En som skar en man med en trasig glasflaska och en som hotade med basebollträ. De andra har "bara" skrämts och ropat fula grejer. Jag jobbade kväll idag där jag som vanligt gick runt mellan vårdtagare mitt i staden i mörkret och jag tittade mig över axeln mer än en gång... Fick höra av en kollega att de har någon slags tävling där man samlar poäng genom att göra saker utklädd till clown, ju grövre grej desto högre poäng? Vet inte om det stämmer?

Här uppmanar polisen att man ringer in om man ser en clown även om de inte gör något brottsligt så att de ska veta var de befinner sig.
Det låter ju helt sjukt!
Läste precis om några clowner som hade gett sig på en äldre kvinna med rullator och försökt skrämma henne.

Skulle inte förvåna mig :meh:

Kan ni få någon vakt med er på kväll/nattpassen om ni känner er hotade? Eller iaf ett personlarm?

Är det inte clowner med argt utseende? Dvs inte glada clowner typ Ronald McDonald (...) utan med ondsinta och hotfulla ansikten?

När man inte gillar clowner överhuvudtaget är det av underordnad betydelse, kan jag säga. Då menar jag inte bara i detta fall där man skräms utan i vardagen också.

Jag har som tur var inte någon fobi men tycker de är tillräckligt obehagliga för att hålla avstånd men klara av att de är nära. Men i ett fall där jag skulle bli skrämd på detta sätt så vet man ju inte hur det skulle kunna utvecklas.

Dottern och hennes sambo går för övrigt inte ut på kvällen längre i Linköping. Rationellt eller inte, det är resultatet av det hela.

Och det är ju verkligen inte okej att clownerna leder tilll det.
Jag tänker att det kan ju bli så att folk också blir arga på clownerna svart och börjar slå tillbaka

Jag tror faktiskt att jag skulle göra det av ren reaktion. Jag skulle bli så jävla förbannad antagligen men har de tur är de snabbare än en medelålders, överviktig argbigga, för ruskigt förbannad kommer jag bli.

En hundring på att vara clown kommer bli årets heting på Halloween :meh:
Nja, jag tror (hoppas, framförallt) att det får motsatt effekt. Som sagt har flera nattklubbar gått ut med att de inte släpper in clowner, butiker har slutat sälja clownmasker, polisen går ut och uppmanar folk att inte klä ut sig till clowner, dels för att inte skrämma folk i onödan och dels för skaderisken, då personer kan reagera på sin rädsla efter allt som hänt.

De vettiga som lyssnar och fattar är förhoppningsvis fler, så jag tror inte att det blir så mycket clownklädsel från "vettigt folk". Sen är det väl inte omöjligt att de som redan tycker att det här är roligt går all in på halloween...

Nja, jag tror (hoppas, framförallt) att det får motsatt effekt. Som sagt har flera nattklubbar gått ut med att de inte släpper in clowner, butiker har slutat sälja clownmasker, polisen går ut och uppmanar folk att inte klä ut sig till clowner, dels för att inte skrämma folk i onödan och dels för skaderisken, då personer kan reagera på sin rädsla efter allt som hänt.

De vettiga som lyssnar och fattar är förhoppningsvis fler, så jag tror inte att det blir så mycket clownklädsel från "vettigt folk". Sen är det väl inte omöjligt att de som redan tycker att det här är roligt går all in på halloween...
Det finns krogar som uppmanar människor att visa respekt och inte klä ut sig till clown

Problemet med Clownerna är väl knappast att de springer på krogen utan att de ränner runt på gatorna. De här nötterna verkar inte ha krogen som nöje.
Halloweenpartyn hålls ju rätt ofta privat också, i hyrda lokaler. Hoppas arrangörer av dessa är kloka och avböjer Clownutstyrslar när de skickar ut inbjudningar.

Problemet med Clownerna är väl knappast att de springer på krogen utan att de ränner runt på gatorna. De här nötterna verkar inte ha krogen som nöje.
Halloweenpartyn hålls ju rätt ofta privat också, i hyrda lokaler. Hoppas arrangörer av dessa är kloka och avböjer Clownutstyrslar när de skickar ut inbjudningar.
Fast de "övriga" som eventuellt skulle kunna klä ut sig till clowner på halloween kanske inte planerar att springa runt på gatorna, men måste ändå ta sig från punkt A till punkt B, eller missförstod jag dig?

Jag är inte rädd för clownerna i sig, utan för alla galningar som tar tillfället i akt att gömma sig bakom en mask..Lätt att identifiera en gärningsman vid brott när denne är utklädd..:crazy:

+1

Nu har det kommit till "min" stad med. En kille blev påhoppad igår kväll.

Fast de "övriga" som eventuellt skulle kunna klä ut sig till clowner på halloween kanske inte planerar att springa runt på gatorna, men måste ändå ta sig från punkt A till punkt B, eller missförstod jag dig?
Det är sant, vist måste de detta. Jag tänkte nog på alla berusade ungdommar som kommer tycka det är en skojsig idé att vara Clown när det ändå är "legitimt" att klä ut sig och skrämmas eftersom det är Halloween :cautious:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 950
Hästmänniskan För några år sedan åkte jag på en semesterresa till Portugal med ridning och blev alldeles kär i landet. Sedan dess har det blivit flera...
Svar
8
· Visningar
3 024
Senast: tesora
·
Övr. Katt Nu behöver jag er hjälp här på kattforumet. Efter att ha läst otaliga trådar och försökt söka om ämnet på nätet så inser jag att jag...
Svar
3
· Visningar
1 316
Senast: Sol
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 603
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar