Buketräff hos athena_arabians

Surfade in i den här tråden av en slump och råkar som av en händelse bo nästgårds... Har aldrig varit på någon Buke-träff och är aktiv i typ två trådar, men blev lite sugen på att träffa er nu när det är så himla nära mig. Får man komma? Kostar det pengar? Vad ska man ta med sig? :D

Surfade in i den här tråden av en slump och råkar som av en händelse bo nästgårds... Har aldrig varit på någon Buke-träff och är aktiv i typ två trådar, men blev lite sugen på att träffa er nu när det är så himla nära mig. Får man komma? Kostar det pengar? Vad ska man ta med sig? :D

Kostar inget utöver det man vill ha med sig att grilla (fast det verkar bli delad kostnad på ev räkor och efterrätt). Något att sova på (om det är aktuellt) behövs för jag har inga sängar/luftmadrasser kvar. Lägg till dig på listan när du vet säkert (och om du vill ha räkor också).

Välkommen!

Kostar inget utöver det man vill ha med sig att grilla (fast det verkar bli delad kostnad på ev räkor och efterrätt). Något att sova på (om det är aktuellt) behövs för jag har inga sängar/luftmadrasser kvar. Lägg till dig på listan när du vet säkert (och om du vill ha räkor också).

Välkommen!

Åh vad trevligt! Jag bor i Falun och har bil så jag åker hem på kvällen. Jag gillar räkor och efterrätt så det är jag gärna med på :). Ska bara dubbelkolla med sambo osv så att jag inte lovat bort mig på annat innan jag skriver upp mig definitivt. Har ni sagt någon tid då ni samlas?

Åh vad trevligt! Jag bor i Falun och har bil så jag åker hem på kvällen. Jag gillar räkor och efterrätt så det är jag gärna med på :). Ska bara dubbelkolla med sambo osv så att jag inte lovat bort mig på annat innan jag skriver upp mig definitivt. Har ni sagt någon tid då ni samlas?
Runt 18? Med drop in.

Själv är jag lite osäker på hur jag hinner eftersom jag besväras av arbete först. (men tagit semester dagen efter......) Beror också på vad jag ska ha med mig.

Precis som @tanten sa, det är drop in under dagen för de som vill chilla i trädgården men grillen kommer att vara redo kring 18. Jag kommer att behöva lite hjälp med bord och stolar så det är bra om några kommer iaf någon timme innan :)

När vi vet definitivt vilka som kommer och vilka som kör så PM:ar jag vägbeskrivning, både om man kommer från Falu-hållet och om man kommer från Gävle (för jag rekommenderar Uppsala-gänget att åka över Gävle, den vägen är trevligare).

Precis som @tanten sa, det är drop in under dagen för de som vill chilla i trädgården men grillen kommer att vara redo kring 18. Jag kommer att behöva lite hjälp med bord och stolar så det är bra om några kommer iaf någon timme innan :)

Jag skriver också upp mig på lite räkor, vin och falsksång, så ni får tvångsrekrytera en ofrivillig att äta och dricka åt mig, så ska jag se till att jag äter och dricker för er alla på bröllopet i Notingham nästa helg istället:D

PS. Tips på glasdekorationer som bröllopsgåva i svensk/norsk design till ett brudpar i början på 20 åren önskas.
Var inom Önska här i Falköping i dag och expediten tyckte någon av Carl Philips kreationer i Stockholms serien...

DS

Senast ändrad:
Hmpf! 7/7 är ju mitt i veckan :cry:
Jag jobbar ju då, men jag planerar att komma ändå. Åker dock in till grannbyn och sover hos min gamla mamma på natten och sen tillbaka hem tiiiiidigt morgonen därpå. Så jag behöver ingen sovplats.

Jag kör då bil från Fagersta om någon behöver lift.

Åh vad kul det ska bli att träffa alla! Är dock redan sjukt nervös, men det ska nog gå bra.
I värsta fall bits ni väl, men det kan jag hantera ;)
Tänkte på det, ni (vi) som ska äta räkor, kommer ni grilla/äta något annat, och ha räkor som tilltugg?

Köper vi frukost gemensamt eller fixar några det, och efterrätt, så kan resterade swisha över det vi är skyldiga?
Måste nämligen planera min ekonomi för nästa månad :P

Jag kommer dessutom ta med filmkamera, och vad jag förstått så är det några som inte vill vara med. Ni kan väl typ hojta lite om det så jag vet, på plats? :)
Ser verkligen fram emot detta!

Åh vad kul det ska bli att träffa alla! Är dock redan sjukt nervös, men det ska nog gå bra.
I värsta fall bits ni väl, men det kan jag hantera ;)
Tänkte på det, ni (vi) som ska äta räkor, kommer ni grilla/äta något annat, och ha räkor som tilltugg?

Köper vi frukost gemensamt eller fixar några det, och efterrätt, så kan resterade swisha över det vi är skyldiga?
Måste nämligen planera min ekonomi för nästa månad :P

Jag kommer dessutom ta med filmkamera, och vad jag förstått så är det några som inte vill vara med. Ni kan väl typ hojta lite om det så jag vet, på plats? :)
Ser verkligen fram emot detta!
jag har grav ångest för att outa mig och kommer kräva tystadslöfte av samtliga. :D

Ja, var och en tar med det som ska läggas på grillen.

sedan kan det behövas lite tillbehör.
-jag kan fixa grönsallad

Till morgonens frukost behövs diverse vartefter var och ens önskemål. (Jag behöver te och ostmacka). Kan baka en sats matbröd och ta med. Resten av frukosten kan vi väl dela på?

jag har grav ångest för att outa mig och kommer kräva tystadslöfte av samtliga. :D

Ja, var och en tar med det som ska läggas på grillen.

sedan kan det behövas lite tillbehör.
-jag kan fixa grönsallad

Till morgonens frukost behövs diverse vartefter var och ens önskemål. (Jag behöver te och ostmacka). Kan baka en sats matbröd och ta med. Resten av frukosten kan vi väl dela på?

Nemas problemas :D

Kanoners. Jag fixar också gärna något, bara jag vet vad! Jag blir nöjd av en macka till frukost, pålägg kvittar. Eller frukt. Är inte så kinkig så, äter det mesta (typ...). Men hojta gärna om och vad jag ska ta med mig, så gör jag gärna det! :)
En "bufféfrulle" kanske vore det enklaste? :)

Nemas problemas :D

Kanoners. Jag fixar också gärna något, bara jag vet vad! Jag blir nöjd av en macka till frukost, pålägg kvittar. Eller frukt. Är inte så kinkig så, äter det mesta (typ...). Men hojta gärna om och vad jag ska ta med mig, så gör jag gärna det! :)
En "bufféfrulle" kanske vore det enklaste? :)

Någon av er får äta en rejäl frukost på egg, bacon och nystekta frallor (utan allt det där förbannade sockret och sirapen de kallar jästnäring som gör att de smakar som sockerkaka) , kaffe och juice för min räkning så jag står mig under bilturen från Nottingham till Shipley/Bradford också :D

@tornblomma & @Saeta - när vill ni åka? Dottern hämtas på dagis kl 15 så då måste jag vara borta hemifrån ;) men om vi satsar på att åka typ senast 14:30 så hinner vi med eventuella stopp på vägen också. Funkar det? @tornblomma får väl kika på hur tågen går sen så rättar vi oss efter det :)

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 307
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka