Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Köpte en undernärd ponny i vintras som jag tyckte synd om. Han har tagit sig fint och är nu fin i hullet med blänkande hårrem. Men han är ojämn i hullet, bucklig liksom, kan det vara som på oss människor som har celluliter?
Nu har jag ju inte sett hästen så jag kan bara gissa lite vagt. Är bucklorna lite hårda eller "svampiga"? Känns det som vätskefyllda bullar fram vid bogen och på bakdelen kan du behöva vara observant på om det är fång på gång. Man kan ofta se dessa "blobbar" på fånghästar. Men som sagt, jag har ju inte sett hästen.
Vad konstigt det låter.
Har bara själv varit med om motsatsen, en fruktansvärt överviktig ponny som såg ut som att han var mager = såg ut som revben på sidan (på avstånd då) men det var fettvalkar ><
Men en sommars tömkörning, körning och senare ridning minskade midjemåttet avsevärt..
Hästmänniskan
Hej!
Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);)
Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
Hästmänniskan
Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Skola & Jobb Du får nog släppa det och ignorera tillbaka. Det handlar säkert inte ens om dig utan om personen och hur den hanterar saker i livet. Man...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.