central beslutat vargavskjutning

Sv: central beslutat vargavskjutning

Här på buke är det snarast så att diskussioner med lbb brukar urarta oavsett ämne...men viss matar vi trollet...

Du missuppfattar en del, ingen är direkt upprörd över diskussionen, det är mest den vanliga visan. Det är fascinerande att se hur lbb hukar för alla seriösa frågor och försöker avleda uppmärksamheten när han inte har svar.
eller hur falsk information blandas med uttalanden om inavel och mental status:)

testa, hyr en ny suv, sätt på dekalen så får du se om mina farhågor stämmer. med tanke på hur mycket graskiti det finns på väggarna i städerna så....

Ja, men varför i helvete ska man övht hata vargen ???!!!!! ...ser du inte idiotin i ditt inlägg ......du tror alla hatar vargar, men det är inte så lilla du ...

den största gruppen som inte hatar varg är inte jägarkåren iallafall ....

det är den med allra största sannolikhet, det finns ca 300 000 jägare i Sverige de övriga är ca 9miljoner så det krävs inte mycket intelligens att räkna ut:D:D

Ja, men varför i helvete ska man övht hata vargen ???!!!!! ...ser du inte idiotin i ditt inlägg ......du tror alla hatar vargar, men det är inte så lilla du ...

jag varken kan eller vill ta någon i försvar som sänker sig till att hata ett djur som agerar utifrån de förutsättningar det ges.

däremot kan jag förstå dem som hatar de regler som skapar dessa förutsättningarna.

och nej jag ser inte idiotin i mina inlägg.

eftersom den inte finns där. däremot finns åsikter diametralt motsatt dina...därför din idiotförklaring.
men det säger mer om dig än om mina åsikter:sneaky:

ja jag vet inte vad som är sjukt, att beskylla stora grupper för att vara inavlade eller att hävda att det finns rötägg bland båda lägren...krya på dig:D

Jag tycker det är märkligt. Om jag nu ska dra upp min lilla stad igen så ser jag ofta det där extrema hatet på unga människor som varken sett varg eller fått djur dödade av dom. Det har vuxit upp med hatet så länge, pappa eller mamma kanske har jagat, morfar eller farfar kanske har jagat. Istället för att ha egna åsikter så blir det bara ett enda stort hat. Jag tycker det är tråkigt.

Sen har vi den andra sidan. Ja vad ska man säga om dom. Ofta äger dom olagliga varghybrider för att de älskar vargens utseende.

Jag har som jag sagt förut tyvärr väldigt obehagliga erfarenheter av de jägare som kan kallas rötägg. Det är tyvärr inget som jag bara hittar på utan som jag sett med egna ögon. Såna människor ska inte få ha vapen, inte ens knivar att laga mat med. Tack gode gud att dåren blev av med licens och vapen, men den kvällen han blev det så låste vi båda dörrarna och hade båda hundarna instängda i köket/hall så de kunde vakta dörren.

Jag tycker det är märkligt. Om jag nu ska dra upp min lilla stad igen så ser jag ofta det där extrema hatet på unga människor som varken sett varg eller fått djur dödade av dom. Det har vuxit upp med hatet så länge, pappa eller mamma kanske har jagat, morfar eller farfar kanske har jagat. Istället för att ha egna åsikter så blir det bara ett enda stort hat. Jag tycker det är tråkigt.

Sen har vi den andra sidan. Ja vad ska man säga om dom. Ofta äger dom olagliga varghybrider för att de älskar vargens utseende.

Jag har som jag sagt förut tyvärr väldigt obehagliga erfarenheter av de jägare som kan kallas rötägg. Det är tyvärr inget som jag bara hittar på utan som jag sett med egna ögon. Såna människor ska inte få ha vapen, inte ens knivar att laga mat med. Tack gode gud att dåren blev av med licens och vapen, men den kvällen han blev det så låste vi båda dörrarna och hade båda hundarna instängda i köket/hall så de kunde vakta dörren.
Den absoluta majoriteten av oss som jagar lägger ner arbete o tid inte bara på jakt utan även på eftersök av bla trafikskadat vilt.
jag själv går på nu på fredag och räknar krasst med att inte få sova ett antal av nästa veckas nätter..oavsett vädret.
de idioter som inte följer de jaktetiska grundreglerna ska inte få jaga, eller om det gäller djurhållning inte få ha djur. det är en självklarhet.

vad det gäller hat så är det en kontraproduktiv känsla, vare sig det gäller varg, jägare eller invandrare.

eller hur falsk information blandas med uttalanden om inavel och mental status:)

Jo du blandar friskt in det också plus att du alltsom oftast tilldelar folk känslor och åsikter. Hoppas du är lika träffsäker med geväret som med dina analyser av folk, då lär vargar vara trygga även om de svansar runt benen på dig.

jag menar såklart inte rolig på det viset du påtalar, utan ironin i det hela. Att det bara tuggas o tuggas, ekorren kommer aldrig ut ur hjulet liksom, det är det jag finner komiskt. Inte överhuvudtaget att folk förlorar husdjur osv pga vargar eller dess anhängare.

Ang hatare och andra människor som skapar rebelliska handlingar har nog generellt svårt med vissa saker i sitt liv. Det är fega människor som är i ett större behov av gemenskap än gemene man. Jag tror inte man kan kategorisera en varghatare i jägarfacket eller inte jägarfacket. Utan snarare i facket "svaga flockdjur utan ryggrad", bortsett från ledarna i organisationen. Precis som i all annan brottslighet, ingen fattar vad som händer innan det faktiskt har hänt. Sen kan en sån människa vara en jägare, eller är den nån som vill hjälpa sin kompis (vad nu hjälpa betyder???) eller nån som har för mkt fritid, eller nån som inte är tillfreds med sitt inre. I många fall tror jag att en s.k varghatare inte kan stå upp för sin egna åsikt när henoms flockmedlemmar inte finns samlade runt personen.

jag menar såklart inte rolig på det viset du påtalar, utan ironin i det hela. Att det bara tuggas o tuggas, ekorren kommer aldrig ut ur hjulet liksom, det är det jag finner komiskt. Inte överhuvudtaget att folk förlorar husdjur osv pga vargar eller dess anhängare.

Ang hatare och andra människor som skapar rebelliska handlingar har nog generellt svårt med vissa saker i sitt liv. Det är fega människor som är i ett större behov av gemenskap än gemene man. Jag tror inte man kan kategorisera en varghatare i jägarfacket eller inte jägarfacket. Utan snarare i facket "svaga flockdjur utan ryggrad", bortsett från ledarna i organisationen. Precis som i all annan brottslighet, ingen fattar vad som händer innan det faktiskt har hänt. Sen kan en sån människa vara en jägare, eller är den nån som vill hjälpa sin kompis (vad nu hjälpa betyder???) eller nån som har för mkt fritid, eller nån som inte är tillfreds med sitt inre. I många fall tror jag att en s.k varghatare inte kan stå upp för sin egna åsikt när henoms flockmedlemmar inte finns samlade runt personen.

hatet i sig bekräftar en grupptillhörighet, om det så är en grupp inskränkta jägare i inlandet eller en grupp djurrättsaktivister i Stockholm. Det gör att man varken kan ta till sig information eller korrekt processa den utan att först polarisera den utifrån sin grupptillhörighet.

Det är ju mycket tack vare jägarna som djur kan få avsluta ett lidande efter de blivit överkörda tex. Mammas sambo hittade ett rådjur som någon hade kört på utan att tydligen brytt sig om det. Hade han inte ringt en vän som var jägare hade det stackars djuret antagligen fått ligga där och plågas ännu längre.

Den jäveln som körde på det utan att bry sig och låta det ligga skulle få prova hur det känns att bli överkörd en vända.

Senast ändrad:

Jo du blandar friskt in det också plus att du alltsom oftast tilldelar folk känslor och åsikter. Hoppas du är lika träffsäker med geväret som med dina analyser av folk, då lär vargar vara trygga även om de svansar runt benen på dig.

oja, skjuter godkänt varje år och klipper snusdosan på 200 meter;)

och om man dömer efter hur du och andra reagerar så är mina kommentarer inte helt oprecisa heller:D

Det är ju mycket tack vare jägarna som djur kan få avsluta ett lidande efter de blivit överkörda tex. Mammas sambo hittade ett rådjur som någon hade kört på utan att tydligen brytt sig om det. Hade han inte ringt en vän som var jägare hade det stackars djuret antagligen fått ligga där och plågas ännu längre.

Den jäveln som körde på det skulle få prova hur det känns att bli överkörd en vända.

Det är inte helt ovanligt att rådjuren springer i i släpet på tradarna..något som åkardrängen varken kan se eller känna, så det är inte säkert det var en smitnings olycka

Jag missade att skriva ett par rader där ;). Mycket möjligt att den som körde kanske inte märkte att den körde på djuret. Men vad jag fick höra så måste smällen ha varit rätt rejäl för djurets rygg var helt av. Nu är inte rådjur det största viltet man kan hitta heller, men det kan bli rätt fina smällar om man har otur.

Rådjuret hittades på sidan av en vanlig asfaltsväg som man hittar överallt i landet.

Jag missade att skriva ett par rader där ;). Mycket möjligt att den som körde kanske inte märkte att den körde på djuret. Men vad jag fick höra så måste smällen ha varit rätt rejäl för djurets rygg var helt av. Nu är inte rådjur det största viltet man kan hitta heller, men det kan bli rätt fina smällar om man har otur.

Rådjuret hittades på sidan av en vanlig asfaltsväg som man hittar överallt i landet.

jag har sett det vid ett par tillfällen, rådjuret har sprungit rakt in i navet på ett lastbilsdäck och slungats upp mot viltstängsel,
hade en personbil gjort det eller fronten på en lastbil så hade man hittat glas eller plast detaljer...men ingenting, bara ett sönderslaget djur en bra bit från vägen

jag har sett det vid ett par tillfällen, rådjuret har sprungit rakt in i navet på ett lastbilsdäck och slungats upp mot viltstängsel,
hade en personbil gjort det eller fronten på en lastbil så hade man hittat glas eller plast detaljer...men ingenting, bara ett sönderslaget djur en bra bit från vägen

Nu när du sa det så kom jag på att vi har stora maskiner (vi har en massa bönder i närheten med enorma traktorer, om de ens får kallas traktorer)som åker på vägen jag pratar om. Kör en sån på ett rådjur så känner man som förare antagligen inte mycket.

där kröp tomten Freud fram ur den ångermanländska skogen...inte helt oväntat, det är normalt:D
Ja då får du väl själv tala om för oss om du är den stolle du framstår som eller ett skämt så kan vi låta bli att blanda in Freud (vad han nu överhuvudtaget haft med frågan att göra).
PL

Liknande trådar

M
Övr. Hund Läs! (Detta är hämtat från Canis.se) Vem är chefen? Text: Randi Helene Tillung Sammanfattning Länge har det varit...
Svar
2
· Visningar
1 280
Senast: millansnillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama