central beslutat vargavskjutning

Sv: central beslutat vargavskjutning

Det enda jag gör är visar på att din argumentering inte håller, och till på köpet med dina egna ord:D:D

I fjol skrev DN att årligen dödas ca 1500 hundar årligen i trafiken, ingen uppdelning på jakthundar o övriga hundar

Jo vi vet att dagspressen är en av dina bästa källor till fakta, näst din fantasi. Vi andra satsar på lite mer sakliga källor.

Att du vågade ha en sådan. Våran bil hade blivit totalt demolerad.

Sambon vill ha en sån dekal men vänner har avrått honom. Bilen är viktigare än mig ;), vore tråkigt om den blev mos av arga vargmotståndare. Men att de kör omkring med *våga vägra varg i Sverige* det är helt okej.

Alla som följt dina trådar om levande åtel mm o hur du skall kunna skjuta varg "lagligt" vet att den hopparningen är högst relevant och att du o dina gelikar är det stora hindret mot friare regler för skyddsjakt!!!!
PL

vet dr dök upp som en hök från ovan och istället för att komma med argument i frågan så....:D

Inte argument i frågan? Hur korkad kan man bli. Hitta en enda här som inte inser varghatet bakom alla dina idiotinlägg!
PL

Jag tycker detta börjar bli en rolig diskussion. Det måhända att landsbygdsbo har starka åsikter, men jag kan sätta pengar (eller varför inte nån annans hund eller häst eller älgen i skogen) på att personen bakom detta nick har fantastiskt roligt! För när man läser igenom tråden lite distanserat så ser iaf jag att det ligger mkt humor bakom. Henom matar på med det som krävs för att ni andra skall bli upprörda och skriva saker som öppnar en liten dörr till korrektur eller diskussion, vilket gör att varje liten sak ni irriterar er på blir till så stora propositioner att ni tappar greppet om diskussionen, till henoms stora förtjusning! Vem som än döljer sig bakom det nicket är inget dumhuvud. Måhända att det inte är en vargälskare heller ;)

Diskussioner om vargar brukar alltid urarta, är lite förvånad att ni inte hotar varandra ännu :) Vargkramare o varghatare verkar komma från samma släkte. Hur vore det med lite sympati för var sida? Troligtvis är en varghatare en person som har stor ekonomisk förlust att handskas med pga vargarna, tror det är få som bara bestämmer sig för att försöka döda alla vargar de hittar med alla medel de kan tänkas hitta på. Jag anser dock att om man ska döda en varg, så ska man göra det med §28 i ryggen. Sen har vi vargkramare, som antagligen inte alls är insatt i hur det är för de bönder och skogsägare som kanske ser sin pension, sin framtid gå åt skogen för att de inte har ekonomi nog till att utöka arealet eller säkerheten för sina djur, med bidrag eller inte. De kanske tycker vargar är söta och lika farliga som en blåmes. De naiva vargkramarna tror jag är värst! Sen finns den kategorin jag själv kan placera mig i, när man tycker att vargen är ett magnifikt djur som borde få leva, men inte på bekostnaden av vad som helst! Men att köra efter dem med skotrar, förgifta kött, använda bloddränkta svampar osv, anser inte jag vara fair. Ska man avliva ett djur ska man göra det precist, man ska inte chansa, eller riskera att ha ihjäl ett antal till, sånt gör en till en kallblodig mördare, och inte en jägare eller en person som försvarar sitt djur eller sig själv.

Jaså, du säger det ...men vi har köpt hästar för 3-4-5-600 000 kr st ....vad säger du om det då ?

Men det har INTE nåt med jaktrelaterade dödsfall för hund att göra...ingenting ...det är ju så att jakt hundar dör mycket oftare av andra saker än rovdjur...

Skadade eller dödade
hundar under 2000-2005
Orsak Antal
trafik 7252
vådaskott 135
rovdjur 78
Annat vilt 43
Totalt 7508

Men Hur många bilar finns det inte i jämförelse med rovdjur??

Sambon vill ha en sån dekal men vänner har avrått honom. Bilen är viktigare än mig ;), vore tråkigt om den blev mos av arga vargmotståndare. Men att de kör omkring med *våga vägra varg i Sverige* det är helt okej.

ställ en bil över natten i någon universitetsstad med sticken "våga vägra varg i Sverige" så får du väl se hur hänsynsfulla vargvännerna där är:D

Jadu , jag skulle lätt ha en sån idag också ,men nu bor jag i stan och stadsbor bryr sig inte direkt ändå .

men där ser man hur inskränkta jägare kan vara...

Men Hur många bilar finns det inte i jämförelse med rovdjur??

och man kan ju begränsa jämförelsen i de områden där det finns vargrevir.
sannolikheten att en varg tar en hund i renbeteslan är ju rätt marginell, av vissa orsaker:D

ställ en bil över natten i någon universitetsstad med sticken "våga vägra varg i Sverige" så får du väl se hur hänsynsfulla vargvännerna där är:D

och...vem tror du skulle bry sig , det är bara inavlade jägare som tar det på så stor allvar så hela deras liv går ut på sånt....jag bor i en universitetsstad , men du ser ju själv hur sjukt påståendet var.....

Jag tycker detta börjar bli en rolig diskussion. Det måhända att landsbygdsbo har starka åsikter, men jag kan sätta pengar (eller varför inte nån annans hund eller häst eller älgen i skogen) på att personen bakom detta nick har fantastiskt roligt! För när man läser igenom tråden lite distanserat så ser iaf jag att det ligger mkt humor bakom. Henom matar på med det som krävs för att ni andra skall bli upprörda och skriva saker som öppnar en liten dörr till korrektur eller diskussion, vilket gör att varje liten sak ni irriterar er på blir till så stora propositioner att ni tappar greppet om diskussionen, till henoms stora förtjusning! Vem som än döljer sig bakom det nicket är inget dumhuvud. Måhända att det inte är en vargälskare heller ;)
:bow:
Diskussioner om vargar brukar alltid urarta, är lite förvånad att ni inte hotar varandra ännu :) Vargkramare o varghatare verkar komma från samma släkte. Hur vore det med lite sympati för var sida? Troligtvis är en varghatare en person som har stor ekonomisk förlust att handskas med pga vargarna, tror det är få som bara bestämmer sig för att försöka döda alla vargar de hittar med alla medel de kan tänkas hitta på. Jag anser dock att om man ska döda en varg, så ska man göra det med §28 i ryggen. Sen har vi vargkramare, som antagligen inte alls är insatt i hur det är för de bönder och skogsägare som kanske ser sin pension, sin framtid gå åt skogen för att de inte har ekonomi nog till att utöka arealet eller säkerheten för sina djur, med bidrag eller inte. De kanske tycker vargar är söta och lika farliga som en blåmes. De naiva vargkramarna tror jag är värst! Sen finns den kategorin jag själv kan placera mig i, när man tycker att vargen är ett magnifikt djur som borde få leva, men inte på bekostnaden av vad som helst! Men att köra efter dem med skotrar, förgifta kött, använda bloddränkta svampar osv, anser inte jag vara fair. Ska man avliva ett djur ska man göra det precist,:) man ska inte chansa, eller riskera att ha ihjäl ett antal till, sånt gör en till en kallblodig mördare, och inte en jägare eller en person som försvarar sitt djur eller sig själv.

Jag vet inte hur många gånger jag förklarat, jag hatar inte varg. arten utnyttjar ju bara de spelregler vi som människor ger den.

vi kan mycket väl ha varg i Sverige, men jag anser att det ska vi ha på allas bekostnad inte enskildas så som sker idag

Ja LBB har säkert roligt men jag är ändå övertygad om att han är den stolle han framstår som!
PL

och...vem tror du skulle bry sig , det är bara inavlade jägare som tar det på så stor allvar så hela deras liv går ut på sånt....jag bor i en universitetsstad , men du ser ju själv hur sjukt påståendet var.....

testa, hyr en ny suv, sätt på dekalen så får du se om mina farhågor stämmer. med tanke på hur mycket graskiti det finns på väggarna i städerna så....

Här på buke är det snarast så att diskussioner med lbb brukar urarta oavsett ämne...men viss matar vi trollet...

Du missuppfattar en del, ingen är direkt upprörd över diskussionen, det är mest den vanliga visan. Det är fascinerande att se hur lbb hukar för alla seriösa frågor och försöker avleda uppmärksamheten när han inte har svar.

ja jag vet inte vad som är sjukt, att beskylla stora grupper för att vara inavlade eller att hävda att det finns rötägg bland båda lägren...krya på dig:D

Diskussioner om vargar brukar alltid urarta, är lite förvånad att ni inte hotar varandra ännu :) Vargkramare o varghatare verkar komma från samma släkte. Hur vore det med lite sympati för var sida? Troligtvis är en varghatare en person som har stor ekonomisk förlust att handskas med pga vargarna, tror det är få som bara bestämmer sig för att försöka döda alla vargar de hittar med alla medel de kan tänkas hitta på. Jag anser dock att om man ska döda en varg, så ska man göra det med §28 i ryggen. Sen har vi vargkramare, som antagligen inte alls är insatt i hur det är för de bönder och skogsägare som kanske ser sin pension, sin framtid gå åt skogen för att de inte har ekonomi nog till att utöka arealet eller säkerheten för sina djur, med bidrag eller inte. De kanske tycker vargar är söta och lika farliga som en blåmes. De naiva vargkramarna tror jag är värst! Sen finns den kategorin jag själv kan placera mig i, när man tycker att vargen är ett magnifikt djur som borde få leva, men inte på bekostnaden av vad som helst! Men att köra efter dem med skotrar, förgifta kött, använda bloddränkta svampar osv, anser inte jag vara fair. Ska man avliva ett djur ska man göra det precist, man ska inte chansa, eller riskera att ha ihjäl ett antal till, sånt gör en till en kallblodig mördare, och inte en jägare eller en person som försvarar sitt djur eller sig själv.

rolig o rolig , jag har haft varg på min gård i norra värmland...jag tycker att dom har lika mycket rätt att leva , att käka älg, rådjur, hare whatever som att en jägare ska skjuta dom ..jag hade troligen en vargtik hos mig i 1½ vecka efetrsom min ena hanhund var galen och stack till skogs direkt man släppte ut honom ( sen fick vi koppla såklart)

Jag tycker an varg är ett mäktigt , vackert fint rovdjur vi har...jag blir riktigt ledsen när jägare ( som ska vara djurvänner o naturvårdare när som själv säger det ) hatar vargen så mycket att dom gör allt för att utrota den , man borde utrota såna männiksor istället

Jag hade en hund som försvann för mig 2002 , om han vart tagen av varg, älg eller vadsomhelst har jag mig själv att skylla...

Liknande trådar

M
Övr. Hund Läs! (Detta är hämtat från Canis.se) Vem är chefen? Text: Randi Helene Tillung Sammanfattning Länge har det varit...
Svar
2
· Visningar
1 280
Senast: millansnillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama