Burbilder!

Sv: Burbilder!

Precis! :) Och så är de ju roliga att växla lite mellan också, eller varför inte bygga ihop och greja :D Var nån som hade 3 burar till en flock med råttor, spridda över vardagsrummet med rörsystem som gick mellan de. Skitsnyggt gjort! :love:

Då måste du slänga in massa bilder! ;)

Det vore jättetufft. Hade lite samma idé till hamstern. Försöka få tagi i burar med rörsystem till ok pris och bygga ihop de med rör över hela (jag har ju ett jääätterum på typ 8-9 kvadrat) rummet.
Det hade varit riktigt roligt.

Nuså, nu har jag köpt bur till Sverker iaf! Fattas bara bur till Snyggo också nu då, skulle ha köpt en idag men det blev lite mycket att bära på bussen då :p

Buren
Stal en hörnhylla ur råttburen ;)
Huset som följde med buren. Tjoffade in lite fleecetyg att boa med också :)
Matskålen hängdes upp precis vid hyllkanten. Kommer dock inte finnas där jämt utan han ska aktiveras med födosök.
Hjulet som följde med buren hängdes upp med ståltråd och så la jag fleecetyg i botten så han kan hämta mer bäddmaterial där, om han inte hellre har det som skydd för gallret på botten där...
...och fästet till hjulet använde jag till att hänga upp en hirskolv. AVGUDA MIN SMARTHET! ;) :D
Nån upphängbar stockgrej norpade jag också från råttorna, de använde den ändå aldrig :p
Stege upp till hjulet
Hittade billiga rep på djuraffären så jag köpte ett sånt också :D
Rör hade jag kvar sen jag hade hamster för 10 år sen typ, så jag satt ihop alla 4 och satt fast i gallret så det blir som en gång upp till hyllplanet :)
En sån här böjbar sak köptes också och ställdes under hyllan.

Och så får vi ju inte glömma en bild på lilla Sverker! :love:
DSC089731-1.jpg

Det blev ju skitfint! Ska lägga in bilder på Tigers nya bur så fort jag orkar och har tid. Just nu är den lite tråkig, ska pimpas ordentligt imorgon med leksaker och annat som hon säkert tycker om. :p

Jag fick ett hjul till buren som kommer få samma användingsområde som ditt, men fick även en ställning till som jag klurar på om man kanske skulle kunna göra en gunga av. Hmmm...

Sverker är så otroligt söt! :love:

Oh, gungan måste du tjoffa in en bild på isf! Funderade på att köpa en sån där trägunga på djuraffären igår men det var så dyrt med sånt. En ställning borde man ju kunna göra rätt enkelt iaf :D

Sverker tackar och bockar! :D

Nu har jag lekt inredningsarkitekt och här är ett urval bilder.
Resten finns här: http://www.pixbox.se/alb_show_id570907_page0.html

Buren utrymd på det lilla som fanns
15080506.jpg

Det här hade jag att jobba med.
15080507.jpg

Ett hus...
15080511.jpg

..att gömma sig under ;)
15080512.jpg

Lite mer lekplats nu.
15080517.jpg

Innan stegan kom dit, annars en färdig bur.
15080515.jpg

Det var vad min energi och kreativitet räckte till idag. Kommer säkert på fler saker. Hon ska få in lite mer att gnaga på imorgon.
Hjulet blev ett hus, fast på "rätt" håll. Tror att det blev rätt ok i buren faktiskt :).

Kom på i morse att min gamla hamsterbur (som hunden tyvär saboterad - tur att den var tom när det hände) hade våningsplan och stegar, och de hade jag visst gömt undan på rummet, så det fanns lite att jobba med. :D

Oh häftigt hus :D

Det där hjulet, används det som hjul eller är det fastsatt? Ser så abnormt litet ut :p

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet knappt var jag ska ta vägen. Det känns så fruktansvärt motigt och energisänkande på alla plan nu, så jag vill bara fly nånstans...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711
Däggdjur Efter 4 år utan djur står jag inte uuuut! Så jag har bestämt mig för att skaffa hamster igen. Hade flera stycken (alla i egna burar!)...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: Modig_Korn
·
Skola & Jobb Jag har funderat på en sak och har nu kommit till slutsatsen att det skulle vara oerhört intressant att höra hur ni andra resonerar...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
23 766
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar