Celluliter?

Glimris

Trådstartare
Köpte en undernärd ponny i vintras som jag tyckte synd om. Han har tagit sig fint och är nu fin i hullet med blänkande hårrem. Men han är ojämn i hullet, bucklig liksom, kan det vara som på oss människor som har celluliter?

Sv: Celluliter?

Nu har jag ju inte sett hästen så jag kan bara gissa lite vagt. Är bucklorna lite hårda eller "svampiga"? Känns det som vätskefyllda bullar fram vid bogen och på bakdelen kan du behöva vara observant på om det är fång på gång. Man kan ofta se dessa "blobbar" på fånghästar. Men som sagt, jag har ju inte sett hästen.

Sv: Celluliter?

Vad konstigt det låter.
Har bara själv varit med om motsatsen, en fruktansvärt överviktig ponny som såg ut som att han var mager = såg ut som revben på sidan (på avstånd då) men det var fettvalkar ><
Men en sommars tömkörning, körning och senare ridning minskade midjemåttet avsevärt..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 801
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
3 012
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 290
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka