central beslutat vargavskjutning

Sv: central beslutat vargavskjutning

Vad har gamla uttjänta hästar med jaktolyckor att göra?

De hästar som byter ägare till slaktvärdet gör det just för att de inte är fullt dugliga. De fullt dugliga går för avsevärt större summor. Vad det har med jaktolyckor att göra är dock ett mysterium.

Ja, argumenten börjar tryta .....

hundar och JÄGARE ..inte gubbar

om det inte var du vem skrev då:
Ja, och jag vet en gubbe på över 85 år som varken såg eller hörde eller kunde röra sig övht som satt med på pass , bara för att han ville

Vila i frid kära H .
...:D:D

det var andra gången du konstaterade detta, :o

hur många hästar avlivas varje år för att de inte håller måttet åt sina ägare

priset på hästar talar ju sitt tydliga språk, fullt dugliga hästar byter ägare till i stort sett slaktvärdet.....

Jaså, du säger det ...men vi har köpt hästar för 3-4-5-600 000 kr st ....vad säger du om det då ?

Men det har INTE nåt med jaktrelaterade dödsfall för hund att göra...ingenting ...det är ju så att jakt hundar dör mycket oftare av andra saker än rovdjur...

Skadade eller dödade
hundar under 2000-2005
Orsak Antal
trafik 7252
vådaskott 135
rovdjur 78
Annat vilt 43
Totalt 7508

om det inte var du vem skrev då:
Ja, och jag vet en gubbe på över 85 år som varken såg eller hörde eller kunde röra sig övht som satt med på pass , bara för att han ville

Vila i frid kära H .
...:D:D

ok , men du tjafsar om allt och jägare övht skjuter sånt som dom inte ens ska skjuta ....detta var ett exempel på en JÄGARE ...85 åriga tanter är väl inte ute skjuter så ofta

Jaså, du säger det ...men vi har köpt hästar för 3-4-5-600 000 kr st ....vad säger du om det då ?

Men det har INTE nåt med jaktrelaterade dödsfall för hund att göra...ingenting ...det är ju så att jakt hundar dör mycket oftare av andra saker än rovdjur...

Skadade eller dödade
hundar under 2000-2005
Orsak Antal
trafik 7252
vådaskott 135
rovdjur 78
Annat vilt 43
Totalt 7508

då ska vi förbjuda bilarna då?:D
jag har köpt mitt ena vapen för ca 5000 spänn. en kollega pyntade 120 000 men den träffar inte bättre för det

ja det är svårt att argumentera mot fakta, så det har jag full förståelse för:)

Har du nåt att säga mer om detta då ?

Skadade eller dödade
hundar under 2000-2005
Orsak Antal
trafik 7252
vådaskott 135
rovdjur 78
Annat vilt 43
Totalt 7508

Faktum är att jakthundar DÖR 1000 ggr mer av bilar än av vargar ...så förbjud bilarna då ---- det är ju bara sjukt att vara varghatare ..

summa sumarum , släpp inte lös hundarna om ni är rädda om dom , men det skrivs aldrig om en hund som blivit överkörd eller skjuten av en jaktkamrat ...

Senast ändrad:

nej, men du sa att hästar säljs för slaktvärde ...eller ??

en enkel fråga, hur är marknaden för hästar just nu, är det köparens eller säljarens.
svaret på den frågan bekräftar eller motsäger mitt påstående.
och svara ärligt;)

Har du nåt att säga mer om detta då ?

Skadade eller dödade
hundar under 2000-2005
Orsak Antal
trafik 7252
vådaskott 135
rovdjur 78
Annat vilt 43
Totalt 7508

Faktum är att jakthundar DÖR 1000 ggr mer av bilar än av vargar ...så förbjud bilarna då ---- det är ju bara sjukt att vara varghatare ..

summa sumarum , släpp inte lös hundarna om ni är rädda om dom , men det skrivs aldrig om en hund som blivit överkörd eller skjuten av en jaktkamrat ...

i dessa 7252 ingår fru Svenssons feta mops som blev överkörd på storgatan?

en enkel fråga, hur är marknaden för hästar just nu, är det köparens eller säljarens.
och svara ärligt;)

Vad har det med dödsrelaterade jaktolyckor på hund att göra ?? Kan du inte bara svara på den frågan och skita i att hitta på massa annat ....eller kan du inte komma på nåt att säga

markanden på allt är dåligt i dag , ifall du inte visste det , men det finns fullt med dyra hästar om det är det du ville veta

Vi sålde en för 225 000 förra veckan

och svara ärligt;)

Och vad har detta med vargar att göra.

Menar du att för att marknaden är köparens så säljs alla hästar, även dugliga sådana, till slaktpris? Eller var vill du komma?

släpp inte lös hundarna om ni är rädda om dom

Puh, att säga så irl till en jägare häromkring är som att få livstids fängelse. Inte bra!

De flesta häromkring som får hundarna dödade av varg är dock helt vanliga människor som släpper ut dom i skogen lösa. Förra året var det väl en liten hund som strök med efter att ha sprungit bort. Tragiskt att folk fortfarande inte fattar att de släpper sina hundar i skogen lösa på egen risk.

ok , men du tjafsar om allt och jägare övht skjuter sånt som dom inte ens ska skjuta ....detta var ett exempel på en JÄGARE ...85 åriga tanter är väl inte ute skjuter så ofta

Det enda jag gör är visar på att din argumentering inte håller, och till på köpet med dina egna ord:D:D

Mina meningfränder dvs de vars åsikter jag delar finner du ju bla i utförarna av den statliga utredning som nyligen presenterades.
Och så vitt jag kan se så har dessa ju varit någorlunda sakliga;)

Att försöka para ihop mig med drägg som kör ihjäl vargar på isen eller medvetet bukskjuter vargar är väl ungefär som att para ihop dig med den här skatan
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2153027-vargvan-domd-for-dodshot
:sneaky:
Alla som följt dina trådar om levande åtel mm o hur du skall kunna skjuta varg "lagligt" vet att den hopparningen är högst relevant och att du o dina gelikar är det stora hindret mot friare regler för skyddsjakt!!!!
PL

Senast ändrad:

Puh, att säga så irl till en jägare häromkring är som att få livstids fängelse. Inte bra!

De flesta häromkring som får hundarna dödade av varg är dock helt vanliga människor som släpper ut dom i skogen lösa. Förra året var det väl en liten hund som strök med efter att ha sprungit bort. Tragiskt att folk fortfarande inte fattar att de släpper sina hundar i skogen lösa på egen risk.

Jag vet , jag bodde i en varghatarby ( av jägarna) ....o åkte runt med en dekal där det stod " Låt Vargen Leva" ...ojojoj vad jag rök ihop med dom när det var ta om vargar ( vi hade travet gemensamt )

Det enda jag gör är visar på att din argumentering inte håller, och till på köpet med dina egna ord:D:D

I fjol skrev DN att årligen dödas ca 1500 hundar årligen i trafiken, ingen uppdelning på jakthundar o övriga hundar

I fjol skrev DN att årligen dödas ca 1500 hundar årligen i trafiken, ingen uppdelning på jakthundar o övriga hundar

Nähe...men denna statistiken bygger BARA på jakthundar...öppna länken får du se....din idiot

Liknande trådar

M
Övr. Hund Läs! (Detta är hämtat från Canis.se) Vem är chefen? Text: Randi Helene Tillung Sammanfattning Länge har det varit...
Svar
2
· Visningar
1 280
Senast: millansnillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama