ähum.
Varför tycker någon över huvud taget att det är OK att skrämmas och hota.
Det märkliga med clowndräkterna är att vissa tycker det är okey, eller kanske tycker dom rentav det är roligt bara för att dom har clowndräkt på sig :confused: :banghead:

Jag undrar om människor polisanmäler i samma utsträckning om det är clown som skräms eller om det är storvuxen nan med huva?

Det märkliga med clowndräkterna är att vissa tycker det är okey, eller kanske tycker dom rentav det är roligt bara för att dom har clowndräkt på sig :confused: :banghead:

Jag undrar om människor polisanmäler i samma utsträckning om det är clown som skräms eller om det är storvuxen nan med huva?
Det beror väl på om Clownen gör något hotfullt mer än att existera. Man kan ju inte polisanmäla folk för vad de har på sig.

Det beror väl på om Clownen gör något hotfullt mer än att existera. Man kan ju inte polisanmäla folk för vad de har på sig.

Jag skrev "som skräms"

Nä, inte som det ser ut nu.
Om en stor svartklädd man bara går runt med rånarluva på huvudet, finns säkert risk att någon känner sig otrygg och ringer polisen. Polisen kanske då kommer och prata med rånarluvan, tror du inte?

Jag skrev "som skräms"

Nä, inte som det ser ut nu.
Om en stor svartklädd man bara går runt med rånarluva på huvudet, finns säkert risk att någon känner sig otrygg och ringer polisen. Polisen kanske då kommer och prata med rånarluvan, tror du inte?
Det är mycket möjligt att de kommer och pratar med luvan. Jag tror också att de kommer och pratar med Clownen om den uppmärksammas. Polisen verkar inte tycka Clowneriet är så speciellt roande. Däremot är det ju inget olagligt något av det.

Vad som ingår i "skräms" när du skriver det är omöjligt att veta. Personligen hade jag blivit skrämd om en Clown bara stod i skogen och glodde fast hen inte gör något.

Just nu ringer många polisen om de sett en clown, eller tyckt sig se en clown, eller hört någon säga att de sett en clown...
Ja och det är bra att de ringer, för de här människorna behöver förklara sig. Dock skillnad på att ringa 11414 och att göra en polisanmälan.

Det är mycket möjligt att de kommer och pratar med luvan. Jag tror också att de kommer och pratar med Clownen om den uppmärksammas. Polisen verkar inte tycka Clowneriet är så speciellt roande. Däremot är det ju inget olagligt något av det.

Vad som ingår i "skräms" när du skriver det är omöjligt att veta. Personligen hade jag blivit skrämd om en Clown bara stod i skogen och glodde fast hen inte gör något.
Jag hade också blivit rädd för en clown i skogen som står och glor. Lika rädd som om personen hade haft rånarluva.
Är det verkligen lagligt att stå och glo med mask och därmed skrämma andra?
Tror du inte polisen säger till att personen ska ta av sig masken?

Jag hade också blivit rädd för en clown i skogen som står och glor. Lika rädd som om personen hade haft rånarluva.
Det gör de säkert.
Ev ber de personen legitimera sig och så får de en upplysning i det olämpliga i sitt handlande. Mer kan nog inte polisen göra. Och frågan är om pajasen bryr sig eller ser det som en kul del i hela Clowngrejen.

Inte för att vara sån men det fan i mig på tiden. Jag förstår inte varflr folk ska hålla på så. Jag läste ett inlägg på fb igår från en.man som hade varit ute och gått med sin mor/mormor(?) som går i rullator. Då hade en clown hoppat fram bakom en buske och halvt skrämt ihjäl tantan. Jag menar hallå, vad hade hänt om tantan varit själv och ramlat och brutit höften?? Nu lyckade ju mannen ge clownen en riktig snyting, så förhoppningsvis fick han ju lite ont iaf och tänker sig för..

Jag har clownfobi, så jag skulle inte alls må speciellt bra om jag skulle se någon utklädd till clown stryka omkring i närheten!

Jag har clownfobi, så jag skulle inte alls må speciellt bra om jag skulle se någon utklädd till clown stryka omkring i närheten!
Delvis KL
Jag lyssnade på p3 häromdagen då dem tog upp detta och läkaren eller vad fasen han nu var sa att i sverige finns det väldigt få om överhuvudtaget någon som har en riktig clownfobi. Det finns mååånga som har svårt för dem och tycker dem är läskiga men just i bemärkelsen fobi så att det verkligen påverkar personens liv var väldigt sällsynt.

Inte för att förringa någons känslor i detta.

Delvis KL
Jag lyssnade på p3 häromdagen då dem tog upp detta och läkaren eller vad fasen han nu var sa att i sverige finns det väldigt få om överhuvudtaget någon som har en riktig clownfobi. Det finns mååånga som har svårt för dem och tycker dem är läskiga men just i bemärkelsen fobi så att det verkligen påverkar personens liv var väldigt sällsynt.

Inte för att förringa någons känslor i detta.
Jag får hjärtklappning och vill fly om jag ser en clown, gäller i verklighet och på tv, men jag vet inte om det räknas som fobi. Obehagliga är de hursomhelst!

Tyvärr är det ju inte bara skrämma dom gör... I amerika har det varit knivattacker och knivskurningar. Fy för folk

Nja ... massor av manniskor sager sig ha sett clowner och massor med anmalningar har kommit in till polis runt landet, men polisen har inte hittat mer an en handfull bevis for att "clown sightings" verkligen har hant. Kniv skarningar med clowner ar inte alls nagot jag hort om har i USA, daremot ar det tydligen ganska vanligt i UK.

Hörde på Rix morgonzoo att i USA hade detta utvecklat en ny trend. Folk klädde ut sig till Batman och gav sig på Clownerna.

Jag är glad att jag bor i skogen, bara älgar och svampplockare här...

Batman som jagar clowner ar ocksa nagot som hant i UK och inte i USA.

Kan ju bara tala för mig själv, men skulle jag få ett clownlarm skulle jag och kollegan självklart åka ut och försöka få fatt i clownen, identifiera den samt påtala det extremt opassande i det den håller på med. (så länge inte personen i fråga har kniv eller annat, då är ju läget såklart annorlunda och vi agerar därefter).

Nja ... massor av manniskor sager sig ha sett clowner och massor med anmalningar har kommit in till polis runt landet, men polisen har inte hittat mer an en handfull bevis for att "clown sightings" verkligen har hant. Kniv skarningar med clowner ar inte alls nagot jag hort om har i USA, daremot ar det tydligen ganska vanligt i UK.

Batman som jagar clowner ar ocksa nagot som hant i UK och inte i USA.
Ok....detta var något som de sa på radion i morse. De kan ju ha fått fel info

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 950
Hästmänniskan För några år sedan åkte jag på en semesterresa till Portugal med ridning och blev alldeles kär i landet. Sedan dess har det blivit flera...
Svar
8
· Visningar
3 024
Senast: tesora
·
Övr. Katt Nu behöver jag er hjälp här på kattforumet. Efter att ha läst otaliga trådar och försökt söka om ämnet på nätet så inser jag att jag...
Svar
3
· Visningar
1 316
Senast: Sol
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 603
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar