C-tränare i Skåne?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Itzyditzy

Trådstartare
Hej! Precis som rubriken säger så undrar jag om ni vet någon bra c-tränare i Skåne? Bor i mitten så helst inte ute vid kusten..

Den enda jag vet är ditte Egholm Nielsen. Har någon tränat för henne? :)

Sv: C-tränare i Skåne?

Varför får man inte tipsa om tränare? :o
Jag har bara en tränare i min "klubb" och vill träna för en annan. På en annan klubb i samma stad finns det plats på reserv listan så det är inte säkert att man får träna då.
Jag hittade den listan. Men ville veta om någon hade tränat för någon av dem och vilka som va bra :) finns många i min närhet ja..

Ska kontakta tränaren som ägaren innan mig red för :) kanske är bra att träna för någon som verkligen känner hästen!

Varför får man inte tipsa om tränare? :o
Jag har bara en tränare i min "klubb" och vill träna för en annan. På en annan klubb i samma stad finns det plats på reserv listan så det är inte säkert att man får träna då.
Jag hittade den listan. Men ville veta om någon hade tränat för någon av dem och vilka som va bra :) finns många i min närhet ja..

Ska kontakta tränaren som ägaren innan mig red för :) kanske är bra att träna för någon som verkligen känner hästen!

Man får inte namnge eftersom det dels kan ses som reklam om någon tycker positiva saker om någon men också som förtal om någon tycker negativa saker om någon. Enda gången man får namnge någon är när den personen är känd och då i det sammanhanget. T.ex. får man starta en tråd om Peder Fredriksson och hur bra/dåligt senaste tävlingen gick. Däremot får man inte starta en tråd där man smutskastar honom som person eller där man höjer hans stall och träningar till skyarna.

Jag tror att det vore en jättebra ide att börja träna för någon som känner hästen förutsatt att du och tränaren också klickar :)

Jag tror som jag tidigare har sagt att du skulle ha stor nytta av att jobba med en tränare som är skolad inom Centrerad Ridning. Det gör underverk för sits och inverkan. Man lär sig verkligen att rida med hela kroppen och därmed kunna göra mycket mindre. Min erfarenhet är tyvärr att väldigt många bokstavstränare fokuserar på hästen men är mindre bra på att lära ut hur ryttaren faktiskt ska göra med sin kropp. Jag önskar jag hade börjat med en sådan tränare för tio år sedan i stället för att harva runt med olika bokstavstränare som inte kunde lösa mina grundproblem. Låna Sally Swifts böcker på bibblan så får du en bild av vad Centrerad Ridning går ut på.

När man får koll på sin kropp går hästen väldigt mycket bättre. Min häst har aldrig känts så mjuk och fin som under träningarna med CR-tränaren, trots att vi hittills mest har fokuserat på mig. Det avspeglas direkt i hästen på ett ganska förbluffande sätt.

Senast ändrad:

Tinywiny: ja okej! Då förstår jag :)

Hellas: jag ska tänka på det. Jag har fått mycket sitsträning och när jag verkligen tänker på min sits, händerna stilla och skänklarna på rätt ställe går hästen jätte bra! Min sadel har varit ett stort problem (tror jag) med min sits. Den är för stor för mig plus att den ligger i bakvikt på hästen. Så tyngdpunkten hamnar fel. Ibland när jag orkar sätter jag mig långt fram i sadel så tyngdpunkten kommer längre fram och då blir det helt annan ridning också.
Tur att ny sadel är på väg!

Dock så kan man aldrig få för mycket sitsträning så jag ska kolla om det finns någon här i närheten :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 476
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 190
Senast: Maniac123
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 780
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka