Hej.
Ny här på forumet.
Har en fråga som jag tror är väldigt vanlig bland hästägare men ställer den för söker uppdaterade svar.
Min sambo har häst och vi har precis flyttat till en liten liten gård. Där vi har möjlighet till en början att i allfall ha vinterhage.
Dock, är ladugården från 1900 talet och behöver en rejäl uppfräshning. saknar golv, vissa väggar "hänger i luften" ( ingen bärighet under syll på sina ställen. etc etc.
Då det är jag som kommer att få hålla i den biten så undrar jag följande.
Är det läge att renovera denna alt bygga nytt.
Ni som har gjort det vad har vi för kostnader att dela med er om beträffande följande.
Gjuta ny grund.
Byggnaden i sig, trä, betong, puts?
erfarenheter ni har av era byggen, byggnader som är värt att tänka på?
Finns ju en uppsjö av "modullösningar" på stall men ej med på vad det är för kriterier för allt.
ska finnas plats för max 4 hästar varav 1 fölbox.
sadelkammare
Omklädningsrum fika rum
Spolspilta ( i de bästa världar )
Ny här på forumet.
Har en fråga som jag tror är väldigt vanlig bland hästägare men ställer den för söker uppdaterade svar.
Min sambo har häst och vi har precis flyttat till en liten liten gård. Där vi har möjlighet till en början att i allfall ha vinterhage.
Dock, är ladugården från 1900 talet och behöver en rejäl uppfräshning. saknar golv, vissa väggar "hänger i luften" ( ingen bärighet under syll på sina ställen. etc etc.
Då det är jag som kommer att få hålla i den biten så undrar jag följande.
Är det läge att renovera denna alt bygga nytt.
Ni som har gjort det vad har vi för kostnader att dela med er om beträffande följande.
Gjuta ny grund.
Byggnaden i sig, trä, betong, puts?
erfarenheter ni har av era byggen, byggnader som är värt att tänka på?
Finns ju en uppsjö av "modullösningar" på stall men ej med på vad det är för kriterier för allt.
ska finnas plats för max 4 hästar varav 1 fölbox.
sadelkammare
Omklädningsrum fika rum
Spolspilta ( i de bästa världar )