Chirlon tillbaka i Svenskavel

bonzie

Trådstartare
Saxat från Tullstorps hemsida

"Chirlon 870 (Caylon-Kaliber) är nu tillbaka på Tullstorp. Chirlon verkade i avel i Sverige i två år innan han exporterades till Holland 1995. Han har med sin genuina svenska stam och goda resultat i aveln innan han exporterades bevisat att han nu efter tävlingskarriären är toppintressant då han återkommer i svensk avel. Han har under två avelssäsonger fått 53 registrerade avkommor, varav 5 i Grand Prix. Själv har Chirlon tävlat framgångsrikt i Grand Prix dressyr i Europa. Han är av genuin svensk stam, den yngste nu verkande hingsten efter Ceylon. Hans äldre halvbror toppförärvaren Master finns som bekant kvar i aveln."

Sv: Chirlon tillbaka i Svenskavel

men vad kul !

Jag läste i nå't inlägg tiigare om nån som hade ett Chirlon sto och många blev gröna av avund ! Nu kommer själva herrn till Sverige !

:bump: Vad bra! Tänkte använda honom 1995 men då hade han redan åkt till Holland (var det väl?) Har samma sto kvar än, som jag tänkte ha honom till då.... Nya chanser! Det är bara att bocka och tacka! :bow:

Är han såld tillbaka till Sverige eller tjänstgör han "bara"? Jättekul! Riktig härlig stam har han :love: :bow:

Nej, vad roligt!:)

Fast de har väl stavat fel på stammen, nog är han efter Ceylon?

Hur som helst jättekul, med Master ute ur landet och tveksam fertilitet på Impuls så är det kul att någon företrädare för hingstlinjen finns kvar i svensk avel, särskilt när den gett sådana resultat på sistone.

Någon som vet om han kan hoppa alls, förresten? Tänkte att det fanns viss chans med tanke på stammen.

Ja, jag har för mig att han hoppade bra, men sitter på jobbet och kan inte kolla.

kopierat från www.svenskahalvblodshingstar.se (så hoppa kunde han :) )

Exteriört utlåtande:
"Maskulin utmärkt modell, lång välansatt hals, välliggande bog, välbenad , ordinär skritt, mycket bra trav. Poäng: 99878=41"

Gång: 6-9-7-8
Löshopp: 9-10
Uppsutten hoppning: 8-8

Chirlon 870 var både ridprovs- och bruksprovstvåa våren 1993 och han AB-premierades efter endast ett prov. Efter provet vidareutbildades han av Jan Brink, som rosade honom för hans stora talang för de svåra rörelserna.

Chirlon 870 var premierad AB.

Betäckta ston/år:
1993 = 23 st
1994 = 51 st
Totalt 74 stycken betäckta ston.

Nej men vad kul, han såg jättefin ut på bilderna, tyvärr tycker jag nog han är lite för nära besläktad med min dam, hon har morfar som jovial och såg att han hade honom som farfar :crazy: Om man nu inte vill linjeavla... :confused:

Sedär, det var nästan mer hopp än gång i honom!

Kul med en hingst med Toreador i, även om det är långt bak. Är det nån som vet om det är någon mer hingst i avel som har det?

jag hittade bara en bild, men jag letade å andra sidan inte, ska genast kolla.. Tack
U

Sedär, det var nästan mer hopp än gång i honom!

Kul med en hingst med Toreador i, även om det är långt bak. Är det nån som vet om det är någon mer hingst i avel som har det?

Maximilian 851, exp. till England 1993 men ägs visst av någon i Danmark och kanske verkar i avel där fortfarande?

Pascal 656, död sedan 2006, vet inte om det finns fryst på honom?

Båda är ue.Toreador 418

Maximilian 851, exp. till England 1993 men ägs visst av någon i Danmark och kanske verkar i avel där fortfarande?

Pascal 656, död sedan 2006, vet inte om det finns fryst på honom?

Båda är ue.Toreador 418

Hur är det med Pascal, finns det någon hingst med honom i stammen i avel?

Liknande trådar

Avel Jan Brink har köpt tillbaka Chirlon, enligt Ridsport. JAAAAAAAAA! Han berättade för mig för massa år seda hur glad han var i Sack...
Svar
17
· Visningar
1 870
Senast: pastejja
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 147
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka