Byta luckor vs måla om befintliga?

FadeAway

Trådstartare
Hur ligger priserna på ommålning (med en hel del underarbete) mot att köpa nya luckor? Vi har givetvis inte standardmått. Att göra det själv är inte ett alternativ då vi inte är händiga och det som sagt är en del underarbete på dem. Är helt släta retroluckor och det är likadana som jag vill ha.

Sv: Byta luckor vs måla om befintliga?

Jag hade valt att slipa och lacka om luckorna.

Vi gjorde det i min farmors gamla lägenhet för ett par år sen, minns inte pris men under 10000:- var det iaf och det blev sååå fint! :)

Jag hade skickat dem på omlackering :)
Dels för att det är billigare men också för att om det inte är standardmått på köket blir det både dyrare och svårare att hitta nya luckor som passar/specialbeställa.

För att förnya ytterligare kan man ju alltid sätta dit nya handtag :)

Nä handtagen vill jag behålla :D Det är bara ny färg jag vill ha :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 660
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 263
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 578
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar