Bukevandring 2020

Idre fjäll och Nipfjället ligger ju inte galet långt bort om man vill ta bilen och göra avstickare eller dela resan i två delar.
Idre med omnejd lär vara galet vackert.
Det är det! Vi var där i år! 😍 Nackdel, det är mycket folk så går man populära leder så kan det kännas trångt. Vi avstod till exempel att gå upp på Lill-Nipen för det kändes som om att gå på led, men vi var helt ensamma på den lilla stigen som gick längs med en bäck tillbaka till bilen.

Det är det! Vi var där i år! 😍 Nackdel, det är mycket folk så går man populära leder så kan det kännas trångt. Vi avstod till exempel att gå upp på Lill-Nipen för det kändes som om att gå på led, men vi var helt ensamma på den lilla stigen som gick längs med en bäck tillbaka till bilen.

Vi kanske kan lägga vår vandrig utanför högsäsong?
Typ Augusti? Mindre mygg och turister och skönare luft.

Slutet på aug, början på september. Vackra färger inga mygg och mindre folk. Kan bli stökigt på spänger när en kommer med flera hundar. Min schäfer kunde jag skicka före, hon skuttade snällt av spängen om hon mötte någon. Hon gillade inte att gå i mitt långsamma tempo på brädorna.

Vi kanske ska börja välja ut ett resmål?
Jag startar en lista här så får ni fylla på med tips och så röstar vi sen.
Förslagsvis så håller vi oss från Dalarna och en bit uppåt i denna tråden.
Vill andra vandra i södra delen av Sverige så kan vi ha en separat södertråd :)

Fulufjäll
Grövelsjön
Idre fjäll

Jag och Ascot hänger avsolut med om vi kan! Bara älskade vår fjällvandring i Jämtland som vi gjorde för en dryg månad sen!

Vi kanske ska börja välja ut ett resmål?
Jag startar en lista här så får ni fylla på med tips och så röstar vi sen.
Förslagsvis så håller vi oss från Dalarna och en bit uppåt i denna tråden.
Vill andra vandra i södra delen av Sverige så kan vi ha en separat södertråd :)

Fulufjäll
Grövelsjön
Idre fjäll
Jag har ingen koll på fjäll alls så jag tänker att ni andra får välja så följer jag med bara :D

Jag hänger gärna på, hänger lite på vilket skick hunder är i om ett år och hur långa dagsturer det blir. Jag gillar stuga och dagsturer. Hunden kan inte bära klövjeväska.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 199
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 517
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar