malumbub

Trådstartare
Hur vet man om hunden är i fysisk chock? Kan man göra nåt åt det? Förebygga vid symptom?

Hur ska man göra om hunden är stressad efter nåt som hänt? Se till att göra det man brukar; gå en promenad, se till att hunden dricker o äter o sånt?

Sv: Chock

Jag fick tips (efter att min lilla 10 veckors valp och jag hamnade i mindre bilolycka) att jag bara skulle ta det lugnt.

Göra allting som vanligt och inte dadda med hunden, helt enkelt.

Symptom är väl att pulsen kan bli oregelbunden, hunden kan hässja, kroppstempen kan ändras, slemhinnor kan bli bleka, aggresivitet osv.

Det kanske är begreppsförvirring nu men om hundenär på väg in i chock krävs akut veterinärvård.

det beror ju på graden av chock. en skrämd hund funkar det nog att gå med, men en hund som har hamnat i en riktig chock p g a cirkulationssvikt bör man nog ta till vet med ilfart.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg