Bukes valvaka

Det verkar som om Trump backar från det ena vallöftet efter det andra. Nu ska han behålla delar av Obamacare. Iofs är han inte president ännu, det dröjer till efter årsskiftet. Men ändå. Den gigantiska muren som ska börja byggas "from day one" - har han ens börjat planera den, eller blir den måntro inte av? Utvisningen av över en miljon illegala immigranter? Det lär krävas en gigantisk organisation för att genomföra den deporteringen. Har han börjat planera?

Nu har han dessutom valt in flera av sina egna vuxna barn i sitt "team". Är det ens lagligt? Här hemma misstänker jag att det skulle ses som både olämpligt och kanske rentav olagligt. Att blanda ihop sin stab, sin familj och sin business i ett enda stort paket som ska sköta rikets affärer, väl och ve.

Han har sagt att han ska börja med att ta itu med IS. Muren och att stoppa syrier.
Det är några av sakerna han sagt.
Problemet med is är ju att sättet man "tar hand om " IS bara skapar ett självspelande piano. för när man med drönare slår ut etablerade ledare fylls det på med unga arga män som inte inser fördelarna med fred.
Så sprängs dessa och nya ännu argare unga män träder till och så vidare...
Sedan återstår fängslandet av Clinton, jobben i kol o rostbältet, Handelsavtalens avskaffande och införande av protektionism....

Det verkar som om Trump backar från det ena vallöftet efter det andra. Nu ska han behålla delar av Obamacare. Iofs är han inte president ännu, det dröjer till efter årsskiftet. Men ändå. Den gigantiska muren som ska börja byggas "from day one" - har han ens börjat planera den, eller blir den måntro inte av? Utvisningen av över en miljon illegala immigranter? Det lär krävas en gigantisk organisation för att genomföra den deporteringen. Har han börjat planera?

Nu har han dessutom valt in flera av sina egna vuxna barn i sitt "team". Är det ens lagligt? Här hemma misstänker jag att det skulle ses som både olämpligt och kanske rentav olagligt. Att blanda ihop sin stab, sin familj och sin business i ett enda stort paket som ska sköta rikets affärer, väl och ve.
Undrar hur dom tänker göra med de illegalas barn som är födda i USA o därmed amerikanska medborgare.

Har du frågat dig varför
När jag läser i den lokala fb-gruppen och läser hur människorna formulerar sig och hur de tänker, förstår jag - utan att egentligen ändå förstå hur folk kan resonera på den nivån. Och hur de kan dra såna slutsatser. De skulle "överleva" ungefär 2 minuter här på Buke där man åtminstone efterfrågar en viss källkritik.

När jag läser i den lokala fb-gruppen och läser hur människorna formulerar sig och hur de tänker, förstår jag - utan att egentligen ändå förstå hur folk kan resonera på den nivån. Och hur de kan dra såna slutsatser. De skulle "överleva" ungefär 2 minuter här på Buke där man åtminstone efterfrågar en viss källkritik.
Jovisst, men varför, vad får en människa att börja hata? rädsla?

Det ar inte kabinett platser han utsett for barnen (annu:confused:) utan ett team for att ha en smidig overgang. Nepotism ar definitivt inte lagligt har heller. Nu vet vi ju att hans vuxna barn kommer att skota Trump businessen ... och ha stort inflytande pa President Elect ...

De vita människorna i sydamerika och mellanöstern kan alltså inte utsättas för rasism. Wow.

Och axel länkar en undersökning som visar att SD kommer få en klar majoritet av rösterna nästa riksdagsval. Wow igen.
Fast det sistnämnda är ju dessvärre fullt möjligt. Vad ska en ta vägen då? Norge? Men de har ju Fremskrittspartiet. Det får nog bli Island.

Det är intressant att se hur SD-anhängarna har fått luft efter USA-valet; som att allt nu är klappat och klart för Åkesson. Som att Brexit och Trump är garantier för ett SD i majoritet nästa val i Sverige. Precis som de trodde det var klart när högerpopulisterna nådde framsteg på andra håll.

Glöm det. Sverige är inte Danmark. Sverige är inte Norge. Sverige är inte Storbritannien. Sverige är definitvt inte USA.

Sverige är ett helt fantastiskt, välorganiserat, välhanterat land med intelligenta, framsynta, balanserade politiker i ledningen och ett underbart, varmt, generöst, upplyst, inkluderande lagom-folk. Vi tillåter inga extremister att ta över vårt land. Så är det med det.
Önskar så att du har rätt. Tror inte det dock. För vem ska missnöjda rösta på? Finns ingen utom Åkesson som dessutom är en helt makalöst skicklig retoriker.

Jovisst, men varför, vad får en människa att börja hata? rädsla?
Japp, rädsla. Och oförstånd. Och brist på empati.

Jag menar, jag läser inte i NÅGRA andra forum eller liknande sidor, ett sånt grovt språk och en sån obehaglig och (ja) intelligensbefriad jargong, som hos just SD-anhängarna. Det är väldigt tydligt. Det oroar mig. Jag menar att vilka åsikter man än har, ska man kunna diskutera och argumentera sakligt och på en nivå som ligger över träsket. När människor i tid och otid, i inlägg efter inlägg, använder grovt språk och helt vidrig jargong, har jag svårt att respektera dem överhuvudtaget.

För vem ska missnöjda rösta på?
Åkesson kan börja med biodling eller nåt; han har ingen framtid i Sverige.

Vi ska se till att så många människor som möjligt i vårt land är nöjda och mår bra, känner sig väl omhändertagna och är trygga. Att de har ett jobb att gå till, att de sociala skyddsnäten fungerar när de behövs, att våra skolor har bra lärare, att brottsbekämpningen är effektiv, att det finns bostäder där de behövs, att vi har en fungerande sjukvård, ett sunt miljöarbete etc osv - att vi har ett samhälle där grogrunden för missnöje och populism raderas ut i möjligaste mån. Sen kan man önska mer höger- eller mer vänsterinriktning om man så vill; men vi ska bannemig hålla en snygg, bred balans kring mitten i lagom-land. Däri ligger styrkan.

Sverige är ett helt fantastiskt, välorganiserat, välhanterat land med intelligenta, framsynta, balanserade politiker i ledningen och ett underbart, varmt, generöst, upplyst, inkluderande lagom-folk. Vi tillåter inga extremister att ta över vårt land. Så är det med det.

Vilka extremister avses? Om du menar SD så finns det inget extremt i det partiet. Visst det finns individer som inte borde vara medlemmar men så är det i alla partier. Vissa i S ligger närmare V i sina åsikter o.s.v.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka