Sv: BVC-tråd

KL

Vi var på BVC sist på 5 månaderskontrollen och andra vaccinationen 2/7.

Vikt: 7440g
Längd: 66 cm
Huvudomfång: 42cm

Ska bli spännande på 6 månaderskontrollen om två veckor. Hon har ju ätit en del gröt nu och ammat som en tok ändå, så det blir kul att se hur det inverkat på vikten =)

Min lilla knubbis :love:

//julia

*kl*

BVC idag:

Melwin blev 3 månader igår.

Vikt: 6830 g
Längd: 62 cm
Huvud: 41,4 cm

Han har dock börjat plana ut sin viktkurva nu, skönt på ett vis för innan gick den RAKT upp *fniss* men han var dock ngt tunn när han kom ut, vägde då 3270g o 54 lång....

Fick även 1:a vacineringen i dag, det fixade han kanon bra....nu har han somnat i babygymmet......:angel:

Hej!

Senaste besöket hos BVC var den 16/7 och Martin var då 10 veckor.

Vikt: 5890g Längd: 61cm Huvud: 39,5cm. :love:
Viktkurvan pekar fortfarande väldigt mycket uppåt även om den börjar plana ut lite. Han har ökat med ca 300g/vecka. Han gjorde ett litet skutt med längden nu och ligger över "normal" strecket. Jag helammar.

Vid födseln, Vikt: 3420g Längd: 51cm Huvud: 33cm
Vid hemgång från BB 2 dygn, Vikt: 3095

Nästa besök hos BVC den 30/7 och två veckor efter det så blir det vaccination!

KL

Jag var på BVC igår för 2-månaderskontroll på Ludwig. Vi satte oss i väntrummet och väntade. Och väntade.. Och väntade..

Efter ca 30 min kom det ut en BVC-sköterska och sa att vi inte skulle vara där förrns på onsdag. Ops :o:D

Våra söner är nästan lika stora :)

Igår var vi på BVC och vår lille var då 10,5 veckor. Jag helammar.

Vikt: 5945g
Längd: 60,5cm
Huvudomfång: 41cm

Vid födseln 15/5:

Vikt: 3635g
Längd: 51cm
Huvudomfång: 37cm

Vikt vid hemgång från BB: 3370g

:)

Var ju i och för sig ett tag sedan men iallafall. Var på sex månaders kontroll , Isak var då 5 3/4 månader.

Vikt 9240gram
Längd 70.5 cm
Huvudomfång 45cm

STOR gosse :) Nu ska vi inte dit igen förrän han är 8 månader.

Maja drygt 5 månader var på BVC idag och fick sin andra vaccination, lite gnällig o kinkig nu...

Vikt: 6400g
längd: 64 cm
huvud: 42

Följer alla sina kurvor perfekt :)

Har börjat kravla sig runt så mycket nu att det är dax att sänka botten på spjälsängen, hon stod på knä och höll sig i kanten när jag kom in till henne imorse:eek: och eftersom hon står själv med stöd är det väl bara en tidsfråga innan hon ställer sig i sängen...

KL

Kan bara konstatera att jag har tva mini-bebisar :D

Var pa 18-manaders (18man och 2v for att vara exakt) vagning idag och Chloe vagde 8920g och Amber 9560g :laugh:

Hej!

Idag har vi varit till BVC igen. Martin 12 veckor i morgon :love:

Vikt: 6310g
Längd: 62cm
Huvud: 40cm.

Följer sin kurva riktigt bra!
Nästa besök 18/8 och då ska han vaccineras...

Den 16/7 var vi på BVC med Alfons, en tiomånaderskontroll med läkarundersökning.

Då var Alfons vikt: 10,7 kg
Längd: 76
Huvudomfång: 50,5

Med tanke på att Alfons är född sex veckor för tidigt så är han lång för sin ålder. Vid tio månader är han lika lång som en "normalfödd" ettåring brukar vara. Han har nyligen haft öroninflammation men enligt läkaren så hade det läkt fint.

Nästa BVC besök blir den 8/9, ettårskontroll och jag tror även att det är dags för vaccinering igen!

Igår var vi på 8-månaderskollen med matprat, ombokad så han är närmare 9 månader nu.

Vikt: 9400 gram
Längd: 71 cm
Huvud: 45,7 cm

Vid födseln var det 3685/49/36, han har hela tiden följt sin kurva på pricken, ibland liite över men inte mkt.

Ja, han växer som bara den :eek: Han har vart hyfsat lång och smal sen han föddes. Han äter ju bara ersättning och äter tydligen ganska mycket jämfört med sina jämnåriga :o

Evelina

6 dagars kontroll hembesök av BVC.

Hade gått upp 90g sen hemgångs vägningen på BB.
(tappat 3 hekto mellan torsdag - söndag. Dvs från förlossningen till hemgången)

Mätte inte huvud eller längd denna gång utan var mest bara info.

Ska dit igen på torsdag för kontroll på Bvc.

:d Gott med mat vet du...
Martin gillar också mat, men han ammas. Igår åt han tre gånger och bajsade två gånger på fyra timmar! :o

KL

Var på Lokes 10 månaderskoll igår med läkarundersökning.

Allt gick jättebra och det var första gången han inte grät när han såg BVC-tanten sedan 2:a vaccinationen vid 3 månaders ålder, såklart när det är dags för 3:e nästa gång vi ska dit :crazy:

Han är inte längre en bebis utan har förvandlats till ett barn i kroppen och är lång för sin ålder men följer sina kurvor.

Måtten lyder
Längd : 78 cm
Vikt: 9880 g
Huvud: 46 cm.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
647
Senast: Badger
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
461
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 553
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna