Bukes valvaka

Nu är myten avfärdad om de vita arga lågutbildade män som påstås vara de enda Trump väljarna. Det tjatas i media om o om igen om att det är arga vita män med låg inkomst eller hillbillytypen.
Den genomsnittlige Trump väljare är en som tjänar runt 500000, men även miljoner kvinnor och givetvis alla andra kategorier, vilket är så viktigt att "ställa grupp mot grupp". Bara den PK är den rätta. Feminister, kulturvänstern, de med vilken hudfärg som helst utom vit.......

Ingen verkar inse hur illa det blivit för amerikanarna de senaste åtta åren och då blir man förstås "chockad" över deras val. Vi svenskar vill bestämma över hur amerikanerna ska tänka. Tänk RÄTT!!!!!! LOL

Hela mellanöstern brinner, folk migrerar och få här verkar att förstå vad som hände.
Vill ni att det ska fortsätta? Ja det verkar inte bättre.

De flesta ledarna världen över verkar vara lättade och om ni tror på PK uttalandena av företagsledarna i Sverige. Kolla då upp börsen! Upp!
Vi borde lägga samma energi på att få regeringen att uppfylla NÅGOT av sina vallöften.
Nej @axel vi ska inte lägga nån energi på regeringen. Energin ska läggas på att sparka ut Lövet så han rullar runt i flera varv. Sedan är det SD som styr o ställer om det ska bli nån rätsida på detta. Det är helt andra vindar som nu kommer att blåsa upp i nästan alla europeiska länderna. Jänkarna har redan satt sitt etablissemang på plats with a kick in the balls

Så du dumförklarar det amerikanska folket. Det funkar inte längre att köra Hillarymetoden.
Ljug, avfärda, överdriv, kasta epitet och smutskasta din motståndare så mycket du bara kan.

Vi har en statsminister som har drygt en 1/4 av väljarnas förtroende och som samarbetar med ett pytteparti som nu inte ens håller sig över 4% spärren.

Menar du att jag dumförklarar amerikanska folket för att jag återger vad två Trump-supportrar skrivit, samtidigt som jag hoppas att de är extrema exempel på dålig källkritik?

Och vad har det med svensk politik att göra? Den bruna flashbackmobben hoppas jag är alla vettiga personers motståndare.

Och det är bra för att? Ärligt menad fråga för jag kan för mitt liv inte komma på något.

Jag tycker han passar bättre som president än Clinton. Jag vet att det är emot vad de flesta andra tycker här på forumet. Jag ska också lägga till att jag inte är super insatt, så kankse han har gjort/sagt något jag inte håller med om. Men av vad jag sett så tycker jag att han och republikanerna tankesätt är bättre.
Det folk verka ha emot honom är att han tycker att illegala invandrare ska ut, det verkar en självklarhet, de bryter ju mot lagen.
Jag tror på fullt blodigt allvar att med Hillary skulle det bli krig inom en månad mot Ryssland.
Men whatever nyheten gjorde mig glad i morse:)

Du maste ha hittat ett par av riktigt bottenskrap :cautious:
MEN ... rent allmant har Trump's bas av supportrar varit "Billy-Bob" och alla "Bubba's" dar ute. Lagutbildade rednecks ... vilket inte innebar att de ar idioter, bara att de verkligen tror pa att demokraterna forsokte ta 2nd amendment (vapenlagarna) fran dem och att hon ar mer korrupt an Trump. Det ar ett stort land och nar Trump sagt, igen och igen, att industrin rent generellt, och bilindustrin speciellt, flyttar ut fran Michigan tror folk honom ... och han har ju nastan ratt. Men att vi inte haft sa stark bilindustri pa 20 ar vet ingen som inte ar dar.
Nar Trump sager att han ska skatta aterinforsel av bilar som gors utanfor landet forstar de inte hela konseptet med stangda granser. etc, etc ...

Jag ar mest orolig for att republikanerna nu har majoritet bade i kongress och senat ... med Trump som president.

Fast precis som jag påtalat tidigare i tråden så går det inte att hänga det hela på att väljarna är lågutbildade ointellektuella "bönder och hillbillies" osv... så enkelt är det inte på långa vägar, och det blev obeskrivligt evident idag . Om inte folk inser det så tror jag det blir väldigt svårt att verkligen förstå vad det är som skett och även hantera faktum.

De verkar ha höga förväntningar på herr Trump iaf Jag har en amerikan på min FB och hon skrev såhär:

America has spoken! No one is perfect, but we have hope to make America great again.
Those of us that have lived longer than others remember a country of love for our fellow Americans, we remember not having to lock our doors at night, we remember letting our children walk to school without fear, we remember immigration having more secure screening and the immigrants were here legally and worked hard to be good Americans.
We remember being proud of our industrial accomplishments.
Our military will start to rebuild to a the strength that other countries used to admire and feared to mess with. Maybe those sitting in Washington getting a paycheck watching America slowing go downhill year after year will make an effort to actually fight for America, and get us back on our feet to the strong country I remember.
I am not posting this to rub salt in a fresh wound. I am posting this with a heart full of hope.
God bless America!

Nu är myten avfärdad om de vita arga lågutbildade män som påstås vara de enda Trump väljarna. Det tjatas i media om o om igen om att det är arga vita män med låg inkomst eller hillbillytypen.
Den genomsnittlige Trump väljare är en som tjänar runt 500000, men även miljoner kvinnor och givetvis alla andra kategorier, vilket är så viktigt att "ställa grupp mot grupp". Bara den PK är den rätta. Feminister, kulturvänstern, de med vilken hudfärg som helst utom vit.......

Ingen verkar inse hur illa det blivit för amerikanarna de senaste åtta åren och då blir man förstås "chockad" över deras val. Vi svenskar vill bestämma över hur amerikanerna ska tänka. Tänk RÄTT!!!!!! LOL

Hela mellanöstern brinner, folk migrerar och få här verkar att förstå vad som hände.
Vill ni att det ska fortsätta? Ja det verkar inte bättre.

De flesta ledarna världen över verkar vara lättade och om ni tror på PK uttalandena av företagsledarna i Sverige. Kolla då upp börsen! Upp!
Vi borde lägga samma energi på att få regeringen att uppfylla NÅGOT av sina vallöften.

Nej enligt denna undersökningen så verkar det ju snarare vara lågutbildade, vita (ffa vita, även kvinnor), äldre män från landet/småoorter som tjänar asmycket som röstar på Trump: http://edition.cnn.com/election/results/exit-polls/national/president

Jag tycker han passar bättre som president än Clinton. Jag vet att det är emot vad de flesta andra tycker här på forumet. Jag ska också lägga till att jag inte är super insatt, så kankse han har gjort/sagt något jag inte håller med om. Men av vad jag sett så tycker jag att han och republikanerna tankesätt är bättre.
Det folk verka ha emot honom är att han tycker att illegala invandrare ska ut, det verkar en självklarhet, de bryter ju mot lagen.
Jag tror på fullt blodigt allvar att med Hillary skulle det bli krig inom en månad mot Ryssland.

Det här gör en ju riktigt nyfiken. Kan inte du förklara lite mer hur man tänker och resonerar när man kommer fram till att Trump passar bättre som president?
Vad i hans tankesätt tycker du är bättre?

Det folk har emot honom är att han ständigt ljuger, hans tal vid rallys har t ex analyserats, och i snitt var det en lögn var 34:e sekund eller liknande (och nej, alla politiker gör inte så, Clinton kom inte i närheten av de siffrorna när hennes tal analyserats), och att under valkampanjen har gjort ett oändligt anal sexistiska, främlingsfientliga, antisemitiska och islamofobiska uttalanden. En liten sammanställning:

Klimatet är ju bara det en stark anledning till att inte vilja ha Trump som president, han vill ju riva upp alla klimatavtal, och öka användningen av fossila bränslen som stenkol. På vilket sätt är det bättre att vår planet inte går att bo på längre, på vilket sätt är det bra för USA att stormarna blir värre och Florida översvämmas?

Nej enligt denna undersökningen så verkar det ju snarare vara lågutbildade, vita (ffa vita, även kvinnor), äldre män från landet/småoorter som tjänar asmycket som röstar på Trump: http://edition.cnn.com/election/results/exit-polls/national/president

Precis, det är brist på utbildning snarare än pengar som gör att man röstar på Trump. Man tycker man fått det sämre, förstår inte varför, och tror på Trump när han säger att det är invandrarnas fel, och att han kan göra allt bra igen. Ungefär som i exemplet @purity_666 hade.

Det här gör en ju riktigt nyfiken. Kan inte du förklara lite mer hur man tänker och resonerar när man kommer fram till att Trump passar bättre som president?
Vad i hans tankesätt tycker du är bättre?

Det folk har emot honom är att han ständigt ljuger, hans tal vid rallys har t ex analyserats, och i snitt var det en lögn var 34:e sekund eller liknande (och nej, alla politiker gör inte så, Clinton kom inte i närheten av de siffrorna när hennes tal analyserats), och att under valkampanjen har gjort ett oändligt anal sexistiska, främlingsfientliga, antisemitiska och islamofobiska uttalanden. En liten sammanställning:

Klimatet är ju bara det en stark anledning till att inte vilja ha Trump som president, han vill ju riva upp alla klimatavtal, och öka användningen av fossila bränslen som stenkol. På vilket sätt är det bättre att vår planet inte går att bo på längre, på vilket sätt är det bra för USA att stormarna blir värre och Florida översvämmas?

Som sagt jag är inte super insatt och inte bryr jag mig så mycket heller. Hade jag varit amerikan hade jag brytt mig men vad jag tycker spelar ingen roll.
Tittar man på olika videos får man olika svar, vissa håller på clinton och får henne att framstå bättre och tvärtom.
Jag tycker clinton ljuger värre än trump :wtf:

Precis, det är brist på utbildning snarare än pengar som gör att man röstar på Trump. Man tycker man fått det sämre, förstår inte varför, och tror på Trump när han säger att det är invandrarnas fel, och att han kan göra allt bra igen. Ungefär som i exemplet @purity_666 hade.

En sak jag inte får ihop (inte insatt i USA alls) är att det är lågutbildade utanför städerna som tjänar absolut mest som röstat på Trump. Vad jobbar de med? Är det en så stor del i USA? Eller blir jag bara förvirrad av all statistik?

Ber om ursäkt på förhand för korkad fråga :rofl:

Du har inte något mer konkret skäl att det är positivt att han vann? Vad är det som är bättre med republikanernas tankesätt (som inte alltid stämmer överens med vad Trump tycker om man ser till vad tunga namn inom hans egna parti tycker om honom)?

En sak jag inte får ihop (inte insatt i USA alls) är att det är lågutbildade utanför städerna som tjänar absolut mest som röstat på Trump. Vad jobbar de med? Är det en så stor del i USA? Eller blir jag bara förvirrad av all statistik?

Ber om ursäkt på förhand för korkad fråga :rofl:

Det är såklart inte bara de, men det är i den gruppen han har sitt starkaste stöd. Det kan ju vara folk som har egen firma, butiksägare, hantverkare, osv.

Men det är ju inte som att han har fått noll röster bland kvinnor, högutbildade, icke-vita, osv. Clnton verkar ju ha fått en knapp majoritet av rösterna, så de flesta av dem som röstat har ju faktiskt röstat på Clinton, inte på Trump. Även om det är knappt.

Som sagt jag är inte super insatt och inte bryr jag mig så mycket heller. Hade jag varit amerikan hade jag brytt mig men vad jag tycker spelar ingen roll.
Tittar man på olika videos får man olika svar, vissa håller på clinton och får henne att framstå bättre och tvärtom.
Jag tycker clinton ljuger värre än trump :wtf:

Du menar att det inte finns någon sanning om vem som ljuger och inte? Så är det förstås inte. Oberoende faktakontrollanter har kollat Clintons tal och Trumps tal. Trump ljuger typ tio gånger så mycket. Han ljuger som en häst travar, oavbrutet. Han sa till exempel på presidentdebatten att det är lögn att han skulle ha påstått att klimatförändringarna är en bluff som Kina har hittat på. Det har han skrivit på sitt eget twitterkonto. Osv osv i det oändliga.

Alltså, videon jag länkade till är bara en sammanställning. Man måste såklart ha källkritik när man tittar på videos, men när det gäller Seth Meyers lista, så kan jag gå i god för att den stämmer. Jag har följt hela valkampanjen, och jag har personligen sett videoupptagningar på Trump när han sagt alla de saker som listas. Det är sant.

Källkritik innebär inte att man inte ska tro på nånting. Källkritik innebär att man funderar på källan till vad läser. Seth Meyers är förvisso demokrat, men nån nättomte är han definitivt inte.

Vad är det du tycker Clinton ljuger om?

Bill Maher sa nåt tänkvärt om det där med att inte ha reda på fakta, men ändå säga att alla är lika goda kålsupare: "When the talks turn to the election I hear some version of ‘They’re both bad.’ or ‘They deserve each other.’ . Republicans have one path to victory in this election and it is called false equivalency. They can’t deny Trump is horrible. It’s on tape. So they want voters to believe Hillary is just as bad. And in pursuit of that goal they have a very powerful ally: lazy people. People who like to say, ‘They are all bad.’ Because when you say that you don’t have to do any homework. Say they are all the same, and you can sound justifiably jaded by the entire process when really you just don’t know anything. You say you are cynical about politics? Don’t flatter yourself. Cynical comes when you know too much. You, on the other hand, haven’t bothered to learn anything."

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka