Bullterrier?

*tove*

Trådstartare
Finns det någon som har en sån här och vill lägga ut bilder och skriva lite om hunden?

Dom ser så goa ut och verkligen unika :D

Sv: Bullterrier?

Hej..
har tyvärr ingen bild på våra bullisar på den här datorn..
helt underbara hundar :love: ....
och när dom får sina fnatt det är ett nöje o se haha..:)
verkligen helt underbara!!!
har 3 st bullisar hemma...
en gång en bullis alltid en bullis :banana:

Åhh... du får lägga ut bilder nån gång.. Dom är så himla fina :love: . Speciellt dom vita..

ja vi har 1 vit bullis:) sååå underbart söt :love: sen har vi 2 bruna...men vita är speciella......

Har en kompis vars sambo är intresserad av en bulle och jag vet sist vi pratade om det att hon hade kartlagt dem. Tex är mentalbiten avsevärt sämre på miniatyrbullterrier, vilket jag inte hade en aning om.
De har tydligen också väldigt stark jaktinstinkt, det var nog den sista egenskap jag trodde de hade...

//E

Det där med jaktinstinkt har nog kompisens sambo fått om bakfoten. Eller så har h*n inte läst rasbeskrivningen.... Såvitt jag vet är det heller ingen större skillnad på mentaliteten på standards och miniatyrer, men ännu är det nog för få miniatyrer som genomfört ett MH för att man ska kunna se någon skillnad. Var har kompisen fått sina uppgifter ifrån, vet du det?

Jag hade en bullterrier som avlivades för inte alls längesen :(
Rasen är helt underbar, så jääkla speciella

Lite bilder på Svante
5767654.jpg

5767655.jpg

5767656.jpg

Är bulle-lös sedan snart 2 år, men kommer skaffa en snart igen (om allt går som det ska med parning osv så ska valparna vara 8 veckor i augusti);)

Här är bilder på min förra, "Bea" (stora bilder så jag länkar bara):

http://i150.photobucket.com/albums/s119/cessan77/Hundar/Bild021.jpg

http://i150.photobucket.com/albums/s119/cessan77/Hundar/Beaplnboksbild.jpg

http://i150.photobucket.com/albums/s119/cessan77/Hundar/PICT0859.jpg

http://i150.photobucket.com/albums/s119/cessan77/Hundar/PICT0819.jpg

därför att han blev jättedålig, förmodligen för han va gammal. 7 år blev han =/

Oj, hur hittade ni den här gamla tråden :confused:. Jag har ju inte ens något minne att jag har skrivit den...

Bullterrier är coola hundar. Dom ser så mysiga ut. och SÖTA! Och verkligen unika :D

Det där med jaktinstinkt har nog kompisens sambo fått om bakfoten. Eller så har h*n inte läst rasbeskrivningen.... Såvitt jag vet är det heller ingen större skillnad på mentaliteten på standards och miniatyrer, men ännu är det nog för få miniatyrer som genomfört ett MH för att man ska kunna se någon skillnad. ?

Men..MH:t säger ju mycket, mycket lite om jaktinstinkten:confused: Många jakthundar får jättedålig "jaktlust" på resultaten. Min kompis jaktchampion som jagades ofta fick jättedåligt tex;)

Så det är sällan det slår rätt tror jag!

Gilly

*kl*

MÅSTE bara tipsa alla bullterrierägare att läsa When Pigs Fly av Jane Killion. Och ja, alla andra med raser som folk brukar uppfatta som icke träningsbara, tex terriers.

Läsläsläs säger jag bara:love:

Gilly

Bullterrier är underbara hundar! Men tänk verkligen efter innan du bestämmer dig för att skaffa en sån. Besök flera olika uppfödare och tänk över det ordentligt. En bulle är otroligt mysig och underbar men det är inte allför sällan som dom får bli opererade för att dom svalt en fjärrkontroll som låg på soffbordet, dom är otroligt svårtränade och det är också därför man aldrig ser dom i varken lydnads, agility eller brukstävlingar. Om du trots det här fortfarande är intresserad så tycker jag att du ska runt till uppfödare och prata hund :D
Bilden är på min bulletös Iris 7 månader.
4418289.jpg

*delvis knapp*

Jag går och drömmer om hundköp och det är just Bullterrier som jag har fastnat för. Men jag har inte haft så mycket kontakt med rasen, har bara "fått för mig" att den skulle passa mig.

Ni får hemskt gärna berätta mer om hur det är att äga en bullterrier (och mer underbara bilder!), hur är de egentligen i sättet? På vilket sätt är de svårdresserade? Är de svåra att motivera eller är de väldigt självständiga och icke kontaktsökande?

Kan tillägga att det jag vill ha i min framtida hund är en lagom stor, korthårig, glad, trevlig, människoälskande mysgris att träna lite (mest vardags)lydnad och små tricks men framför allt ha som bästa vän som hänger med mig så gott som överallt. Låter det som en Bullterrier? :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 865
Senast: Digbil
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 689
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka