Jättebra inlägg!
Jag är dock lite frågande hur man gör om man har en hund som tycker att godis är sådär spännande...? Det känns som att det är svårt att hitta något som är lika motiverande.
Nu ska iaf jag ställa hundgodis vid sängen och försöka få min hund att sluta skälla när grannens hundar skäller
Sedan måste jag nog försöka klura ut hur jag ska göra för att inte få ont i ryggen med min lilla hund, för ska jag ge godis sådär ofta så finns det en viss risk för det.
Sedan har jag en fråga till er mer erfarna. En vän till mig har en schäfer med div problem. De var på rätt väg men sen fick hunden ont i höfterna och det klargjordes att hon ha C och D höfter. Och det verkar inte som att höfterna håller för så mkt som huvudet på hunden behöver.
För 3 veckor sen var jag där med min hund som jag ofta är och då anföll schäfern min hund, till synes utan förvarning. Jag höll dock på med valparna i bakluckan, så jag hade inte koll däråt, så jag kan mkt väl ha missat nån liten signal. Finns det något bra sätt att avstyra en sådan sak? Jag har av ren reflex huggit tag i schäfern och kastat ner henne i backen, och det fungerar ju där och då givetvis. Men något bestående resultat ger det inte, bevisligen då det var 4:e gången det hände. Otroligt nog så är min hund inte det minsta rädd för schäfern, utan låtsas mest som att hon inte finns![]()
Om en hund visar aggressivitet på grund av smärta ska den åtgärdas. Är det så illa att det inte kan åtgärdas tar jag bort hunden. Samma om hundens kropp inte klarar arbetet som krävs för att tillfredställa det mentala arbetsbehovet.
Har en spondylos-hund här hemma och om den dagen kommer att han börjar ge sig på övriga hundar för att han har ont, då får han somna in.