Sv: BVC-tråd

*asg* Självklart är han 4 månader. :o

Pinsamt...:angel:

Om du trycker på "Svara på detta" så finns smilegubbarna till höger.

*kl*

Förra veckans 8 månaders kontroll på bvc resulterade i

10200 gram
77.5cm
46cm i huvudomfång

Med utlåtandet tidig för sin ålder och mycket stadig, han går numera utefter alla möbler och nyss börjat träna på att stå själv....det sistnämnda går inte allt för bra men vad gör man med ett övermodigt barn ? plötsligt står han mitt på golvet och släpper taget om gåvagnen...behöver jag säga att han slår sig mycket just nu? ;)

Har inte riktigt hunnit med Buke & uppdaterar nu mina 2 sista besök på Bvc.

17/9
Ålder: 8v
Vikt: 4880
Längd: 55,5
Huvud: 38,8
Blev kollad även av läkare, tyvärr var Evelina på väldigt ilsket humör & lät inte läkaren lysa hennes ögonbottnar.

30/9
Ålder: 10v.
Vikt: 5070g
Längd: 58,5
Var denna gång på ett strålande humör & lät läkaren lysa ögonbottnarna.

Är symetrisk i sina rörelser, naveln är äntligen läkt, har fått lapispinne 3 gånger nu.
Följer saker & reagerar med glädje & joller när Bvc sköterskan gullar med henne :love:

Just nu sover vi ca 12 timmars pass på natten ;) Och är tillfället även förkyld & sover bort dagen oxå.

Läkarbesök BVC.
Sonen 2 månader.
Vikten hade rasat ner till 5580 g. I fredags vägde han 5630 g. Jag höll på att börja lipa :cry: Han fick äta i 5 minuter och vips hade han gått upp 130 g :eek: vilket motsvarade 1,3 dl tydligen :d (jösses)
Han spyr fortfarande mycket vissa gånger så varken ersättningen eller magdropparna har ngn inverkan.
Läkaren var dock inte orolig, hon tyckte han var jättefin och hon kunde se (känna) att han inte hade ngt fel på nedre magmunnen (puh).
Vi ska fortsätta väga minst 1 g/veckan så vi ser att allt går åt rätt håll.

*knappen*

Den här tråden har jag ju missat, lägger in lillens data från femmånadersbesöket.

Vikt: 8160 g
Längd: 67.5 cm
Huvud: 44.1 cm

Han har sjunkit lite under sin kurva så nu är det gödning som gäller. Läkarbesök vid sexmånaderskollen om två veckor. (Ett halvår redan? Hjälp!)

Han har fått semper, färdigblandad. Men endast max 60 ml en gång/dag för att blanda dropparna med nåt.

Vi brukar ge dropparna med sked, inga problem alls här, men å andra sidan så äter jäntan allt! :crazy:

Vet inte om jäntan spydde mer när hon åt ersättning, men å andra sidan fick hon ju i sig mer, och fortare, med ersättning i flaskan än vid amning. Hon åt tills det var fullt ända upp - överskottet åkte ut :eek:
Annars kräks hon oftast en liten skvätt efter maten om hon har svalt mycket luft, blir bättre vid rapning.

Har experimenterat lite och kräkningarna blir värre när han har fått droppar. Igår var första dan med droppar på en vecka och han skrek i princip hela dan förutom att han spydde!

BVC besök igår
2 mån och 1 vecka.
Nu har han gått upp 200 g sen förra veckan och väger 5780 g.
Allt känns ok nu, kräkningarna har avtagit lite. Nu är det mera normalt känns det som. Han sover hela nätterna OCH t o m på dagarna. Helt otroligt, vad har hänt? Det är så ovant att ha honom sovandes i vaggan när jag är vaken så jag blir alldeles förvirrad :D

Det låter nog som om det är vettigt att låta bli dropparna för tillfället om han blir bättre utan.

Vad gäller sovandet upplevde jag ungefär samma sak - kaos fram till 6-8 v ålder, sedan började ett sovmönster så sakteliga formas. Sen ca 3 mån sover hon från 19-tiden till 06-tiden förutom lite nattamning, och har sen 4 mån även format sina sovrutiner på dagtid. Sååå skönt!

BVC-besök 091013:
66 cm
7350 kg
Fick sin andra omgång sprutor och har nu rosa Hello-Kitty-plåster på vardera låret :crazy:

Igår var även 5-månadersdagen, och det firade vi med... Glass förstås! :D :D :D
Hon lär ju inte få karies av det söta iaf, hon har ju inga tänder än :angel:

KL

John 5 månader:
Vikt: 7510 gr
Längd: 67,5 cm
Huvud: 42 cm

Följer sin kurva perfekt! Ligger strax under "normalkurvan"

*kl*

Evelina 2 3/4 månader & blev vägd igår.
5407g

Ska bli mätt & vaccinerad nästa torsdag 3 dagar innan sin 3 månaders dag. :crazy:

Något man ska tänka på?

Alvedon har jag hemma inkl ingivare. Men vet inte hur mycket man ska ge.
Har ännu inte behövt ge alvedon.

Var och vägde och mätte min långa grabb i dag! I morgon blir han 7 månader...

Vikt: 8680g
Längd: 72,3cm
Huvudomfång: 45,1cm

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
644
Senast: Badger
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 533
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar