Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min erfarenhet är att parkett från början är ganska dyr och sen är det sällan de billigaste känns helt rätt heller. Jag skulle räkna med 800-1200/kvm för ett bra parkettgolv och på 40 kvm blir det inte så mycket pengar kvar till en hantverkare. Men enklast är nog att kika på vilken priskategori golvet ni vill ha ligger i och utgå från det för att se om det öht är rimligt golv är en himla djungel men skall man ändå lägga tiden och jobbet så ska man välja med omsorg tycker jag genom att både känna och klämma på olika golv/märken/utseenden!
Okej men tar vi dyraste ex så blir det 48k, vad kan en (två? Tre? Hur många behövs?) hantverkare ta för att lägga det? 20? Oavsett vad känns som att man absolut hamnar under 100? Ska buda på en lgh som har fula laminatgolv (helt otroligt för lägenheten är skitfin i övrigt) och spånar över hur mkt vi ska även lägga på renovering, förutsatt att det inte blir budkrig då.
Kan man återvinna de fula laminatgolven? Typ skänka/sälja de billigt till ngn? Känns fel bara slänga.
Antar att det här är lite liknande ”hur långt är ett snöre?” Men tänkte spåna lite ändå.
Om man ska byta ut laminatgolv (blä) till riktigt trägolv (typ ekparkett) i 3 rum ca 40 kvadrat totalt, vad vore rimligt att det skulle kosta? Är 30-40k inkl hantverkare rimligt?