Click and Cash

athena

Trådstartare
Vill gärna höra lite åsikter från er som sett honom och känner till stammen bättre än mig. Skulle han kunna passa på ett xx-sto? Har han tillräckligt god exteriör? Hon är själv mycket välbyggd men behöver framförallt bra ben och bra temperament, sen är det ju som med alla xx att man måste tänka på halsansättning osv även om hon själv har en bra hals.

Tänk att det hela tiden ska dyka upp nya hingstar...

Sv: Click and Cash

Jag fastnade för honom efter att jag såg honom live förra våren. En långbent ädel hingst med otrolig galopp! Han såg mycket ridbar ut. Tyvärr har jag inte sett honom "utan kläder" så jag kan inte säga så mkt om hals och ben.

Såg honom på tävling i våras och precis som Cyllene skriver är han ädel och har väldans långa ben. Väldigt snygg och modern typ med ett otroligt fint språng. Såg ridbar ut på en lite knepig bana, var lite mot handen stundvis. Inte så konstigt då tävlingen var i ett trångt ridhus med hinder överallt och lite lustiga linjer som inte var helt lätta för hans ålderskategori.

C&C var en överaskning för mig, jättesnygg hingst!

Är igång och letar hingst för fullt och det här kanske hade varit ett alternativ till mitt fullblodssto. Klart snygg häst iaf och han verkar ju klart lovande :)

Hej, Lene fick en fantastiskt fin avkomma o ytterligare en ligger på penarpgardens hemsida. Den första är sjukt lik CC på halsansättning :).

Jag kommer ev lägga CC på mitt svårklassto nästa år om han fortsätter ge bra typ. Lene har ett bra öga för hingstar o hon är riktigt nöjd med sin 2 åring oxå nu när de börjat löshoppa den. Någon här på Bukes uppfödning tror jag. Finns på hopphästklubbens hemsida under talanger på förstasidan. Drömstam! (empire-Calido) o Cagancho är oxå på G igen o starkt underskattad!

Hej, Lene fick en fantastiskt fin avkomma o ytterligare en ligger på penarpgardens hemsida. Den första är sjukt lik CC på halsansättning :).

Jag kommer ev lägga CC på mitt svårklassto nästa år om han fortsätter ge bra typ. Lene har ett bra öga för hingstar o hon är riktigt nöjd med sin 2 åring oxå nu när de börjat löshoppa den. Någon här på Bukes uppfödning tror jag. Finns på hopphästklubbens hemsida under talanger på förstasidan. Drömstam! (empire-Calido) o Cagancho är oxå på G igen o starkt underskattad!

Hej Furioso! Det är jag som e uppfödare av Emperador (Empire-Calido I-Caletto I). Fotot på hopphästklubbens hemsida hade jag helt missat. Tackar för infon. Mitt sto e Calido är nu dräktig med Cartier och hon ska föla inom kort. Jag funderar starkt på att betäcka med Clicken, eller så ska jag betäcka med Empire igen. Kan inte riktigt bestämma mig. På vår hemsida http://www.allarpshastgard.se finns lite bilder på bl.a Emperador under uppfödningar.

Hej där! Ja, där är du ju!

Ja, grattis till en fin avkomma! I början trodde de kanske ej så mkt om honom o min hingst som gick med din jagade skiten ur din...stackarn! så lene var tom orolig att din skulle ha fått överben bilateralt... men som du kankse vet så är de nu jättenöjda med honom sen de började löshoppa för några veckor sedan. Jättefin! De skall lägga ut filmer snart på HHklubbens hemsida. spännande! cagancho-castorn ska oxå va fin!
'
ja, förstår att du vill upprepa med Empire då det ju blev så bra o självklart är du kanske sugen på Clicken då han är fin! svårt! jag kan tycka att du kanske ska ta det du verkligen tror (vet) (men det är ju ett lotteri)fungerar dvs Empire o ta Clicken på annat sto om du har...men det ska ju ej jag säga..

Jag kommer iallafall ta din hingst emparador om han blir godkänd! kan det bli bättre? Empireblodet ihop med calido. Smaskens!!!

Hej där! Ja, där är du ju!

Ja, grattis till en fin avkomma! I början trodde de kanske ej så mkt om honom o min hingst som gick med din jagade skiten ur din...stackarn! så lene var tom orolig att din skulle ha fått överben bilateralt... men som du kankse vet så är de nu jättenöjda med honom sen de började löshoppa för några veckor sedan. Jättefin! De skall lägga ut filmer snart på HHklubbens hemsida. spännande! cagancho-castorn ska oxå va fin!
'
ja, förstår att du vill upprepa med Empire då det ju blev så bra o självklart är du kanske sugen på Clicken då han är fin! svårt! jag kan tycka att du kanske ska ta det du verkligen tror (vet) (men det är ju ett lotteri)fungerar dvs Empire o ta Clicken på annat sto om du har...men det ska ju ej jag säga..

Jag kommer iallafall ta din hingst emparador om han blir godkänd! kan det bli bättre? Empireblodet ihop med calido. Smaskens!!!

Hej igen.
Fanns ingen video på HH-klubben på Emperador, men den finna på http://nordicimages.com/HHKtalangjaktvideo14.htm . Vi får hålla tummarna att han håller hela vägen fram så du får betäcka med honom ;-)

Hej alla,
jag fastnade för Clicken förra året och betäckte mitt sto Lady Fire S med honom. Jag började sent på säsongen så jag får vänta på fölet tills första veckan i juli. Men hon börjar se klar ut redan nu...med fyllning i juver och slappa bäckenband. Hon är stor som ett hus och verkar trivas toppen med dräktigheten. Lady har placeringar i 1.35 med Zara Knutson. Se gärna min hemsida för mera bilder så fort den efterlängtade fölisen är född.
www.123minsida.se/tinaandersson

Det stoet har man sett mycket på Buke;). Hon är kalasfin och jag tror mycket på matchningen med Click&Cash!

*kl*
Jag såg Click & Cash i lummen och var riktigt imponerad!! vilken hoppning!! Och de va hästhandlarna som sprang i en klunga efter honom när han kom ut från banan också ;) Hoppade väldigt väl och såg välbalanserad och trevlig ut på alla vis!
Vill se lite vad han lämnar och kan absolut tänkt mig använda honom i framtiden!

*Väcker lite liv i tråden*

Hur går det för era Clickar? Några bilder?

Vad tror ni om Clicken på ett Cortez-Ceylon sto?

Finns det någon här som fått föl efter Clicken och har bilder att lägga in.??

Såg en riktigt fin click i Hörby efter ett sto med korta ben. Han är nu 1 år o riktigt fin!!!!! Lååånga ben! I jämförelse med hans vän som har Heartbeat som pappa är han kalasfin o ger iallafall fina typer. Causas mamma ska få en Click i Maj o det ska bli kul att se hur han förärver sig med henne!

Har sett honom på en del tävlingar, otroligt försiktig och storhoppande! Hade använt honom om mitt sto inte själv var efter Cash and Carry..... =) Älskar Cash and Carrys avkommor har ridit en del och alla är i princip likadana dvs Ridbara försiktiga och storhoppande!

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 522
Senast: IngelaH
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 442
Senast: Lyxzen
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix