Sv: Burtråd
Voljären - bebodd av för tillfället 8 råttflickor. 1-2 råttflickor till planeras, fattas bara att jag ska hitta nån rex också... Har så många så jag kan gott unna mig att hitta rätt variant den här gången
Dunabur - bebodd av guldhamstern Ragnar. Är större än den ser ut ska nämnas, lika stor som den på nästa bild.
Dunabur - bebodd av guldhamsterpojken Monster.
Plastbytta - bebodd av musen Snyggomus. Ska kanske nämnas att hjulet är fastsatt så det inte kan snurra och agerar klätterställning istället
Gallerbur - bebodd av guldhamstern Öhh. Alldeles för liten ja, han kom hit akut då ägaren skulle bli hemlös dagen därpå med en massa djur. Nu har det ordnat sig för ägaren men hon kan inte ta tillbaka honom så han ska säljas. På fredag får han ta över akvariet längre ner iaf, tills han är såld
Plastbyttor - den vänstra är bebodd av musen Maos, den andra av musen Sten. Även de kom akut från samma person som Öhh. Sten ska tillbaka till ägaren i juni/juli, Maos ska jag behålla så han ska få större bur. Ev byter jag mellan Maos och Snyggo, Snyggo är så inaktiv medan Maos behöver banta så mja...
Gallerbur - bebodd av guldhamstern Sverker. Jag hatar den, en jävla centimeter mindre så hade den fått plats i hyllan
Plastbytta - bebodd av guldhamstern Klimpen. Även hon är från samma person som Öhh, Maos och Sten. Kanske ska nämnas att locket är genomskinligt?
Akvariet - bebott av guldhamstern Rövhalt. Också från samma person som Klimpen och resten... Ägaren kunde inte ta tillbaka henne så jag fick leta nytt hem åt henne, hon flyttar på fredag.
Byrån - bebott av marsvinen Kurt och Snigel, samt Örjan på dagarna. Ska bytas ut mot en vanlig gallerbur istället, byrån var mest en nödlösning då Örjan var ensam men med för liten bur för 3 grisar (eller mja, för grisar öht egentligen).
Marsvinsbur - bebodd av marsvinet Örjan på nätterna och när jag är borta. Han går med smågrisarna på dagarna men de är fortfarande inte tillräckligt sams för att jag ska våga ha de ihop på heltid än.
Marsvinsbur - bebodd av marsvinen Ulf och Kenneth.
Burhyllan - bebodd av en drös guldhamstrar och möss
Funderar starkt på att bygga terrarier med skjutluckor, som passar precis i burhyllan. Blir både snyggare och smidigare så tror jag... Fattas bara att man ska kunna bygga också...