central beslutat vargavskjutning

Sv: central beslutat vargavskjutning

Ja då får du väl själv tala om för oss om du är den stolle du framstår som eller ett skämt så kan vi låta bli att blanda in Freud (vad han nu överhuvudtaget haft med frågan att göra).
PL

Jag trodde du var bevandrad i akademiskt skämtlynne.

Men visst kan jag förklara, Du har nyligen varit inne 2 ggr i den här tråden och båda gångerna har du nämnt"stolle" varför jag naturligtvis drog den slutsatsen att du loggat in dig fel och trodde du var på en sida där du diskuterade med kollegor från de första studieåren på universitetet.

Om du anser att jag är en "stolle" eller ej lär jag inte kunna påverka, de slutsatserna får du dra själv. Men en gammal sanning är ju att genom sig själv känner man andra...börja där. Därför Freud!:D

http://www.rovdjur.se/viewNavMenu.do?menuID=129&oid=4463

protesterar gör man, men samtidigt konstaterar man att det sker enligt gällande regelverk.
Vargarna har blivit skjutna när de angriper hundarna.

Ska man nu ändra reglerna så att djurägarna bara får freda sina djur om man inte har vapen med sig?

"- Helt uppenbart finns det för många jägare som inte förmår tillämpa §28 på ett ansvarsfullt sätt när kontrollen mjukas upp. Därför måste man återgå till att låta polisen undersöka om allt gått rätt till, säger Roger Olsson, ordförande i Svenska Rovdjursföreningen."

Frågan är, har jag rätt att skjuta en varg som angriper min hund, är det ansvarsfullt att bara se på mens hunden slits i stycken? Inte i min värld!

Senast ändrad:

http://www.rovdjur.se/viewNavMenu.do?menuID=129&oid=4463

protesterar gör man, men samtidigt konstaterar man att det sker enligt gällande regelverk.
Vargarna har blivit skjutna när de angriper hundarna.

Ska man nu ändra reglerna så att djurägarna bara får freda sina djur om man inte har vapen med sig?

"- Helt uppenbart finns det för många jägare som inte förmår tillämpa §28 på ett ansvarsfullt sätt när kontrollen mjukas upp. Därför måste man återgå till att låta polisen undersöka om allt gått rätt till, säger Roger Olsson, ordförande i Svenska Rovdjursföreningen."

Frågan är, har jag rätt att skjuta en varg som angriper min hund, är det ansvarsfullt att bara se på mens hunden slits i stycken? Inte i min värld!

Men du , har du uppsikt över din hund så blir den inte angripen av varg , men släpper du den utan uppsikt finns risken helt klart.

Men du , har du uppsikt över din hund så blir den inte angripen av varg , men släpper du den utan uppsikt finns risken helt klart.

Visst och speciellt om jag jagar med lös älghund.

Som tur är så har jag ju rätt att freda min hund, vilket ett allt större antal älghunds jägare gjort i år;)

Visst och speciellt om jag jagar med lös älghund.

Som tur är så har jag ju rätt att freda min hund, vilket ett allt större antal älghunds jägare gjort i år;)

fast du skrev att du bara ska stå o TITTA PÅ ......nej, du tittar väl knappast på om du inte har hunden under uppsikt ...har du den under uppsikt händer det aldrig ....

Menar du att dina varghatstrådar är ett utslag av akademiskt skämtlynne?
PL

vilka varghatartrådar?
var, förutom i din ngt snedvridna fantasi har jag uttalat ett hat mot vargen som art?

Att du inte gillar avvikande meningar utan "stolleförklarar" kan ju inte jag ta ansvar för.

Jag står för vad jag säger, att fler börjar inse att det går att ligga långt ut vad det gäller regelverket är ju anmälningarna mot den exploderande skyddsjakten som en viss intresseorganisation lämnat in, bevis för.

men till att börja med så kan du lägga bevis, där du lägger dina eterdroppande ord.
Var har jag uttalat ett öppet hat mot vargen som art?:)

Senast ändrad:

fast du skrev att du bara ska stå o TITTA PÅ ......nej, du tittar väl knappast på om du inte har hunden under uppsikt ...har du den under uppsikt händer det aldrig ....

uppsikt, javisst jag har dess possition klart under uppsikt via gps.
och naturligtvis hade de hundförare som för att skydda hunden skjutit varg hunden under uppsikt...annars hade man ju inte kunnat skjuta vargen som var på hunden...för det måste man ju både vara inom syn o skjuthåll ergo uppsikshåll:D

Vad har din åsikt om vargen som art för betydelse?
Om du själv kunde stå för dina hundratals inlägg mot varg i Sverige o för arrangerad "skyddsjakt" kunde du åtminstone uppfattas som ärlig.
PL

Vad har din åsikt om vargen som art för betydelse?
Om du själv kunde stå för dina hundratals inlägg mot varg i Sverige o för arrangerad "skyddsjakt" kunde du åtminstone uppfattas som ärlig.
PL
Den har ju en viss, inte bara akademisk betydelse om man vill fastställa ett varghat.
Det har du ju gjort gällande att jag hyser, så upp till bevis, var har jag skrivit att jag hatar varg..eller är det bara babbel du framför i den här sakfrågan?

så upp till bevis:D:D

Menar du att jag skall gräva upp alla hundratals inlägg mot varg som du skrivit.
Varför inte helt enkelt stå upp för vad du skrivit?
Bevisen finns på forumet för alla som är intresserade.
PL

Senast ändrad:

Menar du att jag skall gräva upp alla hundratals inlägg mot varg som du skrivit.
Varför inte helt enkelt stå upp för vad du skrivit?
PL

Det är inte jag som kommer med lögner!
Det är du!!
Jag har aldrig skrivit att jag hatar varg.
Har alltid haft respekt för djur, att sänka mig till din din nivå och uttala hat, nej tack

Men alternativet har du ju..upp till bevis:D:D:D:D

Jag skulle ju lika gärna kunna skriva att du gillar småflickor...ett påstående jag varken kan eller hoppas kunna bevisa. Därför är det viktigt att den som kommer med ett påstående har på fötterna.
Vilket du i det här fallet absolut inte har

så nu får vi se om du är så mycket karl att du står för vad du skriver eller likt en liten fegis ...

Senast ändrad:

Fast jag tror inte lbb hatar varg, varg får gärna finnas bara inte i Sverige...

Det är inte jag som kommer med lögner!
Det är du!!
Jag har aldrig skrivit att jag hatar varg.
Har alltid haft respekt för djur, att sänka mig till din din nivå och uttala hat, nej tack

Men alternativet har du ju..upp till bevis:D:D:D:D

Jag skulle ju lika gärna kunna skriva att du gillar småflickor...ett påstående jag varken kan eller hoppas kunna bevisa. Därför är det viktigt att den som kommer med ett påstående har på fötterna.
Vilket du i det här fallet absolut inte har

så nu får vi se om du är så mycket karl att du står för vad du skriver eller likt en liten fegis ...

Det behövs inga bevis. Det här är ingen domstol.

Det som betyder något på ett forum är vilken bild av dig själv som du förmedlar. Jag ser dig som en varghatare och det är inget jag behöver bevisa. Andra på forumet för bilda sin uppfattning.

Det här gäller för övrigt andra trådar också. Trovärdig är inget jag öäser in i det du skriver.

det är du nog för feg för ....som...jag är inte rasist , men ....jag hatar inte vargar , men ....

Ja vill du ställa in dig i ledet med lögnaktiga påståenden så varsågod.

Det är ditt omdöme som avgör.
1. jag har flera gånger här i forumet framfört att jag är för fri invandring, med en enda förutsättning. Den att du har din försörjning ordnad.
Antingen via staten o asylförfarandet, eller via egna resurser eller arbete eller att någon/något övertar försörjningsbördan permanent. Knappast rasistiskt alltså
2. Har vid flera tillfällen sablat ner de sjuka individer som medelst gift eller sk. bukskjutning vill ta livet av varg.
Varg är ett djur som anpassar sig efter de spelregler vi ger den. Spelreglerna har jag starkt kritiserat, men det är absolut inte samma sak som att hata arten varg

Men jag ger dig samma erbjudande som veterinären fick.

Lägg dina pengar där du lägger dina ord, dvs bevisa det du säger annars är det ju samma skitsnack som P.L kör med.

Det behövs inga bevis. Det här är ingen domstol.

Det som betyder något på ett forum är vilken bild av dig själv som du förmedlar. Jag ser dig som en varghatare och det är inget jag behöver bevisa. Andra på forumet för bilda sin uppfattning.

Det här gäller för övrigt andra trådar också. Trovärdig är inget jag öäser in i det du skriver.

Visst, men eftersom det är enkelt att visa på vad en person skrivit så är det enkelt att just bevisa det.

Och anklaga någon för något får du gärna göra, dvs babbla vad du vill,men det är betydligt svårare att bevisa vad du säger.

Att folk ser meningsmotståndare som "hatare" eller mindre vetande är inget annat än ett bevis på deras egen litenhet.

Att respektera andra människor, deras åsikter är något man lär sig, kräver en del, somliga lär det sig aldrig:sneaky:

Har vid flera tillfällen sablat ner de sjuka individer som medelst gift eller sk. bukskjutning vill ta livet av varg.
Varg är ett djur som anpassar sig efter de spelregler vi ger den. Spelreglerna har jag starkt kritiserat, men det är absolut inte samma sak som att hata arten varg

Lägg dina pengar där du lägger dina ord, dvs bevisa det du säger annars är det ju samma skitsnack som P.L kör med.

Ja vilken tur dårå för vargen att du kör med lagliga medel så inget brott går att bevisa. Så himla mycket bättre för vargen-såklart- att någon som inte vill ha varg skaffar getter han inte har och bygger dålig hage i skogen för att när vargen kommer då ska där börjas betas. Och så ett litet jakttorn-helt lagligt såklart, pass på varg och boom.

Vilken tur vargen har att en del tänker lagligt när de vill ha bort dem, ja, såklart, du har inget emot vargen som art bara den inte är i ...Sverige.:sneaky:

Ja vill du ställa in dig i ledet med lögnaktiga påståenden så varsågod.

Det är ditt omdöme som avgör.
1. jag har flera gånger här i forumet framfört att jag är för fri invandring, med en enda förutsättning. Den att du har din försörjning ordnad.
Antingen via staten o asylförfarandet, eller via egna resurser eller arbete eller att någon/något övertar försörjningsbördan permanent. Knappast rasistiskt alltså
2. Har vid flera tillfällen sablat ner de sjuka individer som medelst gift eller sk. bukskjutning vill ta livet av varg.

Ok, men vad tjôtar du om då ??!!!!! ----- om vargen hade mer o äta i det vilda vore det inga problem , om jägaren inte släpper sina hundar utan uppsikt vore det inga problem , om fårägaren skulle stängsla in sina djur vore det inga problem..så vad har du problem med ??

Vargen tar sina offer pga att dom är hungriga, ni( endel) jägare gör det för att det är ett nöje , vilka är värst ?

..men jag ska inte dra alla jägare under en kam , en del är faktiskt djurvänner och naturvårdare utan att ha som högsta önskan att dräpa vargen

Liknande trådar

M
Övr. Hund Läs! (Detta är hämtat från Canis.se) Vem är chefen? Text: Randi Helene Tillung Sammanfattning Länge har det varit...
Svar
2
· Visningar
1 280
Senast: millansnillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama