Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka härliga färgerStäller du ut?
Alltså, jag bara MÅSTE skaffa en Staffe som nästa hund! Look at that face!
Dvs HD/ED, MH samt Ataxi fria föräldrar (åtminstone den ena).
Båda varianterna bör ha mer meriter än bara utställning.
Det är ett DNA test, den defekta genen är upptäckt för inte så många år sedan, sjukdomen kan avkomma bara få om båda föräldradjuren är bärare av den defekta genen.(Delvis KL!)
Jag undrar varför inte båda föräldrarna ska vara testade för detta? Vad är då vitsen? (Kan det bara nedärvas om det syns på båda?)
*knapplånar lite*
Med tanke på debatten kanske det här är rätt ställe att fråga: hur vet man egentligen att en uppfödare är seriös (pratar renras nu)? Det kanske är en puckad fråga men jag har aldrig köpt hund på "rätt sätt", jag har spontanköpt båda mina egna.Och känner bara: It's a jungle out there!
Jag får ständigt både staffen och amstaffen rekommenderad för mig när jag beskriver mina önskemål för nästa hund men har noll erfarenhet av båda. Vad kollar man efter? Vilka hälsotester bör vara gjorda? Vad bör man annars vara uppmärksam på? Jag vet inte om det är emot bukereglerna, annars får ni gärna tipsa om bra, seriösa uppfödare av båda raserna (Bebben?)! Är de som har valphänvisning genom rasklubben mer seriösa än de som bara annonserar via t.ex. blocket?