• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Evergreen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 3 173

Evergreen

Trådstartare
brukar han nedärva stort eller litet?
någon som har träffat/har en avkomma efter honom? hurdana är de i temperamentet osv?

Sv: Camaro M

det finns många trådar om honom innan, sök på dom. eller Pm mig så slipper det upprepas ;-)

jag funderade också ett tag men nej jag har sett allt för många som ej har alla hästarna hemma i stallet

Enligt blup så ser han ju ut att lämna bra temperament (om jag fattar tabellen rätt). För jag tolkar ditt inlägg som att avkommorna inte är ok i skallen?

Vi har en 3 åring efter Camaro i stallet och en kompis har en 5 åring.
Trevliga snygga hästar men inga av dom är speciellt stora.

jag funderade också ett tag men nej jag har sett allt för många som ej har alla hästarna hemma i stallet

Jag har träffat många avkommor efter honom och jag har en helt annan åsikt angående hans nedärvning av temperament. Visst - det är vakna,uppmärksammade och lite känsliga individer, men det är ju det man vill ha för en framtid på banorna, oavsett gren.

Frågade Johnny om det i måndags, då även vi funderar på en Camaro. Men har hört en del rykten om att de saknar en del får i hagen. Men han sa samma sak som du. Så här blir det troligen en Camarounge nästa år om allt går som det ska.

Sedan om jag gör rätt val -är ju en annan femma. Men tänkt sto är e. Highlight -Mowgli -Niarchos. Ca 165 trevlig exteriör. Framåt i ridningen, storgalopperad. Tävlat 1.35.

Gira :banana:

MM, antar att du har ett sto med ganska mkt "tempo" i.- Men jag tror ändå att Camaro är en fin kombination med den stammen.
Är man bara kunnig och medveten om avkommornas intelligens och känslighet så är det inga problem.
Jag har hittils inte sett ngn efter honom som gjort mig besviken.

Hemma i stallet där min medryttarhäst står finns en Camaro M avkomma... Min medryttarhästs bäbis :love:
Han har ett underbart temerament...Snäll och lugn...Kelen!:D Han är underbar...skulle kunna tänka mig o köpa honom..fast han är bara 2..! :)

Bilder..

Som bäbis:
Cornetto4.jpg

Nu:
IMG_0450.jpg

måste bara fråga...

Har camaro lättat upp avkomman? Lite kul att veta då jag nyligen hört att han inte funkar så bra som förädlare?:confused:

jag har själv haft en avkomma till camaro. mamman var en liten burk på 1,54 efter hihglight- calypso II och hennes föl blev väldigt högställd och väldigt rörlig. han fick 47p på fölmönstringen med 9 på galoppen domaren tyckte att stoet var vad man inte önskade sig i avelen men pappan hade gjort underverk. denna camaron såldes som hingstämne och är helt fantastisk. jag har även ridit in några camaro hästar de har varit mycket energi och vilja men på ett positivt sätt så honom kan jag verkligen rekommendera.

Det finns något i hans härstamning som också ger små hästar - jag har nämligen en och jag vet åtminstone en till som i vuxen ålder inte kommit upp i mer än 157 cm.

Min är nu bara två år, men endast 150 cm hög. Däremot en oerhört ädel vacker liten svartbrun dam som har ett högt IQ. Vaken och alert och fattar allt direkt, mycket bra gångarter och bra hoppteknik. Det enda "felet" med henne är just att hon är så liten. Vet inte vem som ska rida in henne.....

Åh, vad fin! ser ut att vara en riktigt snäll herre om man får tro på glimten i ögonen ;)

Ägaren till Robin Z - Ralme Z stoet vi har här hemma har bestämt sig för Camaro M till henne. Jag tror det kan bli riktigt bra.

Min uppfattning är att Camaro lämnar ganska blandade storlekar. Kika lite på resultaten från 3års-testerna så kan du få en hum. Ligger på ASVHs hemsida. (Nu har väl inte alla treåringar vuxit klart, men ändå...)

Vi har 2 Camaro avkommer i stallet. Ingen av dem är speciellt stora. Inte över 165 cm skulle jag gissa på och ganska tunna båda två.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 666
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 742
Senast: ildiko
·
Avel Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem...
Svar
7
· Visningar
1 247
Ekonomi & Juridik Vad betyder de olika prisklasserna på t.ex Hästnet? M, L osv?
Svar
4
· Visningar
1 527
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V