Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Jag såg inte showen, men jag undrar om han jobbade med någon hund IRL. Det hade ju faktiskt varit intressant att se hur han skulle få en hundägare att klara av sin hund IRL, utan strategist urval, utan kameraklipp och utan att själv hålla i kopplet
, ffa när det kommer upp en tråd där man skall applådera eller hålla käft.
PL
Det ärt väl bland annat detta som skapar sådana stora diskussioner gång på gång. Många hängivna CM-fans vägrar erkänna att han inte kör med snuttmetoder. Det är stackel, el och småsparkar som tar illa ibland.
Jag tycker ändå att det finns bra saker som han praktiserar, men att bortse och ignorera hans hårda metoder känns bara jättelustigt att "ni"gör.
Jag ber er återigen att hålla er till ämnet som tråden skapades för, annars är det ingen mening med att låta den här tråden vara igång, vi behöver inte ha två allmänna CM-trådar.
Tyvärr så kan man inte på förhand sätta regler för vad en tråd ska handla om, så du får räkna med att diskussionen fortsätter här. Den har trots allt med ämnet att göra.
Fast nu måste jag nog ändå säga att du ser lite i risa dimma. Cesar sparkar hundarna i solar plexus, det krävs inte en hård stöt på det stället för att man fullständigt ska tappa andan, många av hundarna går dessutom ner sig en del av sparken (inte så konstigt). Man kan få tycka vad man vill om Cesar, men han ÄR hård många gånger.
Ja om man inte håller med så skall man hålla käft. Kan inte tolkas på annat sätt.Någon mer som var och såg Cesar Millan igår på Hovet i Stockholm??
Någon mer som var där? Vad tyckte ni?
Ni som inte gillar Cesar behöver inte göra er besvär att kommentera, jag vet att ni finns ändå, tack
Är detta vad du kallar en applådera eller hålla käft tråd? Ooooookeeeeeeeej.
Tycker du ska hålla käft här och starta din egen CM tråd istället så att jag kan börja applådera.
DET FINNS ANDRA TRÅDAR FÖR ER SOM VILL SPY LITE GALLA ÖVER CM, FATTA DET!![]()
http://www.youtube.com/watch?v=RFCGtatpCwI
Favorit i repris. "Älskar" även hur han hänger hundarna, i synnerhet den engelska bulldoggen som redan lär ha svårt med syreupptagningsförmågan..Men de skriker ju iaf inte![]()
Inte enligt min heller.En dutt eller puff är inte smärtsam enligt min uppfattning.
Men visst, CM utdelar en dutt som säkerligen känns obehaglig och smärtsam för hunden.
Inte enligt min heller.
Jag tror att det är ytterligt få, om ens någon av hans duttar, som verkligen är smärtsamma för hunden. Däremot obehaglig, i alla fall mentalt, då hundens fokus bryts och den istället måste ta in vad CM vill uppnå i st f att göra som den själv vill.
Vi har en allmän inställning att fötter är till för att gå med och inte att använda som vapen. Därför blir vi ofta mer upprörda när någon sparkar på sitt offer än då endast knytnävar används. Kanske orsak till somliga reaktioner i tråden? Man sätter likhetstecken mellan att använda fötterna och att sparka.
LIA