Mineur
Moderator
Jag har också försökt tänka så men tror tyvärr att det är osannolikt. Min uppfattning är att en stor del av SD:s väljare (OBS #inteallaväljare) aldrig kommer att acceptera, eller förstå, att det finns svaghet i det egna partiet. De kommer alltid att hitta ett sätt att skylla på andra och annat när det inte blir som de vill. Tyvärr.Konstig oro, men så här tänker jag just nu:
Hur mycket jag ogillar/är rädd för SD:s uppfattningar i grunden, och i en långa rad av sakfrågor, så tycker jag att det vore väldigt synd, om de inte är med i regeringen.
Varför, jo, om de är med i regeringen så måste de försöka fixa till allt det där de har lovat och påstått, det kallas för att ta ansvar.
Endera så funkar det faktiskt inte att ens försöka, t.ex. för att grundlagen sätter käppar i hjulet, eller så blir resultatet inte det SD och deras anhängare förväntat sig.
När SD "inte kan leverera", därför att de enkla lösningarna på komplexa problem inte fungerar i verkligheten, så behöver de börja förklara sig för sina väljare, eller möjligtvis göra en statskupp.
Och gör de inte statskuppen, så bör deras inflytande brytas bäst av att de misslyckas.