Buketräff Svärdsjö - 2017 edition

Här är senaste listan på mat:

Maten:
Trevligt om nån tar med
*sallad - tanten (man ska hålla på gamla traditioner)
*frukostbröd - tanten (se ovan)
*bregott - tanten
*Jag tänker snyta @Ninnurur ´s paradgren - potatis till alla :up:
* Chips, ostbågar etc - Squie. (fast det var inte mkt som gick åt förra året...de flesta gick o lade sig tidigt. ;)

utöver det är det finemang om vi kan få
*nån sorts efterrätt?
*Jordgubbar? Lillgrådis
*bea (man ska hålla på gamla traditioner) och andra goda såser Malin_L
*frukost-ost Malin_L

Gluten?
Laktos?
Övriga allergier?

Släkting har bara bestämt sig för "nej" - och kommer ihåg det:confused: Släkting som ibland inte hittar ut ur rum
Men finns det ingen annan som kan passa djuret/djuren?
Vet inte om jag riktigt förstår :confused: Vad har rummet med djuret att göra?

Är släkting senil? I så fall är det väl inte bästa stället att ha ett djur på?

Vore dumt om djurpassning sätter hinder i vägen så du inte kan komma.

Uppdaterar matlistan:

Maten:
Trevligt om nån tar med
*bregott - tanten
* Chips, ostbågar etc - Squie. (fast det var inte mkt som gick åt förra året...de flesta gick o lade sig tidigt. ;)
*nån sorts efterrätt? Magiana fixar en tryffeltårta

*Jordgubbar? Lillgrådis
*frukost-ost Malin_L

Gluten?
Laktos?
Övriga allergier?

Uppdaterar matlistan:

Maten:
Trevligt om nån tar med
*bregott - tanten
*nån sorts efterrätt? Magiana fixar en tryffeltårta

*Jordgubbar? Lillgrådis
*frukost-ost Malin_L

Gluten?
Laktos?
Övriga allergier?
Jag tål inte fisk!

Men alltså, förlåt om jag verkar dum nu, men hade du tänkt ta med dig en senildement person på festen? :confused: Det känns faktiskt högst olämpligt tycker jag... :crazy:
VA?

Alltså - inbjudna är bukefolk. En dement släkting har inget på vår träff att göra. Otroligt respektlöst mot värdinnan i så fall. Man frågar väl först innan man tar med en sjuk åldring!

Hoppas innerligt att det inte stämmer.

Vinglar ni över gränsen och söderut på roadtripen kan du ju hojta. Jag kommer att vara hemma större delen av sommaren :)

Oj, vilken gästfrihet :)
Det här gillar jag med buke, den familjära känslan. Vi känner inte ens varandra och ändå är jag/vi välkomna dit (jag är ganska normal, jag lovar. Pratsam dock, sägs det iallafall:angel::D)
Vår preliminära roadtrip-plan är i år de sydvästliga delarna av Landet med de tusen sjöarna och fredens öar, men vem vet, kanske vi plaskar oss hela vägen över gränsen när vi är på gång. Hojtar till om våra vägar går förbi :)

Önskar bara att sambon kunde få veta när han kan ta ledigt nu bara :cautious:

Jag tål inte fisk!

Hur pass illa är det? Kan du äta något från en grill där det grillats fisk eller måste grillen vara helt fri från fisk? Det finns ju flera grillar menar jag så att hålla en fisk-fri är ju inget större problem :p

Det har ätits väldigt lite fisk, det var väl förra året någon värmde lite lax på grillen (har jag för mig).

De rökta räkorna kommer aldrig i närheten av grillen.

Oj, vilken gästfrihet :)
Det här gillar jag med buke, den familjära känslan. Vi känner inte ens varandra och ändå är jag/vi välkomna dit (jag är ganska normal, jag lovar. Pratsam dock, sägs det iallafall:angel::D)
Vår preliminära roadtrip-plan är i år de sydvästliga delarna av Landet med de tusen sjöarna och fredens öar, men vem vet, kanske vi plaskar oss hela vägen över gränsen när vi är på gång. Hojtar till om våra vägar går förbi :)

Önskar bara att sambon kunde få veta när han kan ta ledigt nu bara :cautious:

Mitt hus/gård är som gjort för att ha gäster och huset tycker också om besök. Pappa älskade att ställa till med kalas så det är något jag vuxit upp med :)

Sedan har man inte roligare än man gör sig och inget händer om man inte bjuder till :D

Hörrni, eftersom saker är som det är för vår kära @bumpo så är ju soc inte sådär jättaglada över att hon ska åka kostnadsmässigt :mad: :angel: Jag löser resan från Uppsala och har bokat tågbiljetter åt henne hit. Om någon kan tänkas vilja bidra till den tusenlapp som tåget kostar så hojta, även om jag har råd så är det inte jättebra för mig att kasta ut pengar sådär :angel: :D :heart

Jag får återkomma med vad jag ska plocka med. Noll fantasi i detta nu. Det enda jag kan komma på är hemgjord potatissallad men det kanske blir onödigt om vi redan har massa potatis. Lite olika sorters yoghurt och müsli/flingor till frukosten kanske om vi hade en glutenintolerant?

Fråga: är det någon som vill samåka från sthlm? Tåg eller bil är saksamma. Det vore mest trevligt med sällskap :)

Edit: autocorrect...

Liknande trådar

Tjatter Det börjar väl blir dags att planera lite :D De datum jag absolut inte kan är 16-17 juli och 30-31 juli :) Annars är jag väldigt...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
26 366
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter