mysboll

Trådstartare
Jag skulle behöva lite tips på bra bukfylla till en digivande tik. Hon gillar sina grönsaker men jag vet inte riktigt vad som fungerar bra att ge mycket av.

Hon får mat fem gånger om dagen men ändå så bryter hon sig ur valphagen och plundrar uppfödarens hus.. 😅

Jag skulle behöva lite tips på bra bukfylla till en digivande tik. Hon gillar sina grönsaker men jag vet inte riktigt vad som fungerar bra att ge mycket av.

Hon får mat fem gånger om dagen men ändå så bryter hon sig ur valphagen och plundrar uppfödarens hus.. 😅
Jag tycker både vitkål och morot funkar bra, även hört om osaltade popcorn men aldrig testat med det.
Vitkålen kan rivas ned i den vanliga maten och morot med fördel ges mellan måltiderna som ”tuggpinne”.

Min Pappa ger morötter till sin som inte kan äta så så stor mängd mat som hon själv skulle vilja pga av sin storlek och viktproblem efter kastration i hennes fall 😅 Men hon får ett par tre morötter och tugga på under dagen. De tycker att de fungerar bra och hon får "jobba" lite för maten inte bara att kasta i sig ☺️ Hon verkar nöjd med morötterna.

• Gilla
Reactions: Sel
Vi brukar också ge morötter, både till hundar som får begränsat med mat och som aktivering. Hundarna verkar uppskatta det och ingen har blivit dålig av mycket (sett till storleken på hunden) :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
423
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 679
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 244
Senast: Acto
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 311
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025