Sv: BVC-tråd

KL

4 månaders kontroll

John 4 månader och 3 dagar:
Vikt: 6710 gr
Längd: 65 cm
Huvud: 41 cm

Har börjat med smakis av gröt och fruktpureér. Han älskar det. Och nu sover han från klockan 19.00-07.00 Får 1 mål mat under natten. Jag ammar fortfarande vid varje mål. Ligger under "medelkurvan" i vikt men håller sin kurva.

kl

Vet inte om jag skrivit här förut men vi var på 3-månadskontroll förra veckan och Victor fick första vaccinationen. Det gick bra men aj vad det gör ont när de gråter så. :(

Vikt 6720
längd 64
huvud 41

Han ligger på kurvan över medel den lille knubbisen :love:

*kl*

Melwin var på BVC i dag, 5 mån 1 dag

8300 g och 68 lång :o

Vaccinerades oxå, liten tår kom, sen var han glad igen ;)

Idag har Theo varit på BVC för att få vaccinering nr två. Och naturligtvis vägning och mätning.

Vaccineringen gick jättebra! Han vara ledsen ca 5 sekunder, sen var han glad igen trots att han var jättetrött.

Vikt: 7300 g
Längd: 63,7 cm
Huvudomfång: 42,7 cm

Han är idag 5 månader och tre veckor.

På bvc igår, 1 1/2 månad gammal

Vikt: 5510 g
längd: 59 cm
h omf: 39 cm

Skönt å veta att han fortfarande går upp i vikt trots alla hysteriska spy dramer vi har :)

Asch Ella har också varit en spykråka och vi alla ser ju hur rultig/knubbig hon är, hon har trots allt kräkande gått upp ca 300g / veckan :D

Men det är ju si sådär kul att ständigt ha mjölkspyalukten i näsan eller hur ;)

Men det är ju si sådär kul att ständigt ha mjölkspyalukten i näsan eller hur ;)

Nja det är väl inte så farligt, jag tycker det är jobbigare att golven blir så söliga så man fastnar i dom :crazy: och att han ibland verkar lida av det pga av magknip. Han kan ju hålla på och spy länge för att sen vilja fylla på med mat å sen spy ett tag osv. :grin:

kl

Idag har vi varit på BVC med My, 8 månader om fyra dagar =)

Vikt: 8550g
Längd: 69cm
Huvudomfång: 44cm

Hon följer sina kurvor fint men har tagit ett litet skutt uppåt i längdkurvan. Det kände jag på mig, för jag har tyckt att hon plötsligt sett så lång ut =)

Jag satte My på en digitalvåg för någon vecka sedan med kläder och blöja på och då vägde hon 9,7 kg. Blev lite förvänad att kläderna och blöjan väger så mycket!

//Julia

kl

Bvc igår;

Han har bara gått upp 70 g sen förra veckan :confused: beror det på alla kaskadkräkningar?

Vi ska dit på fredag igen om det inte har hänt nåt ska vi till Astrid Lindgrens å kolla upp.

Jag har ju varit orolig för kräkningarna, men han kissar JÄTTEMYCKET och är en pigg å glad kille, så det är lite märkligt.

Ska låta bli att ge honom ersättning och magdroppar ett par dar å se om det blir nån skillnad. Misstänker att ersättningen kan vara boven i dramat.

Hur menar du att ersättningen är boven i dramat?

Att han kräks mer av ersättningen, eller vad?

Så länge han är pigg och glad så ska du nog inte oroa dig, det är ju dock jättebra att dom är noggranna och följer upp :)

6 månaderskontroll.

Läkarens ord: otroligt stadig och framåt tjej, motoriken är väl utvecklad för hennes ålder och allt såg jättebra ut :D

Vikt: 8900 g

Längd: 67,7 cm

Huvudmått: 42,6

Hur menar du att ersättningen är boven i dramat?

Att han kräks mer av ersättningen, eller vad?

Så länge han är pigg och glad så ska du nog inte oroa dig, det är ju dock jättebra att dom är noggranna och följer upp :)

Jag gissar bara. Det kan vara dropparna också.
Han har inte fått varken ersättning eller magdroppar sen i måndags och det har heller inte varit kaskadkräkningar sen dess. och jag proppar i honom mat, nu är det bara överskottsspyor som kommer.
Det borde ju finnas ett samband?
Ska bli intressant att se om han har gått upp nåt. Senaste dagarna har han varit som ett spädbarn ska vara (enligt mig), äta, leka lite, sova. Han har ju inte sovit så mycket förut på dagarna.

Mycket möjligt att det är ersättningen han kräks mer av, hoppas det blir bättre och att viktkurvan ökar :)

Ja, jag känner mig som en hemsk mamma. Förebrår mig själv liksom, att han inte har gått upp i vikt. Samtidigt har det varit sjukt jobbigt med kaskadkräkningarna, som en ond cirkel och han verkade få ont i magen av dom oxå.

Du ska verkligen inte känna dig som en hemsk mamma, annat vore om du undanhållit maten ( dvs struntat i att ge mat till sonen ).

När jag gick tillbaka och läste i dagboken så har även jag skrivit att Ella kräktes mer när hon fick ersättning än när hon åt bröstmjölk, det var även skillnad på vilket märke hon åt.
Kaskadspyor av Semper blev det..

*kl*

7 månaders koll idag för Maja

Vikt: 7630g
längd 71 cm
huvud 42 cm

Sticker iväg lite på längdkurvan nu annars följer hon sina kurvor perfekt! Men hon har o brås på, jag är 184cm och pappa 189cm, så BVC tycket det var helt normalt att hon växer som hon gör!

Vikt: 6480 g
Längd: 66,4 cm
Huvud: 42 cm

Lilleplutt har knappt växt nånting sen sist :crazy: Trots att vi har börjat med både gröt och smakportioner, trodde han skulle vara mycket större. Men men, BVC tyckte ändå han ser välmående ut och vi fick beröm för hur stadig han är :love:

5 månader:
Vikt: 7180 g (tror jag det var :o)
Längd: 67 cm
Huvud: 42,5 cm

Är han inte 4 mån? Hur söt och go som helst är han iaf!!!

Hur gör man smil-gubbarna? Hittar inte dom....

Du ska verkligen inte känna dig som en hemsk mamma, annat vore om du undanhållit maten ( dvs struntat i att ge mat till sonen ).

När jag gick tillbaka och läste i dagboken så har även jag skrivit att Ella kräktes mer när hon fick ersättning än när hon åt bröstmjölk, det var även skillnad på vilket märke hon åt.
Kaskadspyor av Semper blev det..

Hm intressant. Han har fått semper, färdigblandad. Men endast max 60 ml en gång/dag för att blanda dropparna med nåt. Kommer nu ge dom som dom är, möjligen med bröstmjölk om jag har nåt utpumpat.

Idag hade han iaf gått upp ytterligare 60 g, så hon var nöjd, mest att kaskadkräkningarna upphört.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
644
Senast: Badger
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 543
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden