Byte av tänder

westernsun

Trådstartare
Min fem månaders valp håller på att byta tänder just nu.
Dom två senaste dagarna har det knastrat när hon biter ihop, är det vanligt? Jag har aldrig varit med om det förut.
Tänkte jag ska ringa veterinären på måndag men tänkte fråga här oxå.
Så nu undrar jag om någon annan varit med om det, om det är något som rättar till sig när hon bytt alla tänder?
Hon verkar inte lida av det eller har ont, hon äter med samma aptit som förut och ben tuggar hon på lika ihärdigt.

Sv: Byte av tänder

Ingen som varit med om detta?

Pratade med veterinären idag, hon tyckte jag skulle avvakta lite, så länge hon inte verkar lida av det och äter som vanligt så trodde hon det skulle rätta till sig när alla mjölktänder är tappade. Blir det värre eller om hon blir infekterad i munnen skulle jag höra av mig igen.

Sv: Byte av tänder

Min whippet lyckades med konststycket att byta alla tänderna inom loppet av två och en halv vecka. Det knastrade, skallrade, klirrade och blödde. Det var helt brutalt och jag måste säga att jag var lite orolig över om det var riktigt hälsosamt. Jag var på veterinärbesök av annan orsak i samma veva och veterinären tittade i munnen och konstaterade att det såg ut som om en orkan hade dragit fram därinne. Men lika fort såg munnen fin ut igen.

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
645
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 769
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 201
Senast: IngelaH
·
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 349
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka