Sv: Bulldog,amstaff,Pitbull
*kl*
Tadaaaa Får jag presentera världens snyggaste Ison:
Ison är blandras. Enligt dem jag övertog honom ifrån är han renrasig amstaff, men ej reggad. Drygt 1,5 år.
Stilstudie i avslappning med bästisen - katten Loke.
Jag vill bara instämma i att blandrasavel är inget som borde ske!! Särskilt inte på muskelhundar. Hur goda intentioner man än har så blir det fel när föräldradjuren inte är kollade ordentligt och dessutom är marknaden oerhört mättad!!! Det behövs inte fler hundar av den här typen, de löper stor risk att bli "slit-och-släng-shitbulls"!! Min Ison är kastrerad och jag tog honom som omplacering när han var ett halvår. Skulle aldrig köpa blandrasvalp direkt av "uppfödare". No way... "Vi vet att det vi gör är bra"
Hur fasen vet man det om man inte kollat upp föräldradjuren och några led bakåt ordentligt??? För att föräldrarna är "trevliga"?? Det är min Ison också - han är dessutom vacker, har mött flera som tycker det är såå trist att han är kastrerad. Men jag säger "ta en omplacering istället om du vill ha en shitbull."
Jag hoppas också att ni skattar för pengarna ni får in för valparna. Många gör det ju för att tjäna en hacka och bör absolut anmälas till skatteverket! Seriösa renrasuppfödare tjänar inte mycket på sina hundar och gör ett fantastiskt jobb... :/ Jag hoppas också innerligt att ni hittar rätt hem åt dem, inte så lätt nu när marknaden ser ut som den gör... Kolla Blocket - det DRÄLLER av såna här hundar.
Jag är verkligen inte emot blandraser som individer - har ju en själv. Är inte utställnings- eller avelsintresserad så mig passar han utmärkt. Men avla inte fram fler!! De behövs inte!