Chirlon 870

Linnea_1987

Trådstartare
Är det någon som känner till eller har några avkommor efter hingsten Chirlon 870? Hur har hans avkommor blivit gällande temperament, exteriör o.s.v?

Länk: Chirlon 870

Berätta det ni vet och lägg gärna upp bilder om ni har det! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Chirlon 870

Hur tror ni att han passar till ett sto efter Patrice-Sombrero-Toreador? Båda har dock Toreador i 4:e led. Är det för nära?
 
Sv: Chirlon 870

Jag skulle också vilja höra lite mera om hans avkommor.

Är det någon här som vet eller själv har någon avkomma efter honom? :bump:
 
Sv: Chirlon 870

Prova att använd sök knappen så hittar du nog inlägg och fölisar efter honom .;)

Både Black Pearl och Sorbisen har mycket trevliga avkommor efter honom .

Mia
 
Sv: Chirlon 870

:) Japp, det stämmer! Jag har en åring efter honom och är väldigt nöjd med henne. Hon är pigg och glad av sig och vill alltid vara med när något händer, samtidigt är hon cool och tuff. Jag tycker hon har en del drag av pappan (förutom färgen då). Här finns några bilder på henne.

http://www.pixbox.se/usr_show_id184244_page0_order1.html

Därutöver har jag sett en del andra föl och tycker Chirlon verkar ge fina avkommor överlag. Sorbisen har (som Miaa säger) ett fint mörkbrunt stoföl efter honom. Med andra ord en hingst jag kan rekommendera (och med hög dräktighet). Lycka till!
 
Sv: Chirlon 870

Jag har fått två avkommor efter honom men tyvärr är det bara en som lever idag då förra årets unge tragiskt gick bort i hjärnhinneinflammation endast 3 månader gammal.
Den som gick bort var mycket kavat och framåt med glimten i ögat och snäll som tusan. Hon hade ett jättefint steg vilket jag tror kommer från Chirlon eftersom stoet bara kan glänsa med en mycket fin skritt. Jag han ju tyvärr inte se så mycket av hennes talanger men jag tror hon skulle blivit mycket fin.

En bild på henne när hon är nästan 3 månader
sorla-7.jpg


Årets unge kan jag bara säga att hon är fantastisk, hon föddes i slutet på juni så hon är ju bara 2 månader än men visar redan en otroligt härlig karaktär med samma fina blandning av lugn och bus som black pearls åring verkar ha. Hon har tyvärr haft lite strul med sina ben eftersom hon föddes windswept bak och lite x-bent i fram på grund av lite trångt om utrymme i magen men det jobbar vi med på klinik för tillfället så jag hoppas det är bra inom kort. Hon är bara sååå himla snäll, vad man än gör med henne så finner hon sig i det. Hon har ganska mycket krut under hovarna och älskar att busa men tyvärr får hon inte gå med mitt andra föl på grund av benen än så länge så det blir lilla mamman som får ta hand om eländet.

En bild på min köttbulle för ett par veckor sedan.
sorexa2mn1.jpg


och en på hennes fina huvud :love:
sorexa2mn3.jpg
 
Sv: Chirlon 870

:) Vad fin din minsting blivit! Hon är väldigt lik lilla Sorla....känner igen blicken väl.:love:
 
Sv: Chirlon 870

Dom är jättefina alla tre! :bow:
Det är det vi har tänkt, att han lämnar ganska jämna föl som är coola/rejäla, snygga med bra temperament.

Men vi har ett sto e. Patrice-Sombrero-Toredador, och Chirlon har ju också Toreador där, tycker ni att det blir för nära?
 
Sv: Chirlon 870

Det är inte särskilt nära, och Toreador var ingen dålig hingst, så jag skulle inte oroa mig.
 
Sv: Chirlon 870

Patrice har också Toreador i sig, farmors far.

Men som sagt, han var ingen dålig hingst och det blir inte så nära så det skulle jag inte se som ett hinder.
 
Sv: Chirlon 870

Tack ska ni ha!
Är "förstföderska" både jag och stoet, så man har ju lite olika funderingar. Vill ju som alla andra att det ska bli så bra som möjligt. ;)
 
Sv: Chirlon 870

Vi har ett sto i avel vars morfar är Chirlon! Stammen är: Bayron- Chirlon- Torbolt. Snällare häst får man leta efter:love: Hon har ett underbart temperament - ca 170 cm hög, långbent och har tre bra grundgångarter. Skritten är nog den bästa men traven går inte heller av för hackor;)

Så här ser hon ut:

Gladysaug08.jpg


IMG_1882.jpg


IMG_1884.jpg


IMG_1891beskuren.jpg
 
Sv: Chirlon 870

:) Vad roligt att se ett av Chirlons barnbarn! Kan det vara Ceylonblodet som visat sig på din fina fölis via det vita, tro?:D
 
Sv: Chirlon 870

Jag tycker det är roligt att vårt sto har Chirlon som morfar! När vi köpte henne för tre år sedan var Chirlon ffa i Holland och var relativt okänd här. Nu har han ju fått ett uppsving och jag tycker det är superkul att kolla på föl e honom;) Han är en riktig favorit hos mig:love:

Ang. tecken så kan det säkert vara;) Jag har "hört" här på Buke att Ceylon ger roliga tecken även när han ligger långt bak i stammen:D

Helsystern har bara fått tecken i pannan:
IMG_2450.jpg


Storebrors huvudteckning:
IMG_1942.jpg


Båda ungarna är e Roosevelt!
 
Sv: Chirlon 870

Ceylon kan slå igenom när man minst anat det;)

Har själv ett sto efter honom med minimala flikiga tecken som är mamma till lillan på min avatar som även har stickelhår och bukfläck.

Ceylon brukar också ge en mycket bra skritt.
 
Sv: Chirlon 870

:love: Verkligen fina fölungar! Roosevelt är en favorit hos mig! Hur gamla är dina unghästar....inget stoföl född -09 som du vill bli av med? ;)

Ursäkta utsvängningen från ursprungsfrågan .....
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 786
Senast: Lea88
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 078
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 875
Senast: Roheryn
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
4 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp