Bygga ridhus och stall i ett?

Sv: Bygga ridhus och stall i ett?

Den här lösningen är ganska vanlig i Tyskland. Paddockboxar. Stall och ridhus är samma byggnad och på detta stall har man även solceller. Smart att utnyttja taket.
R0010761.JPG

Sv: Bygga ridhus och stall i ett?

Ridskolan i Karlskoga har det på det viset. Kanske får man lite mer värme i ridhuset genom att ha hop det med stallet (beroende på antal hästar), blir ju en vägg utåt färre.

Det är inten mycket som siter ihop där. Det är från ena sadelkammaren-gången in i ridhuset-kafeterian. Bomförådet som ligger mellan stall och ridhus är ett kallt utrymme vintertid.
Nu är nog hela det bygget ganska misslyckat från början. Det har varit mycket miljöproblem i både stallet och ridhuset (min häst blev iallafall dålig i ridhuset) även om jag misstänker att de lyckats lösa dem nu iom att det inte hostade några hästar när jag var där förra veckan.
I Karlskoga värms stall och ridhus separat och från början fanns det ingen värme i stallet men jag tror det är installerat numera.

Liknande trådar

Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
0
· Visningar
107
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: Lars L
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 171
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
1 006
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama