Buketräff Svärdsjö - 2016 edition

Jag ser så himla mycket fram emot att träff er igen!! :love: Vad ska vi sikta på för inställelsetid? Mitt barn åker nog söderut samma helg så jag är alldeles fri :D

Jag med, jag har verkligen längtat! :) Vilken tid hade vi förra året? Var det vid 17-tiden? Eller 18?

Det går bra med drop-in under dagen också, jag kommer att vara hemma (och panikstäda typ, jag prokrastinerar ju aldrig :angel:). Det går ju att chilla i trädgården. Eller arbeta om jag har ved kvar :devil:

Ska förvarna grannarna också (inte för att de skulle säga något). Deras ungdomar hade fest igår men jag tror inte det var FF för det var så stillsamt så :rofl: Jag hade faktiskt förberett mig med öronproppar men de behövdes inte :D

Så hemska var vi väl inte? :angel:

Nä, men jag gillar mina grannar och är tämligen väluppfostrad :D

Visst berättade jag att min släkting som var hundvakt rastade hunden längs vägen nere vid åkern den kvällen? Hon hade hört en massa musik uppifrån huset och undrat vad sjutton det var och sedan kom hon ihåg att det var fest. Hon hade tänkt: "Bra, de har kul!" :laugh:

Jag kör!

Förra året hade vi ju typ knytis på tillbehören och så stod man för kött själv, visst var det så?

Japp, och det går att köpa in sig på rökta räkor för de som vill ha (det är enklare att jag köper eftersom de är frysta). Det var bra erbjudande på ICA den den här vecka så jag har köpt (de har en tendens att gå åt här :angel: så det gör inget om alla inte vill ha :D).

Jag kommer som sagt att bjuda på bbq-grillade revbensspjäll som fördrinkstilltugg.

Jag kör!

Förra året hade vi ju typ knytis på tillbehören och så stod man för kött själv, visst var det så?
Japp. Förra året gjorde jag abnorma mängder grönsallad :D

Vi kan väl kolla vilka som är bra på olika saker.
Typ "jag gör en XXX som är supergod - den tar jag med"....

OM - säger OM :angel:.... - värdinnan har plats i någon frys skulle jag kunna bidra med Maias cheesecake. Den tar 3 timmar att få färdigfryst så om jag kommer i tid och gör dem så är de lagom tills vi ätit - och druckit - oss mätta på grillat.

Jag kör!

Det där måste innebära att Inte_Ung och jag får hålla extra koll i dikena efter roadkill när vi åker. :p

Rökta räkor måste testas! :up: :d

Jag har en hel massa gourmetskinka i frysen (smörgåspålägg), ska jag ta med? Kassler finns också som är färdigskivad och styckfryst.

Suck....

Tyvärr har min kära mor bestämt sig för att hälsa på just då :cry:, så jag får tyvärr tacka nej i år med:banghead:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är dags igen... :banana: Buketräff Svärdsjö 2017 den 8 juli :up: Jag har helt sonika bestämt ett datum eftersom flera av min helger...
59 60 61
Svar
1 210
· Visningar
66 395
Senast: Raderad medlem 94602
·
Äldre Jag har sneglat lite på Svärdsjöträffen, men det är ju så himla långt bort! Annars hade jag gärna deltagit där, det låter jättemysigt...
Svar
13
· Visningar
803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka