Jag tycker detta börjar bli en rolig diskussion. Det måhända att landsbygdsbo har starka åsikter, men jag kan sätta pengar (eller varför inte nån annans hund eller häst eller älgen i skogen) på att personen bakom detta nick har fantastiskt roligt! För när man läser igenom tråden lite distanserat så ser iaf jag att det ligger mkt humor bakom. Henom matar på med det som krävs för att ni andra skall bli upprörda och skriva saker som öppnar en liten dörr till korrektur eller diskussion, vilket gör att varje liten sak ni irriterar er på blir till så stora propositioner att ni tappar greppet om diskussionen, till henoms stora förtjusning! Vem som än döljer sig bakom det nicket är inget dumhuvud. Måhända att det inte är en vargälskare heller
Diskussioner om vargar brukar alltid urarta, är lite förvånad att ni inte hotar varandra ännu
Vargkramare o varghatare verkar komma från samma släkte. Hur vore det med lite sympati för var sida? Troligtvis är en varghatare en person som har stor ekonomisk förlust att handskas med pga vargarna, tror det är få som bara bestämmer sig för att försöka döda alla vargar de hittar med alla medel de kan tänkas hitta på. Jag anser dock att om man ska döda en varg, så ska man göra det med §28 i ryggen. Sen har vi vargkramare, som antagligen inte alls är insatt i hur det är för de bönder och skogsägare som kanske ser sin pension, sin framtid gå åt skogen för att de inte har ekonomi nog till att utöka arealet eller säkerheten för sina djur, med bidrag eller inte. De kanske tycker vargar är söta och lika farliga som en blåmes. De naiva vargkramarna tror jag är värst! Sen finns den kategorin jag själv kan placera mig i, när man tycker att vargen är ett magnifikt djur som borde få leva, men inte på bekostnaden av vad som helst! Men att köra efter dem med skotrar, förgifta kött, använda bloddränkta svampar osv, anser inte jag vara fair. Ska man avliva ett djur ska man göra det precist, man ska inte chansa, eller riskera att ha ihjäl ett antal till, sånt gör en till en kallblodig mördare, och inte en jägare eller en person som försvarar sitt djur eller sig själv.