Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5
Gör det alltid det, finns det alltid alternativ? Nu pratar jag inte utifrån någon alfarullning eller CM utan rent generellt.
Utan att moralisera över det du tog upp runt i kring korrigering för det var inte poängen med inlägget.
En vältime:ad korrigering, upprepas en gång med resultat. Nu vet jag mycket väl att verkligheten ofta är något annat, men den sakliga jämförelsen utan utsvävning ser jag iaf.
Jag tycker det är som att jämföra äpplen med päron. I ex 1 finns det kanske inga andra alternativ. I ex 2 finns det alltid alternativ. Att välta omkull hunden är inte heller någon snabb korrigering, utan alltid en segdragen historia. Och även om koppelrycken och sparkarna är snabba, så utförs de korrigeringarna med sällsynt dålig timing och de upprepas ett större antal gånger. Sedan får ägarna rådet att fortsätta rycka och sparka så fort hunden har ett annat sinnestillstånd än apatiskt = calm and submissive?
Gör det alltid det, finns det alltid alternativ? Nu pratar jag inte utifrån någon alfarullning eller CM utan rent generellt.
Utan att moralisera över det du tog upp runt i kring korrigering för det var inte poängen med inlägget.
En vältime:ad korrigering, upprepas en gång med resultat. Nu vet jag mycket väl att verkligheten ofta är något annat, men den sakliga jämförelsen utan utsvävning ser jag iaf.