Det tror jag absolut att han har. Jag tror SD blir största partiet 2018.
Jag ville inte trycka för att jag gillar det inte, men jag tror samma som du.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Möjligt är det men jag har svårt att tro det. Men visst, när man ser så mycket dumhet så kan det ibland kännas möjligt. Är den dumheten smittsam som ett virus?Fast det sistnämnda är ju dessvärre fullt möjligt. Vad ska en ta vägen då? Norge? Men de har ju Fremskrittspartiet. Det får nog bli Island.
Jag får ont i magen när du skriver sånt.....
Det gör mig så fruktansvärt olycklig . Jag förstår inte hur jag ska kunna stå ut med att bo kvar här då.Jag ville inte trycka för att jag gillar det inte, men jag tror samma som du.
Tillägg och förtydligande: jag tänker inte på Bukes forum utan andra forum, inte minst lokala, där språket och jargongen är fruktansvärd och obeskrivlig. Jag ser inte den jargongen och det grova språket hos några andras politiska forum. Det i sig är skrämmande.Japp, rädsla. Och oförstånd. Och brist på empati.
Jag menar, jag läser inte i NÅGRA andra forum eller liknande sidor, ett sånt grovt språk och en sån obehaglig och (ja) intelligensbefriad jargong, som hos just SD-anhängarna. Det är väldigt tydligt. Det oroar mig. Jag menar att vilka åsikter man än har, ska man kunna diskutera och argumentera sakligt och på en nivå som ligger över träsket. När människor i tid och otid, i inlägg efter inlägg, använder grovt språk och helt vidrig jargong, har jag svårt att respektera dem överhuvudtaget.
Ytterkanterna , politiskt sett har alltid haft svårt för både vett och etikett. Kommer ihåg när SSU (tror jag ) presenterade Fäldin som en lallande, lobotomerad dåre...Japp, rädsla. Och oförstånd. Och brist på empati.
Jag menar, jag läser inte i NÅGRA andra forum eller liknande sidor, ett sånt grovt språk och en sån obehaglig och (ja) intelligensbefriad jargong, som hos just SD-anhängarna. Det är väldigt tydligt. Det oroar mig. Jag menar att vilka åsikter man än har, ska man kunna diskutera och argumentera sakligt och på en nivå som ligger över träsket. När människor i tid och otid, i inlägg efter inlägg, använder grovt språk och helt vidrig jargong, har jag svårt att respektera dem överhuvudtaget.
Jovisst, men varför, vad får en människa att börja hata? rädsla?
Vilka extremister avses? Om du menar SD så finns det inget extremt i det partiet. Visst det finns individer som inte borde vara medlemmar men så är det i alla partier. Vissa i S ligger närmare V i sina åsikter o.s.v.
Nej, någon majoritet av svenskarna kommer ju inte rösta på dem. Men tillräckligt för att de ska bli största partiet.Så jefla egoistiska, främlingsfientliga och ignoranta är inte svenskarna som grupp betraktat.
Nej, det tycker jag inte nödvändigtvis. Vem som anses vara "vit" varierar mellan olika länder. Men diskuterar vi USA är det ju direkt inkorrekt att hävda, som väl @honung gjorde, att mexikaner och sydamerikaner är vita.
När jag läser i den lokala fb-gruppen och läser hur människorna formulerar sig och hur de tänker, förstår jag - utan att egentligen ändå förstå hur folk kan resonera på den nivån. Och hur de kan dra såna slutsatser. De skulle "överleva" ungefär 2 minuter här på Buke där man åtminstone efterfrågar en viss källkritik.
Där har Buke - faktiskt! - fått mig att tänka om ganska många varv i många frågor, nåt jag är väldigt tacksam och glad över. Buke har varit väldigt nyttigt för mig.....Fast det är så Facebook funkar och övriga sociala media grupper allmänt . Dvs buke är ett totalt icke relevant forum i fråga om jämförelse och ffa "impakt/inflytande" .
F.ö så ang inflytande på folks åsikter som jag ibland kommenterar på just buke i olika diskussioner, så sociala media som media, fungerar inte i essensen så att det påverkar någon att ändra åsikt . Det är själva paradoxen gällande "diskussionsforum" på sociala media ...
primärt så det sociala media tjänar som i debatt/åsiktsforum är att likasinnade finner varandra.
Utifrån det sistnämnda är sociala media ett oerhört mäktigt media att stärka folks åsikter och oppinion på global nivå .
Ett rasistiskt parti betraktas som tur är fortfarande som extremt i Sverige.
Partiets ungdomssektion, då? Jag lyssnade till en av deras ledare när han höll ett anförande inför ett antal medlemmar och det var klart rasistiskt det han räknade upp som (ungdoms)partiets grundtankar. Det var väldigt obehagligt.Den där diskussionen har vi haft många gånger här på forumet och det finns inte ett spår av detta i SDs partiprogram. Hänvisar till @landsbygdsbo där. Då kan man lika gärna anklaga S för att ha varit nazistiskt under WWII, dom samarbetade ju gärna med Tyskland fram till krigslyckan vände sig.
Jag får ont i magen när du skriver sånt.....
Den där diskussionen har vi haft många gånger här på forumet och det finns inte ett spår av detta i SDs partiprogram. Hänvisar till @landsbygdsbo där. Då kan man lika gärna anklaga S för att ha varit nazistiskt under WWII, dom samarbetade ju gärna med Tyskland fram till krigslyckan vände sig.
Det gör mig så fruktansvärt olycklig . Jag förstår inte hur jag ska kunna stå ut med att bo kvar här då.
Exakt. Och vad får regeringen och de andra partierna att ändra sig som de gjorde i migrationsfråga? Jo kunskap.Nej, okunskap.
Men ett parti som enligt undersökningar pendlar mellan 15 och 20 % kan knappast anses som extremt. Vilket däremot ett som ligger på strecket kan görasEtt rasistiskt parti betraktas som tur är fortfarande som extremt i Sverige.