Camaro M 979 och Cosmopolite S 1021

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Quadrophenia
  • Startdatum Startdatum
Q

Quadrophenia

Vill veta så mycket som möjligt om de här två hingstarna. Temprament, resultat, avkommor allt som finns att veta om dem.

Snälla hjälp mig.

Tack/ Q

Sv: Camaro M 979 och Cosmopolite S 1021

Två hoppinriktade och välstammade yngre hingstar. Cosmopolite vet jag inte så mycket om. Han är ju såpass ung, så man vet inte så mycket om hans avkommor ännu. Camaro M fick mycket uppmärksamhet i år efter att ha ett, i relation till antalet avkommor, väldigt stort antal framgångsrika avkommor på treårstesterna i hoppning. Den som vann finalen i talangjakten i hoppning i Flyinge var väl också e. Camaro M, tror jag.

Vi har själva en Camaro-avkomma ue Cardento som är ett och ett halvt år. Vi är väldigt nöjda med honom hittills. Han är stor, möjligen kanske kan bli lite väl stor, och av trevlig modell. Sett till gångarterna har han en riktigt fin gallopp, övriga gångarter är ganska lätta, men inget "fantastiskt" ;) . Han är trevlig att ha att göra med, kanske lite "mjukare" än sin ganska tuffa mamma.

Den som vann talangjakten var e. Cardento (Cocobolo hette den), däremot var tvåan efter Camaro M, en hingst som hette Her Courcevel om jag inte minns fel och vad jag har förstått så matchas den mot bruksprovet i februari - vi får väl se om det stämmer :)!

Cosmopolite S är f.ö e. Cardento - Roderick.

Ja, just det så var det. Tack för korrigeringen. :)

Kan ju tillägga till mitt inlägg ovan, att om någon vill se bilder på vår ettåring så finns det på www.frisegarden.cjb.net

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 575
Senast: Ceta
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 795
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 978
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar