Byta pellets,tips?

M

Magdaaa

Tänkte ta och byta pellets till löwenladyn eftersom hon nu inte vill ha den jag vanligtvis köper.Men jag har dålig koll på vilka olika sorters pellets det finns och vilka som brukar vara extra uppskattade hos kaniner.Om det dessutom finns att köpa i en större mängd så blir jag själaglad :).Så,någon som har ett bra tips på pellets?

Sv: Byta pellets,tips?

Jag brukar köra på Stampe, som finns i stora säckar ;) Kommer inte ihåg vikten men det är stor iaf, och finns bl a på Granngården.

Kom ihåg att inte göra en för snabb övergång till den nya bara! :)

Tror stampe-säckarna är 18 kg om jag minns rätt. Bytte till detta för några månader sen och är kanonnöjd!
Har tidigare haft Edel och Carrier och varit nöjd också, vet många som är nöjd med Mästers (mina funkade dock inte bra på det) och Svenska Foders (har jag inte testat).

Mina är inte så kinkiga med vad de äter dock. Det som är mest uppskattat brukar väl vara sk gnagarlyx men det är inte nyttigt. Ger man de inget alternativ så äter de oftast :) (viktigast är hö).

+jenka

Tack för era svar,nu blir det nog en liten tur till Granngården ;).

Mjo,hon har visserligen inte haft något val men har nu visat att hon hellre äter hö och knäckebröd i mängder än äter den pellets hon nu får.Kollat tänderna och inga fel där,pratade med en veterinär som föreslog att byta pellets och se om hon nu bara tyckte att pelletsen inte var god.Tror min dam är lite väl kinkig,men vad gör man inte för den tjuriga,älskade fluffbollen :D.

Knäckebröd kan du gott ransonera, hö är bara bra om hon äter mycket =)

Hoppas hon äter bättre av annan pellets då. Kanske är bäst att köpa lite i lösvikt först så att du ser att hon äter det.

Jag ger också Stampe och kan rekommendera det varmt!

Kan också rekommendera rabbfor till aktiva kaniner (hopp eller avel)

Jag ger Lottie. Finns att köpa på granngården och det är uppskattat hos mina ninisar :D Finns i olika smaker så man kan variera sig lite. Finns också i olika storlekar på säckarna. Är en lite billigare variant på foder (pellets). Är ingen gnagarblandning utan vanligt pellets fast smaksatt :)

Är inte Lottie rätt dyrt? Dock rätt bra foder har jag för mig, har inte testat det själv.

Dessutom har dom slutat tillverka lottie, så ska man byta till det får man ju byta till något annat sen då lottie inte kommer gå att få tag i.

Jag ger mina kaniner Chudleys Rabbit Royale, en sorts kaninmüsli (OBS - inte gnagarblandning), och Oxbow Bunny Basics/T. Oxbow är rätt så dyrt, men värt pengarna. Rabbit Royale kostar ca 250-300 kr för en stor säck. :)

Oxbow är nog innehållsmässigt det absolut bästa kaninfodret som går att få tag på. Tyvärr dyrt, som sagt.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
911
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 072
Senast: Pilot
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 793
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar