Bullterrier?

Sv: Bullterrier?

Enligt min mening tycker jag att det låter som en bulle ;) En sån vovve vill jag ocså ha och jag har fått just den uppfattningen om bullterriern. Och sen är du ju sååå charmiga :love: Men det verkar som bulleköpet får vänta ett tag :(
Har du tittat på nån uppfödare?

KL
Vi har haft en bulle,Sigge,som var världens underbaraste!! :love: Sambon ville absolut ha en sån,så jag gav med mig och ångrade mig inte en sekund. De är verkligen speciella hundar :D Han var världens snällaste,vänligaste och goaste. Var alltid pigg på promenader och hängde med på allt. Vi fick en dotter i somras och de blev bästa vänner med en gång. Tyvärr fick han en allvarlig form av demodex,så vi var tvungna att ta bort honom för 3v sen och det var verkligen hemskt :cry: Han blev bara 2,5 år gammal. Här är en bild på honom som valp
19362088.jpg

*delvis knapp*

Jag går och drömmer om hundköp och det är just Bullterrier som jag har fastnat för. Men jag har inte haft så mycket kontakt med rasen, har bara "fått för mig" att den skulle passa mig.

Ni får hemskt gärna berätta mer om hur det är att äga en bullterrier (och mer underbara bilder!), hur är de egentligen i sättet? På vilket sätt är de svårdresserade? Är de svåra att motivera eller är de väldigt självständiga och icke kontaktsökande?

Kan tillägga att det jag vill ha i min framtida hund är en lagom stor, korthårig, glad, trevlig, människoälskande mysgris att träna lite (mest vardags)lydnad och små tricks men framför allt ha som bästa vän som hänger med mig så gott som överallt. Låter det som en Bullterrier? :)

Häng med på bullepromenader så får du träffa hundarna lite på lite närmare håll. Din beskrivning låter som en bullterrier som är väldigt väluppfostrad. Har du tid och ork så är det en fantastisk ras. Dom är svåra att motivera otroligt självständiga och icke kontaktsökande :o

in på http://www.bulleniris.weebly.com och kolla bilder ;)

dom är otroligt svårtränade och det är också därför man aldrig ser dom i varken lydnads, agility eller brukstävlingar.

Jag vet flera bullterrier som tävlar lydnad och agility.
Otroligt svårtränade kan jag inte hålla med om, däremot krävs det en bra förare som kan konsten att hitta rätt motivation. Bullterriers är rasandes smarta, och är väldigt roliga att arbeta med om man som förare vågar tänka lite utanför boxen... ;)

Jag bara ääälskar filmerna där Iris verkligen kastar sig hejdlöst till vänster och höger :love::D Underbar!

Beklagar verkligen! :(
Han är nog den sötaste bulle jag nånsin sett! :love::love:

Tack.. Ja,han var verkligen underbar,och vi saknar honom oerhört mkt,mer än vi trodde var möjligt faktiskt.. :crazy: Det beror nog på att han var överallt hela tiden. Satt man i soffan skulle han ligga på oss och han var överallt på bullars vis :D

Enligt min mening tycker jag att det låter som en bulle ;) En sån vovve vill jag ocså ha och jag har fått just den uppfattningen om bullterriern. Och sen är du ju sååå charmiga :love: Men det verkar som bulleköpet får vänta ett tag :(
Har du tittat på nån uppfödare?

Jag har kikat lite på hemsidor och så, men kommer kolla mer och ringa senare när det verkligen blir dags att börja det seriösa letandet.

Häng med på bullepromenader så får du träffa hundarna lite på lite närmare håll. Din beskrivning låter som en bullterrier som är väldigt väluppfostrad. Har du tid och ork så är det en fantastisk ras. Dom är svåra att motivera otroligt självständiga och icke kontaktsökande :o

in på http://www.bulleniris.weebly.com och kolla bilder ;)

Det låter som att det är en utmaning att vara bulleägare. ;) Bullepromenader är en utmärkt idé, jag har faktiskt kikat lite på det och tänkt släpa med en kompis och gå dit någon gång.
Tack för länken!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 865
Senast: Digbil
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 689
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka