Bukevandring 2020

R

Raderad medlem 94602

I år skulle jag och maken med hundar ha vandrat på Fulufjället. Jag har i flera år velat vandra med hundarna men det verkar ju aldrig bli av!

Så slog det mig att jag är ju inte ensam här att vandra med hund (eller vilja)

Så varför inte göra en Bukevandring med hund?

När och var kan vi spåna fram under vintern men jag tänkte väl iaf att vi kunde skippa tält och spritkök och gå från stuga till stuga alternativt ha en/fler stuga att utgå ifrån och göra dagsturer.

Är det en helknäpp idé?

Åh vilken rolig idé.
Jag hade gärna hängt med om jag är i tillräckligt bra fysisk form då...
Är utan hund men... Kan hänga med andras.

Kan tillägga att jag desperat vill norr ut! Sen inte nödvändigtvis ända upp till Sverige tar slut men vill uppåt.

Jag är ingen superfit människa och har dålig rygg därav mitt förslag med att skippa tält och spritkök att kånka på.

Kan tillägga att jag desperat vill norr ut! Sen inte nödvändigtvis ända upp till Sverige tar slut men vill uppåt.

Jag är ingen superfit människa och har dålig rygg därav mitt förslag med att skippa tält och spritkök att kånka på.
Ja man minskar ju packningen om man tar stuga istället så det är ju smart.

I år skulle jag och maken med hundar ha vandrat på Fulufjället. Jag har i flera år velat vandra med hundarna men det verkar ju aldrig bli av!

När och var kan vi spåna fram under vintern men jag tänkte väl iaf att vi kunde skippa tält och spritkök och gå från stuga till stuga alternativt ha en/fler stuga att utgå ifrån och göra dagsturer.

Är det en helknäpp idé?

Men ja! Vi vill med!!

Jag har en stuga 4 km från alpincentret i Fulufjället som vi hyr ut, ligger på norska gränsen. Åttabäddars som tillåter hund. Egentligen hyr vi bara ut till vänner och bekanta, men buke går väl nästan under det? :angel: Finns flertalet stugor i hyttområdet som också hyrs ut.

Är det en helknäpp idé?
Det låter som en härlig idé! Jag skulle nog kunna tänka mig att hänga på också och röstar för stuga och dagsturer, alldeles för bekväm för att vandra med all packning. ;) Man behöver inte åka längre än grövelsjön för att få fjäll och tar man lite mindre "turistiga" orter så kostar boendet inte så mycket. Jag slår gärna ett slag för Lofsdalen, eller Vemdalen.

Jag har en stuga 4 km från alpincentret i Fulufjället som vi hyr ut, ligger på norska gränsen. Åttabäddars som tillåter hund. Egentligen hyr vi bara ut till vänner och bekanta, men buke går väl nästan under det? :angel: Finns flertalet stugor i hyttområdet som också hyrs ut.
Åh det här lät ju också bra! :) Det kan ju vara skönt att dela upp sig på flera stugor om hundarna inte älskar varandra allihopa. ;)

Låter ju toppen! :up:

Åh, om det passar så är jag gärna med på något sådant! :D (vill någon ge sig ut och tälta så är jag gärna sällskap på sådan vandring också)

Är det en helknäpp idé?
Åh vad kul! Jag och Amy är lätt på! Håller på att ta körtkort nu och planerar ändå en roadtrip norrut när det är gjort. Har aldrig varit norr om Falun :D

Jag är på om tant 🤫 (hunden) fortfarande är pigg och glad.
Har tänkt på det i många år men aldrig fått någon med mig samt klarar absolut inte av att bära tungt länge

Åh vad kul! Jag och Amy är lätt på! Håller på att ta körtkort nu och planerar ändå en roadtrip norrut när det är gjort. Har aldrig varit norr om Falun :D

Du bor ju inte långt ifrån mig så vi kan ju samåka också. Kul med sällskap på roadtrippen :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 177
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 517
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 333
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18