Så fruktansvärt gulliga! Men var i allsin dar kommer storleksskillnaden ifrån? Skiljer det så mycket inom endera ras?
Den kommer ifrån att det finns minst 3 olika former av dwafism hos hund och att de olika hr olika arvsgång.
Så det blir inte bara nya designerraser som SKK skapar, utan även subtyper inom dem.
Inte smart alls, men håller med...de är bedåranade och det kommer prinsessan Estelle också tycka.
Jag fattar inte varför man inte kör rotationsavel, det räcker nog inte om jag säger att man kommer få ta 4 gånger fler korsningskullar med den här metoden.
Eller jag fattar egentligen men säger jag som det är blir jag ju blockad här ifrån .
Åh...
SKK är inte till för att bevara raser...inte längre.
Det sker i forskningssyfte...och absolut inte för hundarnas skull.
_Men den här första och andra generationen kommer det ju bli friskare individer i.
Men vem vill ha cavalierer nu?
Det måste ske rotationer enligt vissa modeller för att det inte ska bli nya designerraser som slår ut de raserna man vill bevara.
Åh....ja, t.,o,m min 22-åriga dotter här i soffan som egentligen tjatar efter en större hund och helt nnan typ tyckte plötsligt att vi kan ha en sådan här också...för "Vi kan jui ha 4 hundar om bara den ena är liten.,,,,"
Vi är Så förda bakom ljuset.....
Men jag vill nog också ha en sådan här faktiskt! Why not! ? Säkert bra terapihund för de elever som är lite avvaktande för mina större hundar. Och jag hat alltså inte tänkt på dvärghund på 20 år....men min förta hund var en Cavalier och dessa är....väldigt....fina.....och säkert....lite enklare än.....en Belgare
...som min dotter....egentligen..vill ha.... For god sake!