Du menar att det inte finns någon sanning om vem som ljuger och inte? Så är det förstås inte. Oberoende faktakontrollanter har kollat Clintons tal och Trumps tal. Trump ljuger typ tio gånger så mycket. Han ljuger som en häst travar, oavbrutet. Han sa till exempel på presidentdebatten att det är lögn att han skulle ha påstått att klimatförändringarna är en bluff som Kina har hittat på. Det har han skrivit på sitt eget twitterkonto. Osv osv i det oändliga.
Alltså, videon jag länkade till är bara en sammanställning. Man måste såklart ha källkritik när man tittar på videos, men när det gäller Seth Meyers lista, så kan jag gå i god för att den stämmer. Jag har följt hela valkampanjen, och jag har personligen sett videoupptagningar på Trump när han sagt alla de saker som listas. Det är sant.
Källkritik innebär inte att man inte ska tro på nånting. Källkritik innebär att man funderar på källan till vad läser. Seth Meyers är förvisso demokrat, men nån nättomte är han definitivt inte.
Vad är det du tycker Clinton ljuger om?
Bill Maher sa nåt tänkvärt om det där med att inte ha reda på fakta, men ändå säga att alla är lika goda kålsupare: "When the talks turn to the election I hear some version of ‘They’re both bad.’ or ‘They deserve each other.’ . Republicans have one path to victory in this election and it is called false equivalency. They can’t deny Trump is horrible. It’s on tape. So they want voters to believe Hillary is just as bad. And in pursuit of that goal they have a very powerful ally: lazy people. People who like to say, ‘They are all bad.’ Because when you say that you don’t have to do any homework. Say they are all the same, and you can sound justifiably jaded by the entire process when really you just don’t know anything. You say you are cynical about politics? Don’t flatter yourself. Cynical comes when you know too much. You, on the other hand, haven’t bothered to learn anything."