bygga hus!

Ava22

Trådstartare
Mycket hus-trådar, men jag behöver hjälp! Jag och sambon kikar på att bygga hus, men är ganska oerfarna när det gäller ämnet. Så jag vill ha alla åsikter, tankar och erfarenheter om det!
Vi har hittat en tomt och kollar nu på husleverantörer, vad det kostar, ingår, inte ingår och allt runtomkring. Men det är verkligen en djungel!

Sv: bygga hus!

Vi övervägde att bygga hus, hittade tomt och började räkna på det. Det gick inte alls ihop. Vi kollade på älvsbyhus (de var billiga) men då tillkom markberedning och grund + att det då var ett budgethus. För oss föll det primärt på att vi bosatte oss i en småstad. Skulle vi byggt hus hade det gått på mer än det dubbla på vad ett vanligt hus kostar där. Nu slutade det med att vi köpte ett hus utanför orten till ett 1/4 av priset att bygga nytt. Nu verkar du dock bo i Stockholm så inget av detta är ju liksom relevant för dig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 455
Senast: Thaliaste
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 921
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar