Buketräff Svärdsjö - 2017 edition

Jag får återkomma med vad jag ska plocka med. Noll fantasi i detta nu. Det enda jag kan komma på är hemgjord potatissallad men det kanske blir onödigt om vi redan har massa potatis. Lite olika sorters yoghurt och müsli/flingor till frukosten kanske om vi hade en glutenintolerant?

Fråga: är det någon som vill samåka från sthlm? Tåg eller bil är saksamma. Det vore mest trevligt med sällskap :)

Edit: autocorrect...
Eftersom @tornblomma inte kan komma så kanske du kan ta med hallumi att grilla?
(obs skämt :D )

Tittar man på listan så har vi
potatis, sallad, bea och andra såser, efterrättstårta, jordgubbar och grädde.
Bröd, ost och bregott, youghurt

beroende på hur många vi blir kan det behövas mer av något som redan är paxat?

Eftersom @tornblomma inte kan komma så kanske du kan ta med hallumi att grilla?
(obs skämt :D )

Tittar man på listan så har vi
potatis, sallad, bea och andra såser, efterrättstårta, jordgubbar och grädde.
Bröd, ost och bregott, youghurt

beroende på hur många vi blir kan det behövas mer av något som redan är paxat?
Jag kan ta med nästan vad som helst faktiskt så länge det är lätt att ta med i *vilket transportmedel det nu blir*. Halloumi går väl in under lätt. Glass kan vara lurigare :p

Jag får återkomma med vad jag ska plocka med. Noll fantasi i detta nu. Det enda jag kan komma på är hemgjord potatissallad men det kanske blir onödigt om vi redan har massa potatis. Lite olika sorters yoghurt och müsli/flingor till frukosten kanske om vi hade en glutenintolerant?

Fråga: är det någon som vill samåka från sthlm? Tåg eller bil är saksamma. Det vore mest trevligt med sällskap :)

Edit: autocorrect...
Förra året hade jag med mig en sallad som gillades av dem som vågade smaka. En idé kanske? Jag letade fram receptet så det kommer här:

Quinoasallad med feta (2 port)
Ingredienser

1 dl quinoa
8 cm hackad gurka
125 g körsbärstomater
1 avokado i bitar
1 strimlad salladslök
50 g strimlade salladsärter eller bara vanliga gröna ärter
50 g tärnad feta, max 10 %

Dressing:
2 msk limejuice
2 tsk flytande honung
½ tsk riven färsk ingefära
2 tsk ljus soja
salt, peppar

Koka quinoan, låt svalna. Blanda dressingen, häll den över. Blanda i övriga ingredienser.

Hur pass illa är det? Kan du äta något från en grill där det grillats fisk eller måste grillen vara helt fri från fisk? Det finns ju flera grillar menar jag så att hålla en fisk-fri är ju inget större problem :p

Det har ätits väldigt lite fisk, det var väl förra året någon värmde lite lax på grillen (har jag för mig).

De rökta räkorna kommer aldrig i närheten av grillen.
Jag ska nog inte hålla i den en längre tid, men så länge jag inte äter så är det inga problem.

Jag ska nog inte hålla i den en längre tid, men så länge jag inte äter så är det inga problem.

Så det är ok om den grillats på samma grill som annat? Jag tänker på att det kan ju fastna smårester på grillgallret och man (jag :D) flyttar ju runt det som grillas för att få en jämn grillning.

Slänger mig in i tråden. Vågar man komma om man är blyg och aspig? :o
Finns det bra ställen att gömma sig på? :D

Vill någon isf åka med mig och dela bensinpengen? Kör väl Skövde-Örebro-och vidare.

Slänger mig in i tråden. Vågar man komma om man är blyg och aspig? :o
Finns det bra ställen att gömma sig på? :D

Vill någon isf åka med mig och dela bensinpengen? Kör väl Skövde-Örebro-och vidare.
Då kör du antagligen väg 50 från Örebro och passerar därmed mig. Så sista biten kan vi samåka i min bil. Om @Sonic76 hänger med blir vi 4 i bilen.

Du, tomten är på ca en hektar. Du kan nog hitta någonstans att gå undan lite om det blir för mycket ;) :heart

Det låter ju alldeles strålande :up:
Jag kan sova i bilen också om det finns något bra ställe att ställa den på, för jag antar att alla inte får plats i huset? (Sorry, har ej läst hela tråden så jag vet inte riktigt hur allt är tänkt.)

Det låter ju alldeles strålande :up:
Jag kan sova i bilen också om det finns något bra ställe att ställa den på, för jag antar att alla inte får plats i huset? (Sorry, har ej läst hela tråden så jag vet inte riktigt hur allt är tänkt.)

Just för tillfället känns det som om listan behöver uppdateras igen :D men det borde kunna finnas plats i huset fortfarande. Luftmadrasserna tror jag är slut dock (fast jag vet inte).

Allt är solklart, eller hur? :rofl:

Mitt hus/gård är som gjort för att ha gäster och huset tycker också om besök. Pappa älskade att ställa till med kalas så det är något jag vuxit upp med :)

Sedan har man inte roligare än man gör sig och inget händer om man inte bjuder till :D

Vilken fin inställning :) önskar jag vore lika avslappnad med att ha gäster, men jag blir lite sådär småspänd av att ha folk runt mig i mitt hem hela tiden. Försöker dock jobba på det och har blivit bättre (tycker jag iaf :o)

Samtidigt så tycker jag alltid att det känns lite tomt när gästerna åker #aldrigblirmanriktigtnöjd :p

Liknande trådar

Tjatter Det börjar väl blir dags att planera lite :D De datum jag absolut inte kan är 16-17 juli och 30-31 juli :) Annars är jag väldigt...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
26 366
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9