Bukes valvaka

Ptja hon var advokat åt en liten tjej som blev våldtagen, något år efteråt skrattar hon bort det och sa att hon visste att hon var osyldig hela tiden. Trots det så gjorde hon nästan narr av den tjejen i rätten och sa att tjejen säkert tyckte det var skönt och att tjejen hela tiden var med på det. Mannen gick fri. Sök upp det själv.

Nä halare äckligare människa får man leta efter. Jag skulle troligen röstat på vad som helst förutom Hillary. En gammal socka... Det låter markant bättre.

Men det är ok för vi får tycka olika och ingen av oss har fel:up:

Ptja hon var advokat åt en liten tjej som blev våldtagen, något år efteråt skrattar hon bort det och sa att hon visste att hon var osyldig hela tiden. Trots det så gjorde hon nästan narr av den tjejen i rätten och sa att tjejen säkert tyckte det var skönt och att tjejen hela tiden var med på det. Mannen gick fri. Sök upp det själv.

Nä halare äckligare människa får man leta efter. Jag skulle troligen röstat på vad som helst förutom Hillary. En gammal socka... Det låter markant bättre.

Varför ska de då ha en president som själv på eget bevåg ska ha våldtagit en då 13åring? Är inte det himla mycket värre?

Du menar att det inte finns någon sanning om vem som ljuger och inte? Så är det förstås inte. Oberoende faktakontrollanter har kollat Clintons tal och Trumps tal. Trump ljuger typ tio gånger så mycket. Han ljuger som en häst travar, oavbrutet. Han sa till exempel på presidentdebatten att det är lögn att han skulle ha påstått att klimatförändringarna är en bluff som Kina har hittat på. Det har han skrivit på sitt eget twitterkonto. Osv osv i det oändliga.

Alltså, videon jag länkade till är bara en sammanställning. Man måste såklart ha källkritik när man tittar på videos, men när det gäller Seth Meyers lista, så kan jag gå i god för att den stämmer. Jag har följt hela valkampanjen, och jag har personligen sett videoupptagningar på Trump när han sagt alla de saker som listas. Det är sant.

Källkritik innebär inte att man inte ska tro på nånting. Källkritik innebär att man funderar på källan till vad läser. Seth Meyers är förvisso demokrat, men nån nättomte är han definitivt inte.

Vad är det du tycker Clinton ljuger om?

Bill Maher sa nåt tänkvärt om det där med att inte ha reda på fakta, men ändå säga att alla är lika goda kålsupare: "When the talks turn to the election I hear some version of ‘They’re both bad.’ or ‘They deserve each other.’ . Republicans have one path to victory in this election and it is called false equivalency. They can’t deny Trump is horrible. It’s on tape. So they want voters to believe Hillary is just as bad. And in pursuit of that goal they have a very powerful ally: lazy people. People who like to say, ‘They are all bad.’ Because when you say that you don’t have to do any homework. Say they are all the same, and you can sound justifiably jaded by the entire process when really you just don’t know anything. You say you are cynical about politics? Don’t flatter yourself. Cynical comes when you know too much. You, on the other hand, haven’t bothered to learn anything."

Nä, jag menar att det beror på var videon/artekeln kommer ifrån vilken av dom som ljuger värst. Tex BBC i england ska vara objektiv men är pinsamt mycket Anti-Trump och Anti-Brexit. Sen finns det säkert sidor som är sjukt Anti-Hillary också.
Så ''faktan'' man får beror helt enkelt på var man läser.

Nä, jag menar att det beror på var videon/artekeln kommer ifrån vilken av dom som ljuger värst. Tex BBC i england ska vara objektiv men är pinsamt mycket Anti-Trump och Anti-Brexit. Sen finns det säkert sidor som är sjukt Anti-Hillary också.

Finns det någon källa du litar på?

Eller menar du att ingen källa är mer trovärdig än någon annan? Flashback är lika trovärdig som nyhetskälla som SVT eller myndigheter?

Nu är myten avfärdad om de vita arga lågutbildade män som påstås vara de enda Trump väljarna. Det tjatas i media om o om igen om att det är arga vita män med låg inkomst eller hillbillytypen.
Den genomsnittlige Trump väljare är en som tjänar runt 500000, men även miljoner kvinnor och givetvis alla andra kategorier, vilket är så viktigt att "ställa grupp mot grupp". Bara den PK är den rätta. Feminister, kulturvänstern, de med vilken hudfärg som helst utom vit.......

Ingen verkar inse hur illa det blivit för amerikanarna de senaste åtta åren och då blir man förstås "chockad" över deras val. Vi svenskar vill bestämma över hur amerikanerna ska tänka. Tänk RÄTT!!!!!! LOL

Hela mellanöstern brinner, folk migrerar och få här verkar att förstå vad som hände.
Vill ni att det ska fortsätta? Ja det verkar inte bättre.

De flesta ledarna världen över verkar vara lättade och om ni tror på PK uttalandena av företagsledarna i Sverige. Kolla då upp börsen! Upp!
Vi borde lägga samma energi på att få regeringen att uppfylla NÅGOT av sina vallöften.

Nej, de första valundersökningarna visar att det är just de som är Trumps väljare. Vi har bevittnat en stor seger för ignoransen, xenofobin och patriarkatet.

Gick nyss på SVT och kommer garanterat sändas igen under kvällen, men finns även länk på Aftonbladet
Såg den nu på CNN. Tja, vad sa han säga. Efter amerikanska val säger de ju alltid att de ska ena landet. Sen lyfter ingen ett finger för att åstadkomma det, och nästa val är det etter värre eftersom valkampanjerna är så emotionella och vildsinta att de sliter sönder landet.

Men såklart är det en självklarhet att avgående president inte försöker förstöra för den kommande, och att man hjälps åt med det praktiska när all personal ska bytas ut.

Nej @axel vi ska inte lägga nån energi på regeringen. Energin ska läggas på att sparka ut Lövet så han rullar runt i flera varv. Sedan är det SD som styr o ställer om det ska bli nån rätsida på detta. Det är helt andra vindar som nu kommer att blåsa upp i nästan alla europeiska länderna. Jänkarna har redan satt sitt etablissemang på plats with a kick in the balls
Kan du, med egna ord, berätta vad det är som SD ska göra när de styr och ställer?

Kan du också beskriva vilka problem som ska lösas, och hur dessa problem ska lösas, och hur det (vad det nu är) kommer att fungera efter att SD:s lösningar genomförts fullt ut.

Hänvisa inte till någon hemsida, eller med något svepande "det vet alla", utan välj ut fem viktiga saker tack.

Fast seriöst så bortom detta har hela världen inkl USAs röstande medborgare bevittnat honom uttala sig live i snart ett års tid , så fakta om vad för åsikter som kommit rakt ur hans egen mun går liksom inte att bortse ifrån.
Däremot blir ju det faktumet svårt att ta in om man som du säger själv anser dig "dåligt insatt" .

Eller menar du att ingen källa är mer trovärdig än någon annan? Flashback är lika trovärdig som nyhetskälla som SVT eller myndigheterna?

Nä ett forum lär inte vara mer sant än ett stort nyhetsföretag, jag har bott i england länge nu och vet/bryr mig lite om vilket håll SVT lutar åt.

Men dom kan ju skriva lite vadsomhelst ibland BBC har framställt Trump som hitler och Hillary som en ängel. Hillary är lika lite ängel som Trump är Nazi.
De är ganska ruttna båda två tbh.

Nä ett forum lär inte vara mer sant än ett stort nyhetsföretag, jag har bott i england länge nu och vet/bryr mig lite om vilket håll SVT lutar åt.

Men dom kan ju skriva lite vadsomhelst ibland BBC har framställt Trump som hitler och Hillary som en ängel. Hillary är lika lite ängel som Trump är Nazi.
De är ganska ruttna båda två tbh.

Vad baserar du det på?

Vad är det Hillary gjort som gör att du tycker hon är rutten?

Vad är det Trump har gjort som gör att du tycker han är rutten?

Och om det är så att du inte vet något om dem, utan bara känner att de är ruttna, läs Mahercitatet jag klippte in, det är faktiskt rätt tänkvärt.

Vissa saker är åsikter, absolut. Men när det t ex gäller Trumps hållning i klimatfrågan är det ju inte en åsiktsfråga, han har en hållning om att riva upp avtal och öka användningen av fossila bränslen som han är väldigt tydlig med. Den är ett faktum. Sådana finns det ju också en hel del i politiken. Huruvida Hillary har använt en privat emailadress i tjänsten är ett faktum. Att det inte är mot lagen är också ett faktum. Att det borde vara ett brott, och att hon borde sitta i fängelse: det däremot är en åsikt.

Fast seriöst så bortom detta har hela världen inkl USAs röstande medborgare bevittnat honom uttala sig live i snart ett års tid , så fakta om vad för åsikter som kommit rakt ur hans egen mun går liksom inte att bortse ifrån.
Däremot blir ju det faktumet svårt att ta in om man som du säger själv anser dig "dåligt insatt" .

Det fanns ju också en video här på buke i en av usa trådarna där Hillary uttryckligen sa att hon kommer svara mer krig om Ryssland fortsätter hålla på som dom gör nu. Har svårt att finna rätt ord i svenska just nu.

Fast det är ju helt enkelt inte sant. Om man räknar antalet lögner utan att värdera dem sinsemellan.

Nu sa jag inte heller antalet utan bara värre. Som jag sa i ett annat inlägg, dom är ruttna båda två så rösta ist på partiet. Han lär bli assasinated inom kort. Har ju redan varit minst två försök innan han blev president.

Eller menar du att ingen källa är mer trovärdig än någon annan? Flashback är lika trovärdig som nyhetskälla som SVT eller myndigheter?

SVT är väl ändå inte trovärdiga? Om man rekryterar uteslutande från vänstersfären så får man ju nyheter serverade med den vinklingen. Hanna Stjärne och fd. Aftonbladets chefredaktör Jan Helin är väl så mycket vänster man kan bli. De har ju Janne Josefsson redan konstaterat i Uppdrag Granskning.

För övrigt så kan man ju se med egna ögon att de traditionella opinionsinstituten har spelat ut sin roll, samtliga hade ju i princip Clinton som vinnare (jo även Foxnews ett tag.) Varför? Jo för folk svarar inte ärligt när man möts öga mot öga, precis som sverige blev varse 2014. Sifo hade ju SD på 7%, jo pyttsan.

@Mabuse

Trump har ingen skön människosyn tex grab them by the pussy. Han ville väl inte heller att kvinnor ska kunna göra abort.

Om ändå Obama fått stanna:cry:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka