Sv: BVC-tråd

*kl*

Var på BVC i färrgår med båda mina små pyren.

Elivia 2 år på fredag vägde 11865gram och var 86 lång.

Saga 7 mån vägde 6870gram och var 68cm lång. Hon är inte så stor och tung men ruskans aktiv. kryper ibland men om hon har riktigt bråttom till något väljer hon fortfarande att åla. (kan tillägga att storasyster vid den åldern mest låg som en strandad padda;)) Idag försökte hon ställa sig upp mot trappen, minns absolut inte att Elivia gjorde det så tidigt. Vilka olika små barn man kan få:D

*kl*

Var på Bvc idag med Evelina 15 dagar gammal idag :love:

Födslevikt: 3730g
Längd: 49 cm
Huvudomfång: 34,5

Koll 3 dygn innan hemgång.
Vikt: 3450g

Bvc hembesök 6 dygn gammal
Vikt: 3540g

Bvc besök idag 15 dygn gammal
Vikt: 3760g
Längd: 52
Huvudomfång: 36

Hon har gått upp 310g från viktnedgången & ökat 30g över sin födelsevikt & huvuomfånget har ökat med 1½cm.
Längden tar jag med en nypa salt då dom inte kan sträcka ut dom små så mycket när dom är nyfödda.

Känner mig som en am ko då lilltjejen ska ligga vid bröstet varannan timme. :crazy:

*knapplån*

BVC-besök idag med vägning och mätning. Melkers 4 månadersdag

Vikt: 7590 g
Längd: 65 cm

Nästa besök blir om en månad då det är dags för nästa vaccination

kl

6 månaderskontroll idag hos läkaren. Allt såg bara fint ut och de var impade över hur tidig hon är med att sitta och gå (skryt skryt:D). Min stadiga lilla tös! :love:

Längd: 66,5cm
Vikt:8060g
Huvudomfång:43,1cm

Nästa besök om en månad.

//Julia

Ellas senaste mått ( då var hon 4 ½ månad )

Längd: 64 cm
Vikt: 7700 gram

Knubbiga lilla frö :D

Nästa gång ska vi vaccinera igen :)

Tillägg:

Ellan vinner viktpriset alla ggr *hehe*

Senast ändrad:

Vi har varit på BVC idag. Vanliga kontroller och lite "matprat".

Vikt: 6655 g
Längd:61,4 cm
Huvud: 41,2 cm

Theo är idag 4 månader och 18 dagar!

Hej!

Den 18/8 var vi till BVC igen för längd och vikt, men också vaccineringen!!
Allt gick hur bra som hels. Martin grät lite lite när han fick sprutan, men så fort jag tog upp honom slutade han. Sen var det inget mer med det... :D

Martin 3 månader och 10 dagar.
Vikt: 6630g
Längd: 64cm
Huvud: 41cm

Hans vikt och längdkurva börjar att plana ut så det bestämdes att jag ska börja ge honom gröt och ev tilsätta ersättning vid vissa mål. Vi har även börjat få lite problem vid amning, kan ju kanske vara så att det inte finns tillräckligt med mat:idea:

BVC besök i dag, Melwin 4 månader exakt

vikt: 7500 g
Längd: 65,5 cm
Huvud: 43.....

*skryt* Hon tyckte vi hade en tidig gosse som var så duktig på att vända sig och var med hela tiden.....:laugh:

Igår var jag med båda mina skruttar till BVC

Jakob 3års kontroll

Vikt 17,2 kg
Längd 103 cm

Klarade språktestet utmärkt och fick en röd cykelhjälm precis som han önskade :D

Isaq 1 års kontroll

Vikt 10,6 kilo
Längd 83 cm

Fick en vaccinationsspruta och har för tillfället feber, stackaren

Idag var det dags igen.

Igår fyllde min älsklingstös 1 månad :love:
Det firade hon med att sitta fastklistrad vid min bröst hela eftermiddagen igår varvat med att vråla i högan sky. :(
Håller på att trimma upp mjölken på mig igen :crazy:
Idag är hon lugnare, än så länge, är bara gnällig av sig.

Evelina väger nu 4150g
53 cm lång

Minns inte huvudomfånget just nu, hennes hälsobok ligger kvar i skötväskan ute i bilen.

Hon fick även sina D-vitamindroppar idag, ska börja få dem från och med imorgon.

Vi fick båda två guldstjärna i kanten för välmående & välskött bebis av bvc sköterskan. Och kan börja med 14 dags kontroller istället. :)

Var uppe idag (igen :angel:), Ludwig är alltså 2 månader och 1 dag.

Vikt: 5890 g (nybajsad :D)
Längd: 62 cm
Huvud: 41,5 cm

Imorrn fyller Ludwig 3 mån så idag var det dags för första vaccinationen. Han gnällde bara till vid första sticket och sen ett kort skrik vid andra, så han var jätteduktig! Tydligen har han växt en del också :p

Vikt: 6480 g
Längd: 66,4 cm
Huvud: 42 cm

Han följer sin viktkurva helt perfekt, men på längden har han skenat iväg en bit :D

Hehe Ella leder fortfarande tjockisligan :p

5 månader ( + vaccination )

Vikt: 7.9
Längd: 65

Hon grät inte ens och då fick hon två sprutor efter varandra, min goa tåliga lilla tjockis ( kanske beror på allt hull på låren hennes :p )

Nu sitter hon själv korta stunder, ålar/larvar sig fram och första tanden nästan helt framme nu :D

Läste om er vaccination... Vilket dåligt bemötande ni fick! Ludwig vaccinerades också idag och vår sköterska frågade om jag tyckte att det kändes jobbigt, och diksuterade hur jag skulle hålla han för att det skulle bli så milt som möjligt. Kändes jättebra tack vare henne!

Tycker absolut du ska byta sköterska, och prata med hennes chef om det. Så slipper andra råka ut för samma sak, även om det inte blir ogjort för er.

*kl*

6 månaders läkarkontroll idag

Allt såg utmärkt ut, Maja gör vad hon ska, och mer därtill, för sin ålder!

68 cm lång
6890 g tung
43 cm runt huvudet

Hon ligger exakt på sina respektive kurvor och har gjort sen hon föddes :)

Jag tycker det knäpper väldigt mycket i hennes leder och i ryggen, men enligt läkaren var detta helt normalt, skönt o veta!

Hon fick syn på en 9 månaders bebis i väntrummet som kröp runt, då ligger hon på mage och kollar in hur han gör. Sen ställer hon sig själv upp på alla 4 och gungar fram o tillbaka, när hon inte lyckades ta sig fram blev hon tvär förbannad:D
Innan har hon bara kravlat sig fram med armarna och inte orkat lyfta baken samtidigt, men idag fick hon se hur man skulle göra så de handlar väl bara om dagar innan hon kryper helt!
Hon fortsatte öva sen när vi kom hem :laugh:

Dax att säkra lite här hemma tror jag!

Jag ger mig in på förstaplatsen i tjockisligan ;)
Förhoppningsvis försvinner det senare i livet.

Alva

3 månader och 2 veckor

63cm lång
8156g

Vaccinerades också och det gick jättebra.
Måste ha väldigt fet mjölk i mina bröst då jag faktiskt inte
tycker hon ammar så speciellt ofta.

Halleluja en till i tjockisligan :D ;)

Såklart det rinner av sen.

Ella kommer stå stadigt när hon ska ställa sig och hon kommer landa mjukt :p

Läste om er vaccination... Vilket dåligt bemötande ni fick! Ludwig vaccinerades också idag och vår sköterska frågade om jag tyckte att det kändes jobbigt, och diksuterade hur jag skulle hålla han för att det skulle bli så milt som möjligt. Kändes jättebra tack vare henne!

Tycker absolut du ska byta sköterska, och prata med hennes chef om det. Så slipper andra råka ut för samma sak, även om det inte blir ogjort för er.

Det var fruktansvärt jobbigt för hela familjen. Men iom att amningen inte hjälpte så kommer pappa få åka med John ensam nästa gång. Jag gör nog honom bara mer upprörd=/

har inte uppdat på ett tag så:

3mån: v.5720 l.58,5 h.o.40,1
vacc gick jättebra, lite gnäll andra sprutan men det var glömt innan vi kommit in i hissen:)

4mån: v.6355 l.62 h.o. 42

5mån v6680 l.63,5 h.o 42,7

nästan gång blir om 2 veckor o då är det 6mån-vacc igen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
647
Senast: Badger
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 552
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar